וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: אנו פועלים בסוריה כאשר הקווים האדומים שלנו נחצים

שר הביטחון הודה בריאיון כי ישראל מתערבת בנעשה בסוריה כאשר עולה חשש להעברת נשק מתקדם או חומרים כימיים. על הברית הסונית נגד איראן: "אני מאמין גדול באינטרסים, יותר מאשר בהסכמי שלום כתובים"

צילום: דוד קורן, עריכה: ליאור קירשנר

(נתניהו, אתמול: "האתגרים כל הזמן נערמים סביבנו")

שר הביטחון, משה יעלון, מודה כי ישראל מתערבת בנעשה במלחמת האזרחים בסוריה, אך ורק כאשר "הקווים האדומים נחצים". בריאיון ל"וושינגטון פוסט", אמר יעלון כי "המדיניות שלנו היא מחד לא להתערב, ומאידך, לשמור על האינטרסים שלנו".

יעלון תיאר שלושה "קווים אדומים" שישראל הציבה בנוגע למתרחש מעבר לגבול. "האחד אוסר על העברת נשק מתקדם לידי כל ארגון טרור, בין אם מצד איראן או מצד סוריה. השני אוסר על העברת חומרים כימיים או נשק כימי לידי כל ארגון טרור, והשלישי אוסר על כל הפרה של הריבונות שלנו, ובפרט ברמת הגולן". "כאשר זה קורה (אחד הקווים נחצה), אנחנו פועלים", אמר יעלון.

ביקור שר הביטחון משה יעלון בתיכון בראשל"צ במסגרת תרגיל העורף, מאי 2015. דרור עינב
שר הביטחון יעלון בביקור בתרגיל העורף בראשון לציון, שלשום/דרור עינב

בריאיון, התייחס יעלון למצבו של נשיא סוריה, בשאר אסד, ברקע הדיווחים על ההפסדים הכבדים שהוא נוחל לדאעש ולארגוני המורדים הנוספים. "באופן כללי, אסד מאבד שטח, ומחזיק או שולט בפחות מ-25% משטח המדינה", אמר יעלון. "אם הייתי צריך לתת עצה לממשל האמריקני", הוסיף, "היא הייתה שאסור לאפשר לג'יהאדיסטים להשתלט (על סוריה). ומנקודת מבט מוסרית, מנהיג שמשתמש בנשק כימי נגד אזרחיו - לא יכול להישאר בתפקידו. הוא קצב".

לקריאה נוספת
הפעילות בסוריה מעמידה במבחן את מערכת היחסים של צה"ל ונסראללה
מדמם וחבול, אך עד כמה באמת קרובה קריסתו של הנשיא בשאר אסד?

רכבי או"ם של חיילי אונדו"ף שלכדו אנשי ג'בהת א-נוסרה – רמת הגולן, מחוז קוניטרה, אוגוסט 2014. רויטרס
ג'יפ של האו"ם שנתפס על ידי ג'בהת א-נוסרה ברמת הגולן, בשנה שעברה/רויטרס

שר הביטחון הדגיש את הנוכחות האיראנית הרבה בדמשק, ואמר כי "אסד מפקד על כוחות הצבא הסורי, אבל לא נותן פקודות לחיזבאללה שנלחם למענו, או מפקד על המיליציות השיעיות שנמצאות בסוריה כדי להציל אותו. (הגנרל האיראני) קאסם סולימאני נותן את הפקודות האלה. איראן תומכת בבשאר אסד בסוריה ובלבנון היא תומכת בחיזבאללה. בעזה הם תומכים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, ובתימן הם תומכים בחות'ים".

בריאיון, יעלון הביע חשש מהסכם הגרעין המתגבש עם איראן, ואמר כי "יש להם טילים שמכסים את כל שטח ישראל. איש לא מדבר על זה". לדבריו, "אנו עומדים לראות עסקה שבה איראן חזקה יותר, ומוכנה להשקיע כסף רב יותר על תמיכה בשלוחותיה, כדי לערער את המשטרים הסונים המתונים באזור".

לדבריו, לישראל יש אינטרס משותף נגד איראן עם המדינות הסוניות במזרח התיכון. "אם אנו חולקים אויב משותף, לצד אינטרסים משותפים, יש מקום לשיתוף פעולה", אמר יעלון, מבלי לפרט. "אני מאמין גדול באינטרסים, יותר מאשר בטקסים ובהסכמי שלום שנכתבו על ידי עורכי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully