וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקפת טילים על העורף": תרגיל החירום השנתי יחל היום

31.5.2015 / 0:29

פיקוד העורף, המשטרה ומשרדי הממשלה יבחנו בכל רחבי הארץ מתן מענה אזרחי לתרחישי קיצון, והתמודדות עם ניסיון פגיעה בתשתיות קריטיות משלוש חזיתות. פיקוד העורף: "אויבינו לא יכולים לפגוע בנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרגיל "נקודת מפנה" ב-2013/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיקוד העורף השלימו את ההכנות לקראת תרגיל העורף השנתי "נקודת מפנה", שיתקיים היום (ראשון). בתרגיל ייבחן מתן מענה אזרחי לתרחישי חירום שונים, בדגש על מתקפת טילים רחבה על העורף הישראלי, ובין היתר תושמע אזעקה בכל רחבי הארץ. בתרגיל ייקחו חלק פיקוד העורף, משטרת ישראל, מגן דוד אדום, הרשות הארצית לכיבוי והצלה, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות.

ביום שלישי הקרוב תושמע אזעקה פעמיים בכל רחבי הארץ – הראשונה ב-11:05 בבוקר והשנייה ב-19:05. עם הישמע האזעקה, יתבקשו התושבים לבחור את המרחב המוגן ביותר בקרבתם בהתאם לזמן ההתרעה העומד לרשותם. לדברי גורמים בפיקוד העורף, "נקודת מפנה" יציב אתגרים גם לגורמי הביטחון השונים שיידרשו לתת מענה רחב: סגירת שדה התעופה בן גוריון לפרקי זמן קצובים, סיוע בהעברת פצועים מחוץ למדינה, התמודדות עם מעבר משמעותי של תושבים מעיר לעיר והקמת ערי אוהלים בשלושה מוקדים שונים, ושמירה על כבישים פתוחים למעבר כלי מלחמה.

בתרגיל הנוכחי ייבחנו הגופים השונים במתאר לחימה משלוש חזיתות שונות מצפון ומדרום: רצועת עזה, סוריה ולבנון. זאת, בשונה ממלחמת לבנון השנייה ומבצע "צוק איתן", שבהם האיום הביטחוני הגיע מחזית אחת.

עוד בוואלה!NEWS:
דאעש פוצץ את "כלא האימים" של משטר אסד בתדמור
רגע לפני גזר הדין של ראש העיר: האם יש קשר לפרשת פישר?
ארדן בוחן את מועמדות סמי תורג'מן למפכ"ל המשטרה

תרגיל נקודת מפנה 5 בבאר טוביה, יוני 2011. שי מכלוף
תרגיל "נקודת מפנה" בבאר טוביה, ב-2011/שי מכלוף

כמו כן ייבחנו מערכות שונות ביכולתן למנוע פגיעה בפעילות השוטפת של תשתיות קריטיות, מפעלים חיוניים, רשויות מקומיות והציבור הרחב. גורמים בפיקוד העורף ציינו כי האתגר הגדול בהערכות נכונה הוא למנוע הישגים מהאויב, ובו בזמן לשמור על שגרת חיים. בין היתר ייבחן המענה של משרדי הממשלה שונים: מערך החינוך, משרד הרווחה, המשרד להגנת הסביבה באשר לחומרים מסוכנים, משרד השיכון באשר להיערכות לפינוי בתי אבות, וכן הלאה.

בפיקוד העורף טוענים כי הציבור יכול להרגיש בטוח. "אנחנו הרבה יותר ממוקדים, אין מי מאויבנו שמסוגל להכות בנו", נמסר. עוד נמסר מפיקוד העורף כי כל המתקנים המכילים חומרים מסוכנים ממוגנים וכי המערכת יודעת להגן על עצמה במגוון תרחישי קיצון, ועל כן לא תהיה מציאות שבה אוכלוסייה תצטרף למגן את עצמה בחדרים סגורים יותר מכמה שעות בודדות.

בתוך כך, פיקוד העורף יבצע תרגול למערכות המסר האישי לאזרחים באזורים שבהם לכאורה היו נפילות טילים. בעתיד אמורה המערכת להתריע מפני נפילת טילים באופן ממוקד יותר. כך, התרעות ישלחו לתושבים לפי אזורי מגוריהם בערים, ולא לכלל תושבי העיר או המחוז.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully