וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רפאל ידידיה יערי השעה את עצמו מתפקידו

31.5.2015 / 10:06

בתערוכת נשק בסינגפור מתח יערי ביקורת על מדיניות היצוא של ישראל ועל יחסיה עם מדינות זרות. שר הביטחון מינה מומחה לבדיקת הנושא. מועמדים להחליפו: ראש מפא"ת אופיר שהם ואלוף (במיל') יאיר נווה

ידידיה יערי. אייל יצהר, גלובס, מערכת וואלה! NEWS
מקדים פרישה. ידידיה יערי/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר, גלובס

מנכ"ל חברת רפאל, אלוף (במיל') ידידיה יערי, הודיע בשבוע שעבר כי הוא משעה את עצמו מתפקידו עד להודעה חדשה. זאת בעקבות בירור שנעשה במשרד הביטחון על אודות דברים שאמר בפומבי במהלך ביקור שקיים בסינגפור לפני כשבועיים. יערי הודיע כבר לפני כמה חודשים על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף השנה, בתום 11 שנים בתפקיד. המועמדים להחליפו בתפקיד מנכ"ל החברה הביטחונית, הנמצאת בבעלות המדינה ובאחריות משרד הביטחון, הם ראש המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) אופיר שהם ואלוף (במיל') יאיר נווה.

בתערוכת נשק שהתקיימה בסינגפור נאם יערי עם פתיחת הביתן הישראלי. בתערוכה נכחו גם מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל ובכירי המשרד. לתדהמת המשתתפים מתח יערי ביקורת על מדיניות היצוא של ישראל ועל יחסיה עם מדינות זרות, ובהן סינגפור. הראל לא אהב, בלשון המעטה, את התבטאויותיו והעביר את המידע לשר הביטחון משה יעלון, שלא נכח בתערוכה. כמו כן, גורמים במשרד העבירו מסרים ברורים ליערי שלפיהם אין בכוונת משרד הביטחון לעבור לסדר היום בנושא.

עוד בוואלה!NEWS:
בכל שנה מתים בגלל עישון 700 אנשים שאינם מעשנים
בעל מסעדת יוקרה בתל אביב נחקר בחשד למעשה סדום במלצרית
"מתקפת טילים על העורף": תרגיל החירום השנתי יחל היום

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') דן הראל, מנכ"ל המספנה הגרמנית, סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון שמואל צוקר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
לא אהב את הביקורת. דן הראל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

יערי לא חזר בו מהדברים, אך מקורביו טענו כי הביקורת עליו יצאה מפרופורציה. בתום התייעצות בין יעלון להראל הוחלט למנות את מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר תת-אלוף (במיל') פנחס בוכריס לבדוק את הנושא ולחוות דעה מקצועית על שאירע. בעקבות המקרה הודיע יערי כי הוא משעה את עצמו.

"אין ויכוח על כך שמדובר בחוסר רגישות, ואין צורך להכביר במילים", אמר גורם ביטחוני על העיתוי והמקום שבהם בחר יערי להשמיע דברי ביקורת. "יערי החליט להשעות את עצמו עוד לפני שמונה בוכריס לבורר בנושא". גורם ביטחוני נוסף אמר: "בשנה האחרונה שררה מתיחות בין התעשיות הביטחוניות, ובכללן גם רפאל, על כמה מכרזים במדינה באסיה שהגיעו למקומות לא טובים, אך אין הם קשורים להחלטה לפתוח בבדיקה נגד יערי".

גורמים ביטחוניים אחרים אמרו כי הביקורת של יערי אינה מפתיעה. "יש לא מעט בכירים בתעשיות הביטחוניות שמותחים ביקורת על האופן שבו מעניקים במשרד הביטחון רישיונות יצוא. ראוי היה לבחון את התהליכים מחדש על מנת להגדיל את היצוא הביטחוני, אך עם זאת, ביקורת פומבית על אדמת מדינה זרה כמו סינגפור חורגת מאתיקה בסיסית".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לכתבה: "היחסים בין המשרד לרפאל טובים וחזקים, ומעבר לכך אין בכוונתנו לנהל את יחסינו עם התעשיות הביטחוניות באמצעות התקשורת".


לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully