וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך כמה שעות: שני שוטרים הורשעו בתקיפת אזרחים

1.6.2015 / 0:31

עודד שרביט, ראש צוות מודיעין ביאחב"ל, הורשע כי תקף חשוד בפריצה לביתו בעת שהיה אזוק בידיו וברגליו בתחנת המשטרה. במקרה אחר, הורשע השוטר גנאדי גטקין בתקיפת עציר בחדר החקירות לאחר שהכה בפניו באגרוף

אילוסטרציה. ראובן קסטרו
"פער כוחות גדול בין הנאשם למתלונן"/ראובן קסטרו

שני שוטרים הורשעו אתמול (ראשון) בתקיפת אזרחים. במקרה הראשון, שאירע במרץ 2012, הרשיע בית משפט השלום בכפר סבא את השוטר רב-סמל ראשון (רס"ר) עודד שרביט, ראש צוות מודיעין ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומי (יאחב"ל), בעבירה של תקיפת חסר ישע, ובמקרה השני, אף הוא באותה שנה, הרשיע בית משפט השלום בנצרת את השוטר גנאדי גטקין בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, בתחנת המשטרה בנצרת עילית.

תחילה למקרה של שרביט. הוא הורשע כי במרץ 2012, בעת שירותו כראש צוות מודיעין, הוא הגיע לתחנת המשטרה בנתניה ותקף עצור, שעל פי החשד פרץ לביתו. שרביט, אשר לא היה אותה עת במשמרת, תקף את המתלונן בשעה שהיה אזוק בידיו וברגליו, וגרם לו חבלות של ממש. בהכרעת הדין קבע השופט אביב שרון כי היותו של המתלונן "עצור" והעובדה כי היה אזוק בגפיו עונים על הגדרת החוק שלפיה הוא נחשב חסר ישע. "אין ולא יכול להיות חולק, כי עצם היותו של אדם נתון במעצר, מהווה מגבלה חמורה על חירותו. לא כל שכן, כאשר מדובר באדם שידיו ורגליו כבולות באזיקים, עובדה המגבילה עד מאוד את יכולתו לעשות שימוש בגפיו", הסביר. "טווח התנועה שהאזוק יכול להפעיל את ידיו ורגליו מוגבל, הפעולות שהוא יכול לעשות בידיים וברגליים מוגבלות, ויכולתו להתגונן כשהוא מותקף נפגעת לחלוטין. גם שיווי משקלו של אדם אזוק ידיים ורגליים נפגע באופן קשה. בכך בא לידי ביטוי פער הכוחות הגדול שבין הנאשם לבין המתלונן הכבול".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכות הדין מיכל פרייסמן ושירן נעים מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), לאחר האירוע ובהבינו את חומרת מעשהו ואת הצרה אליה נקלע, ניגש שרביט עם המתלונן אל החניון מחוץ לתחנה ועישן עמו סיגריה. בכך, סבר הנאשם כי יקהה מעוקצה של התנהגותו החמורה ויצליח ליישר את ההדורים עם המתלונן. השופט קבע בהכרעת הדין כי "עצם שהייתו של הנאשם עם המתלונן לאחר האירוע האלים, ביודעו שהוא חשוד בפריצה לביתו ושהוא מתכוון להתלונן על תקיפה מצדו במח"ש, והיעדר רישום מדויק של הנאמר בשיחה ביניהם, היא מעשה פסול מצדו של הנאשם הנגוע בניגוד עניינים חריף".

לקריאה נוספת:
מנהלים בעד "מחאת המכנסונים": איסור מכנסיים קצרים - שוביניסטי
"קיבלתי כסא על הראש, זה היה מחריד": עדות מהקטטה ההמונית בדרום
האם המשטרה יכלה למנוע את "הפיגוע הפלילי" בתל אביב ב-2003?

הנאשם כינה את העצורים "שרמוטות" ואיים עליהם

המקרה השני אירע חודשיים לפני תקיפתו של שרביט. בינואר 2012 נעצרו עדנאן ריחני וסמיח עודה, שהיו בגילאי העשרה, בידי שוטרים, כשלמעצר קדמה פעילות סמויה שבה גטקין לקח חלק. לאחר מעצרם הם הובלו בניידת לתחנה. במהלך הנסיעה גידף גטקין את ריחני ועודה, כינה אותם "שרמוטות" ואף איים עליהם כי כשיגיעו לתחנה הוא "יראה להם מה זה". לפי כתב האישום, בהגיעם לתחנה, גטקין הוביל את ריחני במדרגות אל משרד חוקר הנוער בקומה אחרת, ושם, בטרם הוכנס העצור לחדר, הכה גטקין את ריחני באגרוף בפניו. כתוצאה מכך נגרמו לריחני המטומה (צבר דם בתוך הגוף), נפיחות סביב עין ימין וכאבים באשכים.

ריחני סיפר בחקירתו כי גטקין ושוטר אחר הכו בפניו במקביל. למרות שלא היה ברור מי מהשניים הוא זה שגרם את החבלה, החליטה השופטת עדי במביליה-אינשטיין מבית משפט השלום בנצרת להרשיע את גטקין בגרימת החבלה, מאחר שמדובר בפעולה שביצעו יחדיו. הוא זוכה מעבירות אחרות מסיבה זו. "אין מחלוקת שריחני הותקף בתחנת המשטרה בנצרת עילית, כמתואר בכתב האישום. עוד אין מחלוקת כי החבלות המפורטות בכתב האישום נגרמו לריחני במהלך אירועי אלימות אלו", כתבה השופטת.


לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully