וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחי לוחמי צה"ל יועלו לארץ – אך לא יקבלו סל קליטה עד שיתגיירו

3.6.2015 / 13:20

המדינה אמנם אישרה לאחיהם של שני הלוחמים לעלות לישראל, אולם אחרי הליכים בירוקרטיים ממושכים, משרד הקליטה עדיין לא מקדם חוק שיאפשר לממן את שהות השניים. הסוכנות היהודית צפויה לסייע להם על ידי גיוס תרומות

טקס חלוקת צל"שים במעמד מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן, 24 בפברואר 2015. דובר צה"ל
סמ"ר מקונן מקבל צל"ש על "צוק איתן" מאלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן, בפברואר האחרון/דובר צה"ל

המדינה תעלה את אחי הלוחמים מאתיופיה – אך לא תממן להם סל קליטה: צ'אלאצ'ו מקונן, לוחם בסיירת גבעתי ממוצא אתיופי, וחברו אגאווי טספה, שמשרת בחטיבת הצנחנים, קיבלו את אישורו של שר הפנים לשעבר גלעד ארדן להעלות את אחיהם מאתיופיה. לאחר מסע ארוך בנבכי הבירוקרטיה, סל הקליטה של השניים לא ימומן על ידי המדינה, אלא על ידי תרומות שתגייס הסוכנות היהודית. האחים יוכלו לקבל את הזכויות שמגיעות להם בתור עולים רק לאחר שיעברו תהליך גיור, ועמו את מעמד העולה.

השר ארדן אישר באופן חריג בחודש אפריל את העלאת האחים, אך מעמדם כתושב ארעי שהגיע מסיבות הומניטריות – אינו מאפשר קבלה של סלי קליטה. בעבר פנה ארדן במכתב אל שרת העלייה והקליטה לשעבר סופה לנדבר בבקשה לקדם חוק שיאפשר מתן קליטה לחריגים עבור שני האחים שנמצאים באתיופיה, אולם מכתבו לא נענה ולא נעשה דבר על מנת לקדם את היוזמה.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS:
נקברו האם וילדיה שנהרגו בתאונה: "טרגדיה בלתי-נתפסת"
חשד: אברג'יל היה מעורב בניסיון החיסול של אסי אבוטבול
"חדירת מחבלים, תלמידים הרוגים": כך מתרגל צה"ל תרחישי לחימה

סמ"ר צ'אלאצ'או מקונן. באדיבות המצולמים
סמ"ר מקונן/באדיבות המצולמים

בסביבתו של שר הקליטה הנכנס זאב אלקין, תולים את האחריות לחקיקה מהסוג הזה דווקא במשרד הפנים. עם זאת, במשרד הפנים דחו את הטענה הזו מכל וכל. "מי שצריך להשלים את החלטת הממשלה בנושאי מתן סלי קליטה למקרים הומינטריים הוא שר הקליטה בלבד", נמסר מגורמים במשרד. "מאז ומעולם נושא זה היה באחריות משרד הקליטה ולא באחריות משרד הפנים והדבר לא השתנה. לשכתו של סילבן שלום מיום היכנסו לתפקיד נמצאת במגעים עם לשכת שר הקליטה כדי לקדם את הנושא ולפתור את סוגיית סל הקליטה לחריגים".

יגאל פלמור, מנהל קשרי ציבור בסוכנות היהודית, הבהיר כי אין ביכולת הסוכנות לסייע בדבר, מלבד בגיוס התרומות לשניים. "אנחנו לא אחראים לקביעת מדיניות ממשלתית, ולכן אני לא יודע מדוע לא קידמו חקיקה בנושא", אמר. "אנחנו מבצעים החלטות ממשלה. שני האחים יקבלו סלי קליטה רק בסיום התהליך, והתרומה של הסוכנות היא שהיא תאפשר להם לשהות במרכזי הקליטה".

בתוך כך, מקונן, שקיבל צל"ש מאלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן על תפקודו ב"צוק איתן", הגיע אתמול יחד עם חברו טספה ללשכתו של שר הפנים הנכנס שלום על מנת להודות לו על קידום העלאת אחיהם. השניים, בליווי עורך הדין שלהם, ביקשו להעניק לו תעודת הוקרה על פועלו בפרשה, שסופה הוא, על אף כל הקשיים, איחוד המשפחה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully