וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשטרה יכלה למנוע את "הפיגוע הפלילי" בתל אביב ב-2003?

31.5.2015 / 18:44

40 עצורים, ובהם ראשי ארגוני פשע, מובאים לדיון בהארכת מעצרם בפרשה 512. במהלך הדיון נחשף כי 5 שהיו חשודים בניסיון חיסול רוזנשטיין וברצח 3 אזרחים עוכבו כמה ימים לפני המקרה בדרכם לאסוף את המטען. מעצרו של ניסים אלפרון הוארך בשלושה ימים בלבד

צילום: יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל, טל אזניק

תחת אבטחה כבדה הובאו בזה אחר זה מובאים היום (ראשון) כ-40 מהעצורים בפרשה 512 לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. עד כה הוארך, בין היתר, מעצרו של מאיר אברג'יל בעשרה ימים ושל אחיו אייבי אברג'יל בארבעה ימים. כמו כן הוארך מעצרו של ראש ארגון הפשיעה ניסים אלפרון בשלושה ימים, ומעצרו של מוטי חסין, חבר בארגון של יצחק אברג'יל, הוארך בעשרה ימים. בהמשך צפוי להגיע יעקב (עקא) שמעון, לדיון בהארכת מעצרו וכן עצורים נוספים. ייתכן שחלקם ישוחררו בתנאים מגבילים.


השופט מנחם מזרחי האריך בפעם השנייה את מעצרו ניסים אלפרון לאחר שנעצר בשבוע שעבר בחשד לקשירת קשר לניסיון רצח של העבריין פליקס אבוטבול, חודש וחצי לפני שנרצח בשנת 2002 בפראג. במהלך הדיון מתח השופט ביקורת קשה על המשטרה ואמר כי היא לא ביצעה עימות בין אלפרון לעד המדינה כפי שהתחייבה בדיון הקודם, וגם לא הוכיחה שאלפרון אכן שהה בבירת צ'כיה בעת הרצח. "אני נותן למשטרה הזדמנות אחרונה לבדוק את הדברים ולכן אני מאריך את המעצר לתקופה קצרה", אמר השופט.

עוד בוואלה!NEWS:
עובדי כיל הפורשים: "זורקים אותך מהבית ונוסעים במרצדס"
12 שנות מאסר נגזרו על אם שרצחה שלושה מילדיה
שישה חודשי עבודות שירות וקלון לראש עיריית רמת השרון

העבריין ניסים אלפרון בבית המשפט. ניב אהרונסון
אלפרון בבית המשפט, לפני שבוע/ניב אהרונסון

אריה אלפרון, אחיו של ניסים, פנה במהלך הדיון לשופט וטען כי לאחרון אין קשר לעולם הפשע."ניסים זה אבא שלנו, אין לנו קשר לאנשים הללו, אנחנו לא קשורים לפיצוצים. להיפך, ניסים מנע לא מעט מקרים כאלה", אמר.

עו"ד שילה דורפמן בשיתוף עורך הדין משה יוחאי, המייצגת את אלפרון, אמרה בדיון: "היום מבינים מדברי המשטרה שמדובר בניסיון לקשור קשר, ניסיון שכשל. עוד מבינים שאין התקדמות בחקירה בנוגע לאלפרון. אני לא אומרת את זה אף פעם, אבל תקראו את השפתיים שלי: ניסים אלפרון משוחרר בשלישי כפי שקבע השופט - אין די ראיות לשלב הזה לקשור אותו לשום מעשה שמיוחס לו כרגע". לדברי דורפמן, אלפרון, שנעצר בנתב"ג לאחר שניסה לצאת מהארץ, התכוון לנסוע חופשה ולא כדי להימלט מהמשטרה.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת "הפיגוע הפלילי" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003/מערכת וואלה, צילום מסך

במהלך אחד הדיונים נחשף כי חמישה בני אדם שהיו חשודים במעורבות בניסיון חיסול זאב רוזנשטיין וברצח שלושה אזרחים בדצמבר 2003 עוכבו כמה ימים לפני המקרה. באירוע, שהוגדר "פיגוע פלילי", התפוצץ מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן בתקרת חנות להמרת מטבע ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. מלבד הנרצחים נפצעו 38 בני אדם, ובהם רוזנשטיין.

אחד מעדי המדינה בפרשה סיפר לחוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב ולהב 433 כי החמישה - עופר בוהדנה, סמי כהן, שמעון כהן, אהרון סוסן וחשוד נוסף שמת לאחר מכן – עוכבו על ידי שוטרי סיור ברמת גן כשהיו בדרכם להביא את מטען החבלה מחשוד אחר. בתום תשאול הם שוחררו. רק בדיעבד נודע לחוקרים, מפי עד המדינה, על העניין.

פרשת 512, בית משפט השלום ראשון לציון, מאי 2015. ניב אהרונסון
בית משפט השלום בראשון לציון, היום/ניב אהרונסון

בדיון בפני השופטת איטה נחמן טען סנגורו של סמי כהן, עו"ד נס בר נתן, כי חוקרי המשטרה הטיחו את המידע בפני כהן וביקשו את התייחסותו לכך. המשטרה מייחסת לכהן גם חשד ששימש "תצפיתן" בניסיון החיסול של רוזנשטיין בגני התערוכה. המשטרה אישרה בדיון כי לחוליית החיסול הייתה דירת מילוט באשדוד, ובה שהו חלק מהמעורבים בסמוך לאירוע.

מעצרם של שלושה חשודים, שמעון סבח, יוסף לוי וישראל אוזיפה, הוארך בעשרה ימים. הם משתייכים לארגונו של אברג'יל וחשודים בקשירת קשר לפגוע בזאב רוזנשטיין בניסיון החיסול בגני התערוכה ביוני 2003. כמו כן, מעצרם של חמישה חשודים נוספים בפרשה 512 הוארך בשבעה עד עשרה ימים.

בימים האחרונים עומת אחד מעדי המדינה בפרשה עם יצחק אברג'יל ועם כמה מאנשיו, שנעצרו בשבועיים האחרונים. לוואלה!NEWS נודע כי עד המדינה המדובר גויס כבר בעבר כעד מדינה ואף סייע בהפללת כמה מאנשי הארגון של אברג'יל, ובהם קרוב משפחתו. העימותים בפרשה נערכו על רקע כמה עסקאות סמים המיוחסות לחלק מהחשודים.

יעקב שמעון (עקא), בית משפט השלום, רשל"צ, מאי 2015. ניב אהרונסון
יעקב/ניב אהרונסון

בימים אלה שוהים במעצר 60 חשודים בסך הכול בחשד לשורה ארוכה של עבירות, הכוללות חיסולים וניסיונות חיסול, חברות בארגוני פשיעה, יבוא וסחר בסמים ועבירות מס והלבנת הון. נוסף על אלו, מוחזקים עשרות "חיילים" בארגונים או פעילים מבצעיים בהם. מרבית העצורים אמורים להימצא בהפרדה, בין בבתי המעצר או בבתי הכלא – גם על מנת למנוע פגיעה בהם מצד יריביהם, וגם כדי לא לאפשר שיבוש חקירה. אלא שלנוכח מספר העצורים הגדול נוצר מצב שבו כמעט כל תאי ההפרדה של שב"ס התמלאו.

"חלק גדול מהאירועים הקשורים לפרשה קרו לפני שנים, אבל מאז חלו שינויים פנימיים בעולם הפשע", אמר גורם בשב"ס והוסיף כי בין היתר אנשים החליפו נאמנויות ועברו בין הארגונים. "חלקם היו מעורבים בסכסוכים חדשים, ולכן זה דורש מאתנו לבצע הערכות מצב כל הזמן – מי עוין למי. אנחנו צריכים לפעול כדי לבודד אותם בהתאם", הסביר.

בשב"ס ציינו כי המורכבות קיימת גם בהליך ההעברה של החשודים מבתי הכלא והמעצר לבתי המשפט או לחדרי החקירות. המשימה מתחלקת בין המשטרה ליחידת נחשון, ומלבד הסכנות המידיות, כמו בריחה או פגיעה בעצורים, האחריות היא גם לבודד בין חשודים מסוכסכים.

(עדכון ראשון: 7:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully