וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר נגזרו על אם שרצחה שלושה מילדיה

31.5.2015 / 13:23

בית המשפט גזר עונש מקל על תושבת רהט, שהורשעה ברצח שלושה מילדיה ובניסיון לרצוח את בתה הרביעית בשל נסיבות חייה. "היא ניצלה משלושה מאסרי עולם", אמרה עורכת דינה. "היא אהבה את הילדים ומתגעגעת אליהם"

אם שרצחה את שלושת ילדיה ברהט , ספטמבר 2012. דייב בוימוביץ'
זירת הרצח ב-2012/דייב בוימוביץ'

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ראשון) 12 שנות מאסר על אחלאס אלערג'אן, תושבת רהט שרצחה שלושה מילדיה לפני כשלוש שנים וניסתה לרצוח גם את בתה הרביעית. האם הורשעה במסגרת הסדר טיעון, ובית המשפט גזר עליה עונש קל בשל נסיבות חייה הקשות. "זה יום קשה, אני לא רוצה לדבר על זה", אמרה האישה לכתבים.

"בית המשפט קיבל את הטענות שלנו במלואן, אני שבעת רצון", אמרה עו"ד יפעת סיל, המייצגת את אלערג'אן. "מדובר בגזר דין מקל ומתחשב, המגלה רגישות למצבה הקשה של האם בעת ביצוע המעשים. מראש זהו הסדר טיעון מקל שהציל אותה משלושה מאסרי עולם. היא הייתה במצב קשה מאוד, על הגבול של אי-שפיות, ובית המשפט קיבל את טענותיי".

עוד בוואלה!NEWS:
ראש עיריית אור יהודה התמוטט בדיון בהארכת מעצרו
אחרי שגרמן ביטלה, ליצמן ישיב את העשרת מי הברז בפלואור
שר החוץ ג'ון קרי נפצע בתאונת דרכים בצרפת ופונה במסוק

אם שרצחה את שלושת ילדיה ברהט , ספטמבר 2012. דייב בוימוביץ'
"מדובר בגזר דין מקל ומתחשב". זירת הרצח ב-2012/דייב בוימוביץ'

"איזו אימא נורמאלית תהרוג את הילדים שלה?" הוסיפה עו"ד סיל. "אפשר להבין מה חולף במוח שלה בשעה כזו, מחשבות כל כך מעוותות, ובית משפט גילה הבנה. יהיו לזה השלכות. זה מקרה תקדימי, לא היו עד היום נסיבות כל כך חריגות". לדברי סיל, למרות העונש המקל שנגזר על האם, "היא אומללה. היא אהבה את הילדים ומתגעגעת אליהם ומייסרת את עצמה מדי יום ותמשיך לעשות כן בשארית חייה. משפחתה תומכת בה, בעלה ממתין לה ליום שתחזור".

עו"ד עפרה לוי מפרקליטות מחוז דרום אמרה כי הם רואים בתיק הישג מאוד משמעותי. "עיקר ההישג הוא ההרשעה שלה ברצח של שלושת ילדיה למרות מצבה הנפשי ושמיעת קולות בעת ביצוע המעשים". לדבריה, הפרקליטות ביקשה עונש של 18 שנות מאסר, "עונש שמגלם התחשבות במצב המאוד קשה שגבל בפטור מאחריות פלילית. בית המשפט שקלל את הנתונים ונתן משקל גדול יותר למצבה הנפשי. עם זאת, המחוקק קבע בחוק שדמם של נרצחים אינו הפקר גם כשמצב הרוצח מעורער מאוד. זה עונש לא מבוטל, ונשקול את עמדתנו לאחר שנקרא את גזר הדין".

האם נעצרה ב-2012 לאחר שדקרה את ארבעת ילדיה - בן שמונה, בת ארבע, בת חודשיים ובת כשנה בשכונה 7 ברהט. צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו שניים מהילדים כשהם ללא רוח חיים. התינוקת בת החודשיים פונתה במצב קשה עד אנוש, יחד עם פעוטה בת שנה במצב קל, למרפאה מקומית לקבלת טיפול רפואי. במרפאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה של בת החודשיים, ובת השנה פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רהט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully