וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בית המשפט ביטל את הגדרת חמאס ארגון טרור

שלושה חודשים לאחר שהארגון כולו - ולא רק הזרוע הצבאית - הוגדר כארגון טרור, ביטל בית המשפט לערעורים את ההחלטה בטענה כי היא חרגה מסמכותם של השופטים. בחמאס מברכים: "תיקון עוול, צעד בכיוון הנכון"

ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה בעצרת הזדהות עם האסירים במחנה הפליטים ג'באליה, מאי 2014. AP
בית המשפט הפך את החלטה. סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה/AP

בית משפט במצרים ביטל היום (שבת) את הגדרת חמאס ארגון טרור. זאת, שלושה חודשים לאחר שהתקבלה ההחלטה הקודמת בנושא, ולפיה ארגון חמאס כולו הוא ארגון טרור ויש להוציאו מחוץ לחוק. עם זאת, במצרים הבהירו כי הגדרתה של הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כארגון טרור נותרה עומדת בעינה.

ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי בית המשפט לערעורים בקהיר קבע כי בית המשפט שהחליט להגדיר את חמאס ארגון טרור "אינו הסמכות" בנושא, ומסיבה זו בוטלה פסיקתו. בכיר חמאס איסמעיל רדוואן הגיב להחלטה ומסר לרשת RT כי "ההחלטה מתקנת את העוול הקודם". לדבריו, מדובר ב"התפתחות חיובית וחשובה, וצעד בכיוון הנכון". כמו כן, בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי של חמאס, נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה לבטל את הפסיקה שלפיה חמאס הוגדר ארגון טרור".

עוד בוואלה חדשות:
וואלה, הבנתי: האם תמו 50 שנות שלטון משפחת אסד בסוריה?
שורדים, אך בקושי: דיווח מיוחד ממסע הייסורים של המהגרים לאירופה
הפרוטוקול הסודי: כך נערכת בריטניה למותה של המלכה

מפגינים בקהיר מניפים שלטים לתמיכה בנשיא המודח מוחמד מורסי ובגנות "הרוצח" שר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי. אוגוסט 2013. רויטרס
הפגנה של תומכי "האחים המוסלמים" בקהיר/רויטרס

בסוף ינואר בסוף ינואר הוכרזה הזרוע הצבאית של הארגון ארגון טרור, וכעבור חודש הארגון כולו נכלל תחת הגדרה זו. בית המשפט קבע אז כי הארגון "מערער את ביטחונה של מצרים ואת יציבותה".

חמאס גינה אז את החלטת בית המשפט המצרי ומסר כי מדובר בקביעה "מזעזעת ומסוכנת הפועלת נגד העם הפלסטיני ופלגי ההתנגדות שלו". עוד מסר הארגון כי ההחלטה לא תשפיע על התנועה "שנהנית מהכבוד של כל האומה ומנהיגיה". חבר הלשכה המדינית של חמאס, חוסאם בדראן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אם תמיכה בתנועות טרור היא פשע, על המשטר במצרים לעצור עשרות מיליונים שתומכים בחמאס 'הטרוריסטית'".

הארגון במצרים מכחיש כל קשר לפעילות הזרוע הצבאית. פעילות רשויות המשפט במדינה נגד הארגון, לעיני רבים, היא חלק מניסיונות הרשויות בקהיר לפגוע במעמדה של תנועת "האחים המוסלמים", שהוצאה אף היא מהחוק. שתי התנועות מזוהות זו עם זו, אולם לא קיים קשר רשמי ביניהן.

(עדכון ראשון: 12:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully