וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "צעיר תכנן לערוף ראשה של מארגנת תחרות איורים של מוחמד"

רשת סי-אן-אן דיווחה כי אוסמה רחים, שנורה למוות בידי שוטרים בבוסטון אחרי שהתקרב לעברם עם סכין, רצה לרצוח את הבלוגרית פמלה גלר. עם זאת, הצעיר, שהושפע מדאעש, החליט לתקוף במקום זאת את אנשי הכוחות הביטחון

פמלה גלר, מארגנת תחרות איורים של הנביא מוחמד, מאי 2015. AP
פמלה גלר/AP

האדם שניסה השבוע לדקור שוטרים בבוסטון ונורה על ידם למוות תכנן בתחילה לערוף את ראשה של הבלוגרית השמרנית היהודיה פמלה גלר – כך דווח אמש (רביעי) ברשת סי-אן-אן. עם זאת, אוסמה רחים בן ה-26, שככל הנראה הושפע מדאעש, החליט במקום זאת לפגוע באנשי כוחות הביטחון. הוא נורה למוות ביום שלישי, לאחר שנופף בסכין לעבר השוטרים. גלר משכה את תשומת הלב בארצות הברית בחודש שעבר, כאשר הארגון שבראשה היא עומדת ערך תחרות ציורים של קריקטורות של הנביא מוחמד בטקסס.

שותפו של רחים לתכנון המעשה, דייוויד רייט בן ה-25, יואשם בהפרעה לחקירה פדרלית לאחר שהשמיד ראיות שהיו בסמרטפון של רחים. שימוע בנושא יתקיים ב-19 בחודש, אחרי שהתביעה טענה כי הוא מהווה סכנה. לטענתה, רייט ניסה להרוס את הטלפון הסלולרי של חבר ולטשטש את הראיות לתכניותיהם. אם יורשע, העונש המקסימלי שעשוי להיגזר על רייט הוא חמש שנות מאסר.

לדברי מפקד משטרת בוסטון, וויליאם אוונס, מצלמות האבטחה באזור הראו כי ארבעה או חמישה שוטרים התקרבו לרחים, שהיה נתון תחת מעקב של ה-FBI, כשכלי הנשק שלהם לא היו שלופים. לאחר שהוא התקרב אליהם בצורה מאיימת, כך טען, הם פתחו לעברו באש. "אנחנו מאמינים כי הוא היה איום", אמר אוונס. "הוא היה מישהו שעקבנו אחר כבר זמן מה". ה-FBI הבחין לאחרונה בשינוי בהתנהגותו של רחים, שכללה איומים על נגד המשטרה ברשתות החברתיות, מה שגרם לסוכני הבולשת לעקוב אחריו מקרוב.

לחדשות נוספות על ארצות הברית
טקסס: בן 67 שרצח ארבעה אנשים הוצא להורג בזריקת רעל
הפנטגון מודה: אנתרקס חי נשלח ליותר מדינות ממה שדווח תחילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully