וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חיילות ישולבו במערך ספינות הטילים

1.6.2015 / 12:28

לוחמות ימיות צפויות להתחיל לשרת לצד גברים על הסטי"לים, כשעד היום רק חובלות וחיילות ביחידת "סנפיר" הורשו לשרת על הספינות. כמו כן, יחידת חי"ר נוספת שמערבת גברים ונשים, צפויה להיות מקודמת גם היא בשנת השירות הזאת

ספינות חיל הים עגנו בנמל פיראוס ביוון. דובר צה"ל
מהחודש הבא: שירותים נפרדים ומגורים לנשים. ספינת טילים/דובר צה"ל

השירות לגברים בצה"ל צפוי להתקצר בארבעה חודשים החל מהקיץ הקרוב, ובאגף כוח אדם כבר חשבו על כמה פתרונות כדי להקל על איוש כוח האדם וחלוקת העבודה לקראת השינוי הצפוי. אחד מהצעדים פורצי הדרך שצפויים להינקט, הוא שילוב נשים בלחימה על ספינות הטילים (סטי"לים) כבר מהחודש הבא – כך אמר קצין בכיר באגף כוח אדם לוואלה!NEWS. עד היום, הנשים שהורשו לשרת על הסטי"לים היו רק חובלות ומי ששירתו ביחידת "סנפיר", שמטרתה אבטחת נמלים.

הקצין הוסיף כי בימים אלה מתקיימת עבודת מטה נרחבת על מנת לשלב את הלוחמות בספינות, ובמסגרתה נערכים שינויים מבניים כדי לאפשר לחיילות שמירה על פרטיותן במגורים ובחדרי השירותים. כמו כן, הקצין הבכיר הבהיר כי בניגוד לצבאות מערביים, שם משלבים חיילות בצוללות – בצה"ל הנושא כלל לא נמצא על הפרק.

עוד בנושא צבא וביטחון:
מספר המתגייסים הבדואים לצה"ל השנה – הנמוך ביותר זה חמש שנים
מנכ"ל רפאל ידידיה יערי השעה את עצמו מתפקידו
"מתקפת טילים על העורף": תרגיל החירום השנתי יחל היום

לוחמות בגדוד קרקל. דובר צה"ל
רוצות להשתלב יותר בפעילות ביטחון שוטף בגדה. גדוד קרקל/דובר צה"ל

בתוך כך, בחיל הרגלים נשים לוחמות נמצאות בגדוד המעורב קרקל ובגדוד המעורב החדש "אריות הירדן", ובשגרה הן ממלאות משימות קבועות של ביטחון שוטף. הלוחמות והלוחמים בקרקל מוצבות בעיקר בגבול מצרים, והלוחמות והלוחמים ב"אריות הירדן", שהושבעו לראשונה לפני כשבועיים ועדיין בתהליך ההכשרה שלהם, יוצבו בבקעת הירדן.

למרות שלוחמות קרקל אשר היו צוערות בבה"ד 1 בקיץ האחרון לקחו חלק בפעילות המעצרים הנרחבת ביהודה ושומרון במבצע "שובו אחים", הן טוענות כי ראוי שבצה"ל ישקלו מחדש לשלב אותן בפעילות ביטחון שוטף ביהודה ושומרון ובמתארי לחימה עתידיים.

הקצין הבכיר באכ"א צינן את הביקורת, ואמר כי רק בשבוע שעבר פנה לאגף מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, וביקש לגייס שתי פלוגות נוספות כתשתית להקמת גדוד מעורב שלישי שבו ישתלבו בנות לוחמות. ככל הנראה, צה"ל צפוי לקדם את הגדוד המעורב השלישי, שיתווסף לקרקל ול"אריות הירדן", כבר במהלך שנת השירות הקרובה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully