וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקברו האם וילדיה שנהרגו בתאונה: "טרגדיה בלתי-נתפסת"

2.6.2015 / 14:28

אלפים מתושבי בוקעתא והסביבה ליוו למנוחות את ריאם חרפאני בת ה-28 ואת שני ילדיה, אמיר בן התשע וליאה בת השש. מצבם של האב ושל בת נוספת, שנפצעו בתאונה, השתפר. "מה נגיד לו כשיתעורר?" דיווח מאולפן וואלה!NEWS

צילום: מאיר וקנין, עריכה: ניר חן

ביישוב הדרוזי בוקעתא שבצפון רמת הגולן מנסים הבוקר (שלישי) לעכל את האסון הכבד שנפל על הכפר עם מותם של אם ושני ילדיה בתאונת הדרכים הקשה שאירעה אמש בסמוך לקיבוץ אל-רום. אלפים רבים, ובהם בני משפחה, מכרים, בני הכפר ותושבי הסביבה, ליוו למנוחות את ריאם חרפאני בת ה-28 ואת שני ילדיה, אמיר בן התשע וליאה בת השש. "האבל בכפר הוא מאוד מאוד כבד. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הייתה הלוויה כל כך גדולה ועצובה בבוקעתא", סיפר לוואלה!NEWS ד"ר פאדי שמס, בן דודה של אם המשפחה שהגיש אמש עזרה לפצועים.

בבית החולים זיו בצפת עדיין מאושפזים שני בני המשפחה היחידים ששרדו בתאונה המחרידה, אבי המשפחה, איאד חרפאני בן ה-40, ובתו למיטה בת השנתיים וחצי, והם עדיין לא יודעים מה עלה בגורל האנשים היקרים להם ביותר. מצבו של האב, שפונה לבית החולים במצב אנוש, השתפר מעט ומוגדר כעת קשה. במהלך הלילה הוא עבר כמה ניתוחים והועבר למחלקה לטיפול נמרץ, כשהוא עדיין מורדם ומונשם. שיפור קל חל גם במצבה של בתו הפעוטה, שנפצעה באורח קשה בתאונה, וכעת מצבה מוגדר בינוני.

"אני לא יודע מה נגיד לאיאד כשהוא יתעורר", אמר ד"ר שמס. "הוא אדם מאוד רגיש וממש קשור לילדים שלו. אני מניח שהוא יעבור שיקום פיזי וגם נפשי, אבל יש גם איזשהו סף ליכולת של אדם לסבול ולספוג טרגדיה שהיא כל כך בלתי-נתפסת". על הבת הקטנה הוא הוסיף: "היא רק לאחרונה למדה לדבר. היא בסך הכול בת שנתיים וחצי ומאוד קשורה לאמה".

עוד בוואלה!NEWS:
התלמידים נרתעים, המערכת מזלזלת: למה לא לומדים ערבית?
חשד: אברג'יל היה מעורב בניסיון החיסול של אסי אבוטבול
גופת צעיר נמצאה במבנה נטוש: "רוצצו את גולגולתו באבן"

תאונת דרכים קטלנית בכביש 98, בכניסה לכפר בוקעתא. מערכת וואלה
אבל בכפר בוקעתא, היום/מערכת וואלה

בתאונה אמש התנגש כלי רכב פרטי, ובו כל בני משפחת חרפאני, בטרנזיט שהיה בנתיב הנגדי. גם נהג הטרנזיט, שמצבו מוגדר כעת קל, הוא תושב הכפר ובעל קרבה למשפחת חרפאני. "אני לא יודע מה עובר עליו כרגע, אבל אין לי ספק שגם לו קשה מאוד עכשיו מבחינה נפשית", אמר ד"ר שמס.

ד"ר שמס, שהוזעק אמש למרפאה המקומית כדי לטפל בשתיים מהילדות שהובאו למרפאה אחרי שנפצעו בתאונה, לא הצליח בתחילה לזהות אותן בשל חומרת פציעתן. באותו זמן הוזעק קרוב משפחה נוסף לזירת התאונה, ד"ר עלי עוו'ד, וגם הוא לא הצליח לקשר בין פניהם של הפצועים שבהם טיפל לבין קרובי המשפחה שלו שהכיר היטב. "כשאני יוצא לתאונה, אני לא חושב אם מדובר במשפחה שלי או לא, אבל רק כשהגעתי לזירה הבנתי", סיפר ד"ר עוו'ד. "צריך גם לזכור שבוקעתא הוא כפר קטן, וכולם פה מכירים את כולם, אבל אני טיפלתי בפצועים בלי לחשוב על זה בכלל. רק אחרי שכולם פונו מהזירה, התמוטטתי והתחלתי לבכות".

"האב היה תקוע ברכב, אבל הוא היה בהכרה ונראה לי יציב יחסית. ניגשתי לריאם אבל היא כבר הייתה מתה, גם הבן שלה אמיר היה שרוע על הכביש ללא רוח חיים", שחזר ד"ר עוו'ד. "חזרתי לאיאד. הוא התחיל להיחנק. התחלתי לבצע בו פעולות החייאה בזמן שהוא עוד היה לכוד ברכב. היו לו שברים רבים בצלעות, ובית החזה שלו החל להתמלא בדם מסביב ללב". בשלב זה העבירו אותו למסוק כדי לפנות אותו לבית החולים. "אני מאוד מקווה שמה שעשינו הציל אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תאונת דרכים בכביש 98, סמוך לקיבוץ אל-רום, רמת הגולן, יוני 2015. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון,
המכונית של משפחת חרפאני/דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

תושבי הכפר שבים ומתלוננים על הקטע המסוכן בכביש 98 שבו נהרגו בני המשפחה, שכבר החלו לכנות אותו "כביש המוות". "זאת לא הפעם הראשונה שנהרגים אנשים בקטע הזה שבין קיבוץ אל-רום לבין בוקעתא. לפני שנה נהרג שם תושב הכפר וגם לפני שנתיים. זה קטע מאוד מאוד מסוכן", טען ד"ר שמס. "הכביש מלא בעליות, בירידות ובפיתולים, ומכאן אין בו בכלל שדה ראייה. נוסף על כך, הכביש צר מאוד ואין בו שוליים". הוא סיפר כי לצד הכביש יש סלעים גדולים, כך שגם אם נהג רוצה לסטות כדי להימנע מתאונה, הוא עלול להתנגש בסלעים. כמו כן, בעלי חיים חוצים את הכביש ומסכנים את הנהגים. "כשאני חוזר מבית החולים זיו בצפת ממשמרות לילה, אני לא אחת נבהל מפרה שחוצה לי פתאום את הכביש", סיפר.

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully