וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של גרמניה בעזה: "חייבים לפתוח את הגבולות"

פרנק וולטר שטיינמאייר הגיע לביקור פתע ברצועה וקרא להסיר את המצור "רק כשנוכל לדעת בביטחון מלא שאף לא רקטה אחת תשוגר מכאן". לישראלים ולפלסטינים אמר: "אנחנו יושבים על חבית חומר נפץ"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, הגיע היום (שני) לביקור פתע ברצועת עזה, בראשות משלחת של כ-60 בני אדם. בכך, הצטרף שר החוץ לגורמים בכירים, ובהם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ומזכ"ל האו"ם באן קי מון, שכבר ביקרו בעזה מאז סיום הלחימה בקיץ האחרון. במהלך ביקורו, קרא שטיינמאייר לישראל להסיר את המצור מעל לרצועה והפציר בחמאס לשים קץ לירי הרקטות לעבר ישראל.

טרם בואו הדגיש כי במהלך ביקורו בעזה אין בכוונתו להיפגש עם אנשי חמאס, שכן ברלין רואה בו ארגון טרור והיא לא מקיימת עמו מגעים מדיניים. עם זאת, חמאס תיאר את הביקור כ"צעד חשוב". מהארגון נמסר: "אנו מקווים שגרמניה תמלא תפקיד התואם את מקומה באירופה ובעולם, בהסרת המצור ובסיום התוקפנות הישראלית".

עוד בוואלה חדשות:
ביקור מסקרן: מה מחפש שר החוץ הגרמני ברצועת עזה?
בצעד חריג: שר החוץ הגרמני יבקר מחר ברצועת עזה
חשיפה: קטאר מנסה להשיג הפסקת אש ל-5 שנים בין ישראל לחמאס

שר החוץ של גרמניה בביקור בנמל של עזה, יוני 2015. רויטרס
"להסיר את המצור". שטיינמאייר, היום בעזה/רויטרס

"אנחנו חייבים השקעה מקומית וממדינות אחרות", אמר שטיינמאייר במהלך הביקור. "לכן, אנחנו צריכים שתהיה האפשרות לייצא מוצרים. זה יכול לקרות רק עם פתיחת הגבולות. אולם האמת כולה היא זו: כל זה יקרה רק כשנוכל לדעת בביטחון מלא שאף לא רקטה אחת תשוגר יותר מרצועת עזה. הביטחון הוא התמורה לפיתוח הכל כך נחוץ כאן".

במהלך הביקור, השתתף שר החוץ בטקס הפתיחה של בית ספר של האו"ם שהוקם במימון גרמני. בהמשך היום, ביקר בתיכון ישראלי בשער הנגב שבעוטף עזה, ואמר: "אנו יודעים שלא פשוט לחנך פה ילדים שגדלים תחת האיום. אתם מנסים לתת להם תקווה לחיים יותר טובים, של אהבת אדם, נגד שנאת אדם - אני מודה לכם על זה".

לפני ביקורו ברצועה, שטיינמאייר נפגש עם בכירים בירושלים וברשות הפלסטינית, וקרא לכל הצדדים "להכיר בכך שאנחנו יושבים על חבית חומר נפץ, שחשוב שלא תוצת". בפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, הדגיש שטיינמאיר כי יש לנקוט "צעדים מעשיים" כדי לשפר את חיי היום-יום ברצועה. במהלך ביקורו ברמאללה, קרא שר החוץ לשיקום מהיר של עזה, אולם הוא גם הבהיר כי שיגורי הרקטות משטח הרצועה לעבר ישראל חייבים להיפסק.

בהכנת הידיעה השתתף יניר יגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ של גרמניה בביקור בנמל של עזה, יוני 2015. רויטרס
שטיינמאייר במסיבת עיתונאים בנמל של העיר עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully