וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת משרד הבריאות: הומלס חף מפשע אזוק שבועות למיטתו

7.6.2015 / 7:25

דר רחוב החולה במחלה מידבקת ונמלט כמה פעמים מאשפוז הועבר למתקן רפואי שבו הוא אזוק כבר 3 שבועות בארבעת גפיו. "הוא סובל מספיק מעצם מחלתו ולא צריך לעבור סבל נוסף", נכתב בבקשת הערעור על החלטה לכלוא אותו על לא עוול בכפו

תחנה המרכזית הישנה תל אביב, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
"עזב את בית החולים למרות שהוא חולה במחלה מידבקת". למצולם אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

בית המשפט העליון ידון היום (ראשון) בבקשת ערעורו של דר רחוב אשר חולה במחלה מידבקת, ובהחלטת משרד הבריאות אזוק זה 20 יום בארבעת גפיו למיטתו. זאת, למרות שלא ביצע כל עבירה פלילית וכל פשעו הוא היותו אדם חולה.

תחילת המקרה לפני כשנה, אז הגיע דר הרחוב לאחד המרכזים הרפואיים במרכז הארץ בשל חבלה, ואובחן כחולה במחלה שנחשבת למידבקת מאוד. על פי משרד הבריאות, במהלך אשפוזו, עזב דר הרחוב את בית החולים על דעת עצמו, לא שיתף פעולה עם הצוות הרפואי, לא נטל תרופות כפי שנדרש והתנהג בפראות - ואף המשיך בהתנהגות זו גם באשפוזיו הבאים. עם זאת, לעורכי דינו אמר דר הרחוב כי הסיבה לעזיבת בית החולים הייתה העובדה שלא קיבל את הצרכים הבסיסיים שלהם היה זקוק, כמו ביגוד וסיגריות.

לדר הרחוב אין משפחה בישראל ולכן אין מי שיביא לו מוצרים אלה. כמו כן, הוא טען כי ה"הימלטות" האחרונה שלו מבית החולים הייתה בידיעתה ובהסכמתה של הרופאה במקום.

עוד בוואלה חדשות:
חיזבאללה משיב את השליטה בקלמון: "נטהר את האזור מחמושים"
חזר להן הצבע: הנשים שנמלטו מדאעש פושטות את הבגדים השחורים
מנכ"ל אורנג' העולמית חוזר בו: "אנחנו בישראל - ונישאר שם"

רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014. יותם רונן
משרד הבריאות ביקש להעביר את דר הרחוב למתקן רפואי של שב"ס/יותם רונן

משרד הבריאות פנה לבית משפט השלום לפני כחודשיים, לאחר ששוב עזב את בית החולים, וביקש להוציא לו צו אשפוז דחוף בטענה כי לא ניתן לאשפז אותו במסגרת רגילה של בית חולים, וכי קיים חשש שהוא יעזוב את אשפוזו ובכך יסכן את עצמו ואת הסובבים אותו. זאת, בהתאם לסעיף 15 לפקודת הבריאות המאפשרת לשכנו בכפייה במתקן רפואי של שירות בתי הסוהר (שב"ס). האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים מחוז תל אביב, המייצג את דר הרחוב באמצעות עורכי הדין דניאל רז, אמיר קדיס ואיילת הלברשטט, התנגד לבקשה.

בית המשפט דחה את הבקשה, והשופטת טל לוי קבעה: "אין אפשרות להיעתר למבוקש, שכן השמתו של המשיב במרפאה שבמסגרת מתקן כליאה היא בעצם להופכו לאסיר מבלי שהתנהל הליך פלילי, בניסיון יצירתי להגדיר מרפאה של שירות בתי הסוהר כבית חולים. מדובר במתקן כליאה לכול דבר ועניין ולא בבית חולים על כל המשתמע מכך".

לדברי השופטת, "הדאגה לשלום הציבור הינה דאגה בהתאם לפקודת בריאות העם, אך היא גם דאגה לחירותו של הציבור. נדמה כי שלומו של הציבור ייפגע פגיעה אקוטית לא פחות מכליאתו של אדם ללא הליך כדין". עוד קבעה השופטת לוי כי זו חובתה של המשטרה לסייע בשמירה על דר הרחוב בעת אשפוזו, לאחר שלא עשתה זאת עד כה. בשלב ההוא טרם אותר דר הרחוב.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"האיזוק למיטה גרם לדר הרחוב חבורות ופצעים"

משרד הבריאות ערער על ההחלטה לבית משפט המחוזי בתל אביב והערעור התקבל. נקבע כי כאשר ייתפס דר הרחוב הוא יועבר למתקן רפואי של שירות בתי הסוהר וועדה מייעצת תתכנס בתוך 24 שעות לאחר מכן על מנת לשמוע את גרסתו. חודש לאחר מכן הוא נתפס והועבר למתקן של שב"ס, אולם הוועדה התכנסה ללא שמישהו עדכן אותו או את עורכי דינו על כך, וקבעה כי "ראוי שרשויות בתי הסוהר יאשפזו את החולה במתקן הרפואי של שב"ס".

רק לאחר כמה ימים עודכן הסיוע המשפטי כי הוועדה התכנסה, ואז גם גילה כי לא די בכך שאדם חף מפשע נכלא בבית סוהר, אלא שהוא נמצא נמצא במתקן רפואי אחר מאחר שלא היה מקום במרפאת הכלא, כשהוא כבול למיטתו בארבעת גפיו מזה שלושה שבועות.

דיון בבית המשפט העליון  לאישור החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותם של ח"כ חנין זועבי וברוך מרזל, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
היוםמחר ידון במקרה בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

בבקשת הערעור שהוגשה לבית המשפט העליון על ההחלטה, נטען כי דר הרחוב "אשר סובל מספיק מעצם מחלתו, לא צריך לעבור סבל נוסף של ענישה וכליאה על לא עוול בכפו". עוד נטען כי האיזוק למיטה למשך שלושה שבועות גרמו לו חבורות ולפצעים.

עורכי דינו של דר הרחוב טוענים כי הוא הפך למעשה לאסיר פלילי ללא הליך משפטי שמתאים לכך - דבר הנוגד את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לדברי עורכי הדין, הוא אמר להם כי הוא חושש לעבור למרכז רפואי במתקן כליאה של שב"ס, שכן הוא אינו רואה את עצמו כמי שביצע עבירה פלילית.

אם תתקבל בקשת הערעור, מבקשים עורכי הדין כי בית המשפט יורה על מניעת העברתו של דר הרחוב למתקן כליאה ויורה על המשך אשפוזו בבית חולים חסוי, ללא כבילה ותוך השגחה של גורמי האכיפה והצוות הרפואי לפי הצורך.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully