וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: שר החוץ הגרמני יבקר מחר ברצועת עזה

31.5.2015 / 19:05

פרנק וולטר שטיינמאייר יגיע לשטחי הרצועה הנשלטים בידי חמאס, אולם הוא הבהיר כי לא ייפגש עם גורמים בארגון. היום הוא נפגש עם ראש הממשלה ועם הנשיא וכן עם בכירים ברשות, וקרא לשיקום מהיר של הרצועה

שר החוץ של גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר בפגישה עם ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה ברמאללה, 31 במאי 2015. רויטרס
וולטר שטיינמאייר עם ראש הממשלה הפלסטיני חמדאללה, היום/רויטרס

שר החוץ של גרמניה פרנק וולטר-שטיינמאייר יבקר מחר (שני) ברצועת עזה בביקור נדיר של מנהיג גרמני בטריטוריה שנמצאת בשליטת חמאס. עם זאת, הוא הבהיר כי לא ייפגש עם גורמים בארגון.

היום נפגש וולטר-שטיינמאיר עם בכירים ישראלים - בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו - ועם בכירים פלסטינים. בשיחות עמם הביע השר את דאגתו מהמצב ברצועה, שעדיין מתקשה להתאושש ממבצע "צוק איתן" שהסתיים לפני כעשרה חודשים.

בפגישה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, הדגיש וולטר-שטיינמאיר כי יש לנקוט "צעדים מעשיים" כדי לשפר את חיי היום-יום ברצועה. במהלך ביקורו ברמאללה, קרא שר החוץ לשיקום מהיר של עזה, אולם הוא גם הבהיר כי שיגורי הרקטות משטח הרצועה לעבר ישראל חייבים להיפסק.

לקריאה נוספת בנושא
קטאר: ישראל אישרה פרויקטים חדשים בשיקום רצועת עזה
הניה: "מיליון ישראלים נכנסו להלם מטיל אקראי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר, מאי 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ושר החוץ הגרמני, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשיחה עם שר החוץ הגרמני, התייחס נתניהו למשא ומתן בין המעצמות לאיראן סביב תכנית הגרעין שלה. "האיום הגדול ביותר על ישראל, על ביטחון האזור ועל שלום העולם הוא מאמציה של איראן להשיג נשק גרעיני", אמר. לדבריו, "איראן מממנת טרור ברחבי הגלובוס. איראן בונה תשתית טרור עצומה. אין חיזבאללה בלי איראן. היום איראן מובילה תעשיית חימוש ענקית, שכוללת מל"טים, רקטות, טילים מונחי מטרה, צוללות ולוויינים".

עוד הדגיש נתניהו כי "איראן מעניקה חלק גדול מהנשקים שלה לשלוחותיה באזור,כולל חמאס בעזה וחיזבאללה בלבנון. בצד הסורי בגולן, חיזבאללה, תחת הנהגה איראנית, בונה מערכה נוספת נגד ישראל. איראן גם מובילה מתקפות סייבר נגד המערב, נגד ישראל, נגד ערב הסעודית ונגד אירופה. זה מה שאיראן עושה היום בלי נשק גרעיני. איזה איום בדיוק יהיה כשלאיראן יהיה מסלול נקי לפצצה? זה אולי ייקח להם עשור, אם הם לא יירמו קודם. ואולם אם תאחדו את כל זה, ההסכם הזה יעניק לאיראן אפשרות להשגת פצצות גרעין רבות תוך כמה שנים, וזה גם ימלא את הקופות של איראן בעשרות מיליארדי דולרים, אולי מאות מיליארדים, שאתם הם יקימו את מסע תוקפנות רבגוני ברחבי האזור והעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully