וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר: איסוף המידע משיחות הטלפון של אזרחים יימשך

יומיים לאחר שפג תוקפן של הסמכויות המרכזיות שניתנו לסוכנויות הביון האמריקניות במסגרת "חוק הפטריוט", הסנאט אישר את "חוק החירות". מרבית התקנות נותרו ללא שינוי, אולם הוטלו מגבלות על איסוף נתוני שיחות טלפון

הסנאטור ראנד פול בדיון על האזנות ה-NSA – וושינגטון, 31 במאי 2015. GettyImages
הסנאטור ראנד פול בדיון על "חוק החירות"/GettyImages

יומיים לאחר שפג תוקפן של הסמכויות המרכזיות שניתנו לסוכנויות הביון האמריקניות במסגרת "חוק הפטריוט", הסנאט אישר אתמול (שלישי) את הצעת "חוק החירות", שקובע תקנות לסוכנויות הביון האמריקניות. החוק יעבור כעת ללשכתו של הנשיא ברק אובמה, שכבר הצהיר כי יחתום עליו.

מוקדם יותר אישר הסנאט ברוב גדול את קידום הצעת "חוק החירות" לקראת הצבעה. למרות שניתן זמן מוגבל להגשת הצעות לשינויים בחוק, כל שלושת השינויים שהוצעו לא התקבלו. אם חלק מהשינויים המוצעים היו מאושרים בנסאט, בית הנבחרים היה חייב להצביע על החקיקה מחדש.

"חוק החירות" קובע שינויים לחלק השנוי במחלוקת ביותר של "חוק הפטריוט", שנחקק לאחר פיגועי 11 בספטמבר, לפיו לסוכנות לביטחון לאומי, NSA, יש את הסמכות לאגור נתונים רחבים על שיחות טלפונים ומסרונים של אזרחים אמריקנים. חלקים אחרים של "חוק הפטריוט" הועברו לחקיקה החדשה כמעט ללא שינוי.

עוד בוואלה חדשות:
"חוק הפטריוט" לא הוארך - ותכנית המעקבים של ה-NSA פגה הבוקר
פסיקה דרמטית בארה"ב: תכנית המעקבים של ה-NSA אינה חוקית
"גרמניה סייעה לארה"ב לרגל אחר השלטונות בצרפת"

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר חותם על הצעת החוק המאשרת הקמת צינור נפט מקנדה, וושינגטון, פברואר 2015. AP
ביינר/AP

למרות ש"חוק הפטריוט" הוארך כמה פעמים מאז חקיקתו, ביקורת ציבורית ערה נשמעה בחודשים האחרונים בעקבות החשיפה של מסמכי ה-NSA שהדליף עובד הסוכנות לשעבר אדוארד סנודן. על פי ההצעה ב"חוק החירות", כל נתוני השיחות והמסרונים ייאגרו על ידי חברות התקשורת, ולא על ידי סוכנויות ממשלתיות, ואלו יוכלו לבקש מהחברות נתונים מסוימים, על בסיס צו מיוחד.

מנהיגים רפובליקנים בקונגרס, ובראשם מנהיג הרוב מיץ' מקונל, הביעו התנגדות לשינוי המוצע, בטענה שהוא מגביל את יכולותיה של הממשלה להיאבק בטרור. עם זאת, חלק מהמחוקקים הרפובליקנים, בהם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, הביעו תמיכה נלהבת בשינוי המוצע. את מרכז הדיון תפס בימים האחרונים הסנאטור והמועמד בבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב, ראנד פול, שהביע התנגדות עיקשת להארכת התקנות הקיימות, ורבים במערכת הפוליטית בוושינגטון מייחסים לו חלק משמעותי בעיכוב באישור "חוק החירות".

בחודש שעבר, קבע בית משפט פדרלי בניו יורק כי תכנית המעקבים של ה-NSA אינה חוקית, והגדירו את המעקבים כ"סתירה חסרת תקדים בעיקרון הפרטיות, שכל האמריקנים מצפים לה". כעת, נותר לראות אם המחוקקים בוושינגטון יצליחו להגיע להסכמה על חקיקה חדשה, חרף הפער בין הבית הלבן לגורמים רבים במפלגה הרפובליקנית, ולמרות עונת הבחירות המתקרבת.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully