וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: אם תוכל לפגוש את בניה למרות "אורח חייה החילוני"

31.5.2015 / 22:07

בית המשפט ביטל את החלטת בית הדין הרבני שאסרה על אם לראות את ילדיה באופן קבוע, לאחר שבעלה לשעבר טען כי היא חדלה לנהל אורח חיים חרדי. "טובת הילדים אינה עומדת לנגד עיני בית הדין הרבני"

ילדים חרדים. AP
בית הדין הרבני אסר על האם לפגוש את בניה באופן קבוע/AP

זה שנתיים שבית הדין הרבני בירושלים ובית הדין הרבני הגדול אוסרים על אם לפגוש את שני בניה הקטנים באופן קבוע, משום שלטענת בעלה לשעבר היא מקיימת "אורח חיים חילוני,. בשבוע שעבר החליט בג"ץ לשנות את ההחלטה ופסק כי האם תוכל לראות את ילדיה באופן קבוע ומסודר, וכי אחד מהם אף יוכל לפגוש אותה בביתה. עם זאת, החלטת בית הדין הרבני, שנחשפה בוואלה!NEWS, שלפיה יבוטל תשלום המזונות לילדות בשל אורח חייה של האם, עומדת בעינה.

בני הזוג נישאו לפני 21 שנים ונולדו להם שישה ילדים, ואחד מהם נפטר. במהלך השנים בני הזוג החלו לקיים אורח חיים חרדי. הם קבעו את מגוריהם בבית שמש, אולם 12 שנה לאחר מכן נוצר ביניהם קרע. במקביל להידרדרות ביחסיהם, האישה שינתה את אורחות חייה וכיום היא מגדירה את עצמה מסורתית. במסגרת הסכם גירושין שנחתם בין השניים ב-2010, הוחלט כי כל הילדים, מלבד אחד, יהיו במשמורתה.

אלא ששנה לאחר שהתגרשו, הגיש האב תביעת משמורת לבית הדין האזורי, ובמסגרתה עתר להעברת המשמורת של כל ילדיו לחזקתו, בשל השינוי שחל בעולמה הדתי של האם. באותה תקופה נאלצה גרושתו לעבור לגור בירושלים בשל עבודתה, והיא ביקשה לרשום את כל ילדיה למוסדות חינוך בעיר, אולם האב התנגד לכך. בסופו של דבר הוחלט כי שתי הבנות, בנות 12 ו-17, יעברו לחזקת האם, ואילו שלושת הבנים, בהם שני קטינים, יגורו אצל האב. מאז ועד היום, לא ראתה האם את בניה באופן קבוע.

עוד בוואלה חדשות:
תוך כמה שעות: שני שוטרים הורשעו בתקיפת אזרחים
מנהלים בעד "מחאת המכנסונים": איסור מכנסיים קצרים - שוביניסטי
מתקרבים לגבול: דאעש כבש אזורים בצפון סוריה הסמוכים לטורקיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בתי הדין התעלמו מבקשות האם". בית הדין הרבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכת דינה של האם, ניצן כספי שילוני, טוענת כי הוגשו שלוש בקשות שונות לקבלת הסדרי ראיה בבית הדין האזורי ועוד בקשה נוספת בבית הדין הרבני הגדול. למרות זאת, בתי הדין "התעלמו מכל הבקשות", כלשונה. במקביל, האישה הגישה בבית הדין הרבני הגדול בירושלים בקשה לעיכוב ביצוע על החלטה לביטול המזונות לבנותיו. הבקשה נדחתה, אך היא הגישה ערעור, שממתין להכרעה.

"אני שמחה מהתוצאה, אבל קשה לי להבין למה הייתי צריכה לפנות לבג"ץ כדי לקבל החלטה התואמת את טובת הילדים שלי", אמרה האישה בתגובה לוואלה!NEWS. כמו כן, תהתה האם "מדוע במדינת ישראל מתפקדת מערכת משפטית שחולשת על כל האזרחים, אבל היא לא רואה לנגד עיניה את טובת הילדים ואת זכותם לקשר עם הוריהם".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מקווה שלא נגרם לילדים נזק בלתי הפיך"

ד"ר סוזן וייס, מנהלת מרכז צדק לנשים, אמרה בתגובה: "במשך כשנתיים התחננה האישה להיפגש עם ילדיה באופן סדיר ובית הדין דחה את בקשותיה אך ורק משום שאורח חייה לא מצא חן בעיניו, שכן שירותי הרווחה התריעו לאורך כל הדרך כי לקטינים ייגרם נזק אם הקשר עם האם לא יוסדר. כעת בג"ץ נאלץ להתערב ולבצע את עבודתו של בית הדין, כשהסדיר את המפגשים בין האם לילדיה הקטינים, ואנחנו מקוות שלא נגרם לילדים נזק בלתי הפיך".

היא הוסיפה כי "בית הדין הרבני שוב הוכיח ששיקול טובת הילדים אינו עומד לנגד עיניו, וכי כל מי שהשקפת עולמו אינה עולה בקנה אחד עם זו של בית הדין, עלול לשלם מחיר יקר בבואו להתדיין בפניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully