וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלטה המפלילה שמסבכת את אברג'יל ואנשיו בניסיון לחסל את רוזנשטיין

2.6.2015 / 17:05

לוואלה!NEWS נודע כי בהאזנות סתר שביצעה המשטרה נשמע ראש ארגון הפשע אומר בקולו את שמות האנשים שהגיעו למפגש הדרמטי בבריסל, בטרם ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בתל אביב ב-2003

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

בבית משפט השלום בראשון לציון האריכו היום (שלישי) את מעצרו של יצחק אברג'יל, ראש ארגון הפשע הגדול במדינה והחשוד המרכזי בפרשה 512, ב-14 ימים נוספים. גורמים במשטרה הביעו סיפוק מהראיות שגובשו נגדו בימים האחרונים, וההערכה היא כי כבר בשלב זה ניתן לבסס המלצה להעמדתו לדין, לפחות בעבירות של ניהול ארגון פשיעה ומעורבות ברצח.

לוואלה!NEWS נודע כי בידי המשטרה ישנה הקלטה שבוצעה באמצעות האזנת סתר, שבה נשמע אברג'יל אומר בקולו את את שמותיהם של האנשים שהגיעו למפגש הדרמטי בבריסל, בטרם ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003.

על פי החשד, עד המדינה בפרשה הפליל את יצחק אברג'יל וכמה מאנשיו - אבי רוחן, שמעון כהן, יצחק טולי גולדנברג וראש הקבוצה הירושלמית יעקב "עקא" שמעון - כשסיפר כי החשודים נפגשו בבית הקפה כדי לתכנן את חיסולו של זאב רוזנשטיין. לטענת העד, אברג'יל לקח הצדה את שמעון כהן, וכששב עמו לשולחן אמר לכולם: "צריך כסף כדי לפגוע ברוזנשטיין". רוחן לא אישר שנכח בשיחה, אך אמר: "הייתי בבריסל, זה מה שמופיע בדרכון. זה נכון".

פרשה 512 - סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
האם המשטרה יכלה למנוע את "הפיגוע הפלילי" בתל אביב ב-2003?
כשהחיוך של אסי אבוטבול נמחק: החקירה ששינתה את כללי המשחק
חתכים על הידיים: אסי אבוטבול ניסה לפגוע בעצמו בכלא

יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
הקלטה מפלילה. יצחק אברג'יל בבית המשפט, היום/מגד גוזני

חוקר המשטרה בדיון היום בבית המשפט, אורן ששון, הסביר כי כל המשתתפים בפגישה הזו חשודים במעורבות במעשה. "כל מי שנכח במקום ביצע עבירה פלילית, היה שם המון כסף", אמר ששון. השופטת איטה נחמן ציינה: "ש חומר שנאסף ומעלה יותר מחשד סביר". מעצרו של רוחן הוארך ב-14 ימים.

פרקליטו של רוחן, עו"ד קובי בן שעיה, תקף את אמינותו של עד המדינה. "ב-2003 הוצא דיסק שבו נצפה עד המדינה אומר 'אני אגיד מה שאתם רוצים, רק לא בבית המשפט'. עד המדינה עצמו אישר את זה", טען עו"ד בן שעיה. כמו כן, הוא ציין כי מתקיים סכסוך ארוך שנים בין מרשו לבין העד.

עוד נודע היום, כי בדיון בהארכת המעצר אמר נציג המשטרה כי נחשד כעת שאברג'יל היה מעורב גם בניסיון החיסול של אסי אבוטבול בבית מלון פראג ב-2004. על פי החשד, המתבסס על דברי עד המדינה המרכזי בפרשה, אברג'יל שיתף פעולה עם ראש ארגון הפשיעה מנתניה ריקו שירזי ועם אנשיו באירוע שבו הושלך רימון לעבר אבוטבול ונפצעו 18 עוברי אורח. כמו כן, הוא חשוד במעורבות ברצח של העבריין גיא יחזקאל, בן 28 מקריית מלאכי, שגופתו נמצאה בגרמניה ב-2003.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כתב אישום נגד זאב רוזנשטיין בבית משפט בנצרת ינואר 2010. אורי לנץ
זאב רוזנשטיין/אורי לנץ

בשלב זה של החקירה החוקרים מתמקדים בגיבוש רשימת העבירות שייוחסו לחשודים, שיאפשרו להטיל עליהם את העונש הכבד ביותר. כל היחידות בלהב 433, הן היחידה ארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים (יאחב"ל) והן היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), עובדות סביב השעון על מנת לגבש די ראיות לייחס לראשי הארגונים עבירה של רצח, שהעונש עליה הוא מאסר עולם. אמנם לאברג'יל ולאנשיו מיוחסות עבירות של רצח וניסיון רצח, אולם על פי החשד הם לא נכחו פיזית בזירות הפשעים המיוחסים להם, כמו ניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003, שבו נהרגו שלושה אזרחים חפים מפשע.

עוד סבורים במשטרה כי בשל היקף החומר הגדול בתיק, יידרשו יותר מ-30 יום לגבש הצהרת תובע נגד החשודים המרכזיים. על כן, ככל הנראה בשלב מסוים תוגש בקשה לאישור מיוחד מהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להמשיך ולהחזיק במעצר את החשודים המרכזיים על מנת להמשיך בחקירה.

עקא ראש ארגון פשע שחשוד בפרשת 512 של ארגון הפשע אברג'יל, בלה"ב 433. מאי 2015. צילום: מוטי קמחי, פול צלמים
יעקב/פול צלמים, צילום: מוטי קמחי

מלבד אברג'יל, יתקיימו היום דיונים בהארכות המעצרים של יתר המעורבים המרכזיים באירוע. ההערכה היא שבסופו של דבר לא יוגש כתב אישום נגד כל 60 העצורים, כפי שקרה עם ניסים אלפרון, ששוחרר אתמול בשל קשיים בגיבוש הראיות. גם נגד ריקו שירזי, ראש ארגון הפשע מנתניה החשוד בניסיון החיסול של אסי אבוטבול ב-2004, טרם הסתיים גיבוש הראיות, והצפי הוא כי המשטרה תמשיך לנסות לגבש ראיות נגדו בימים הקרובים.

התיק שבו נראה כי גובשו די ראיות להגשת כתב אישום הוא תיק חקירת רשת הסמים הבינלאומית שהפעיל אברג'יל בין השנים 2003 ו-2006, שבמסגרתו נעצרו חשודים רבים. המשטרה הצליחה לגבש תשתית ראייתית נגד המעורבים המרכזיים בעבירות של הברחת אקסטזי, שבה השתתף באופן פעיל עד המדינה המרכזי בפרשה.

אבי רוחן, פרשת 512, בית משפט השלום בראשון לציון, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
"הייתי בבריסל, זה נכון". אבי רוחן בדיון בהארכת מעצרו, היום/מגד גוזני

שבועיים לאחר גל המעצרים, הדמויות המרכזיות בעולם הפשע הישראלי המעורבות בפרשה 512 כבר נמצאות מאחורי סורג ובריח. על אף מידע מודיעיני שיש בידי המשטרה על אירועים חמורים נוספים, שחל עליהם צו איסור פרסום, בשלב זה לא נראה כי תיתכן פריצת דרך בתיקים האמורים.

(עדכון ראשון: 11:30)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully