וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון מודה: אנתרקס חי נשלח ליותר מדינות ממה שדווח תחילה

3.6.2015 / 22:02

במסגרת הפרשה שבה נשלחו דגימות חיות של החיידק למעבדות ברחבי ארה"ב ולמדינות זרות, נמסר ממשרד ההגנה כי התגלו מקומות נוספים שאליהם הגיע המשלוח המסוכן. עם זאת, הובהר כי לא ידוע על סכנה לציבור

מעבדה של המרכז למניעת מחלות ובקרתן – אטלנטה, 2013. AP
עובדת מעבדה במרכז הלאומי לבקרת מחלות ומניעתן באטלנטה/AP

הפנטגון הודיע הערב (רביעי) כי 51 מעבדות ב-17 מדינות ברחבי ארצות הברית ושלוש מדינות זרות קיבלו דגימות שעשויות היו להכיל אנתרקס חי – מספר גבוה יותר ממה שדווח תחילה – וכי מספר זה עשוי לגדול עם התמשכות החקירה. משרד ההגנה הבהיר כי אין סימן לכך ששליחת הדגימות של החיידק שעשוי להיות קטלני הייתה פעולה מכוונת. עוד נמסר כי אין סימנים לכך שמישהו נדבק מהחיידק או כי יש סכנה כשלהי לציבור.

עם חשיפת הפרשה, מסר הפטנגון כי שלוש המדינות הזרות שאליהן נשלחו הדגימות החיות הן אוסטרליה, קוריאה הדרומית וקנדה. משרד ההגנה האמריקני טוען כי בשלב ידוע כי הדגימות שנשלחו הגיעו ממעבדה בבסיס צבא ארצות הברית ביוטה.

כאשר חיידקי אנתרקס מופצים באוויר, הם עלולים לגרום למוות. ב-2001, הופצה אבקת אנתרקס במעטפות לגורמים בממשל האמריקני ולעיתונאים, וחמישה אנשים מתו משאיפת החיידקים. בשנה שעברה אירעה תקלה חמורה במעבדה ממשלתית אחרת במרילנד, כאשר עובדים שפינו מחסן גילו בו ארגז קרטון, שהכיל שש צלוחיות עם נגיף אבעבועות שחורות. איש מהעובדים לא נחשף לנגיף הקטלני, שככל הנראה נשכח במעבדה בשנות ה-50. המעבדה פונתה, והארגז הועבר במטוס למעבדה פדרלית באטלנטה, שם הושמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully