וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי אתיופיה בבית שמש חוששים מרצח נוסף: "הקיץ יהיה נורא"

8.6.2015 / 2:01

שבועיים וחצי לאחר הרצח של תזארה טקאו, תושב העיר בן 21, קראו זקני העדה להורים לקחת אחריות על מעשי ילדיהם, ודרשו מהרשויות לפעול לאלתר. מפקד המשטרה בעיר: "המצב השתפר בשנים האחרונות"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

עשרות תושבי בית שמש בני העדה האתיופית נפגשו אמש(ראשון) כדי לדון במצבם של בני הנוער בעיר. זאת, שבועיים וחצי לאחר הרצח של תזארה טקאו, תושב העיר בן 21, שהוכה למוות. זקני העדה קראו להורים לקחת אחריות על התנהגות הילדים. "אם לא תעשו משהו, הקיץ הזה ייראה נורא", אמרו.

ספינש איילה, תושבת העיר בת 30, סיפרה כי גם הרשויות צריכות לפעול לאלתר. "זה כנס חירום להורים לקראת החופש הגדול. ההורים צריכים לקחת את המושכות בידיים, וגם המשטרה והרשויות המקומיות צריכות להתערב במקרי האלימות הרבים בין בני הנוער בשכונות", אמרה. לדבריה, "כל אחד מגלגל את האחריות לצד השני. הרצח שהיה כאן נובע מהזנחה של הרשויות, אבל חשוב שההורים יתעוררו ולא יסמכו רק על המשטרה והרשות".

לקריאה נוספת:
פרשת מין במרכז: נערים ונערות בני 14 העידו במשטרה
רצח כפול ברמלה: שתי גופות נמצאו במכונית בבית קברות
בתום מצוד של יממה: נעצר הבן החשוד במעורבות ברצח אביו בתל אביב

הפגנת בני העדה האתיופית, 3 ביוני 2015. מגד גוזני
"המפגש מתחבר למחאת העדה". הפגנת יוצאי אתיופיה בתל אביב, בשבוע שעבר/מגד גוזני

איילה הוסיפה וסיפרה על המציאות הקשה של בני נוער יוצאי אתיופיה בבית שמש. "אנחנו מרגישים שיש שיטור יתר כלפי הילדים שלנו", אמרה. "אנו רוצים שיתוף פעולה בין המשטרה להורים". עוד סיפרה כי "המפגש מתחבר למחאה של בני העדה האתיופית בתקופה האחרונה. הצבע משחק תפקיד - אם צבע עורך שחור, יש עליך סטיגמה. צריך למצוא למצב פתרון כלשהו".

בין הנוכחים במקום היה גם מפקד תחנת בית שמש, סגן-ניצב שלומי טולדנו. "עברנו כברת דרך ארוכה ביחסים עם הקהילה, ובשנתיים האחרונות התחברנו", אמר לוואלה!NEWS. "הצבתי כאן שוטר קהילתי ואנחנו עובדים עם בני הנוער בעיר, זה לא מה שהיה לפני כמה שנים".

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully