וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים סותרים: חיל האוויר פעל בלבנון, אך לא תקף

כלי תקשורת במדינה דיווחו מפי מקורות ביטחוניים כי ישראל הפציצה מטרות באזור הסמוך לגבול בין לבנון לסוריה. בהמשך התברר כי הפיצוצים באזור נגרמו ככל הנראה כתוצאה מהלחימה בעברו הסורי של הגבול

צילום: באדיבות מכון פישר למחקר אסטרטגי, עריכה: שניר דבוש

(מפקד חיל האוויר, בשבוע שעבר: נסראללה מוטרד יותר מדאעש מאשר מישראל)

כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שלישי) כי חיל האוויר הישראלי הפציץ שני יעדים באזור הגבול בין לבנון לסוריה. עם זאת, רשת "אל-מנאר" המזוהה עם חיזבאללה הכחישה בהמשך את הדיווח. על פי הדיווח באתר "א-נשרה", הפציצה ישראל בגבעות ערסאל ובגבעות בריתאל שבאזור בקעת הלבנון. אולם בדיווח ב"אל-מנאר" נמסר כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי אכן חדר לשטח האווירי של לבנון, אולם הם לא ביצעו תקיפות.

בעיתון הלבנוני "א-נהאר" דווח כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי חגו בשעות צהריים מעל אזור בקעת הלבנון, ובאותו זמן שמעו תושבי האזור פיצוצים מצדו הסורי של הגבול. דיווחים אלה על שמיעת פיצוצים היו ככל הנראה המקור לדיווח המוטעה על תקיפה ישראלית. בקעת הלבנון סמוכה להרי קלמון, שבצדו הסורי של הגבול. בחודשים האחרונים מתנהלת באזור לחימה עזה בין כוחות הממשל וארגוני המורדים השונים, במעורבות חיזבאללה.

עוד בוואלה!NEWS:
האם וילדיה שנהרגו בתאונה נקברו: "טרגדיה בלתי-נתפסת"
חשד: אברג'יל היה מעורב בניסיון החיסול של אסי אבוטבול
"חדירת מחבלים, תלמידים הרוגים": כך מתרגל צה"ל תרחישי לחימה

מטוס אף-16 של חיל האוויר בדרכו לרצועת עזה, נובמבר 2012. AP
מטוס F-16 של חיל האוויר/AP

אתר ה"דיילי סטאר" ציטט מקורות ביטחוניים בלבנון, שציינו כי הותקפו מטרות ממזרח לגבול, אולם בהמשך מסר מידע מפי גורמים ביטחוניים נוספים שהכחישו כי התבצעה תקיפה אווירית. גם ברשת "אל-עהד" המזוהה עם חיזבאללה נמסר כי הרעש שנשמע בבקעת הלבנון הוא כתוצאה מחדירה של מטוסים ישראליים לאזור, ולא של תקיפה.

המתיחות בין חיזבאללה בלבנון לכוחות הישראליים התגברה מאז הדיווחים בחודש ינואר האחרון על חיסולו של ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בשנת 2008, בתקיפה אווירית ברמת הגולן הסורית, שיוחסה לישראל. "במהלך סיור באזור כפר מזרעאת אל-אמל, במחוז קוניטרה, קבוצת לוחמים של חיזבאללה נפלה קורבן לתקיפת מסוקים של האויב הציוני", נמסר מהארגון לרשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה. כמו כן, גורם המקורב לחיזבאללה אישר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי שישה לוחמים נוספים של הארגון נהרגו. בין ההרוגים, מוחמד עיסא, בכיר הזרוע הצבאית ובין מפקדי הכוחות בעיראק ובסוריה, וקולונל עלי טבטבאי, בכיר איראני.

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully