וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת כיל ונציגי העובדים חתמו על הסכם: "הדרום ניצח"

28.5.2015 / 21:20

במסיבת עיתונאים משותפת, הודיעו הצדדים שהצליחו לגבש פתרון לשביתה שנמשכה שלושה חודשים. יו"ר ההסתדרות: "מחזירים תקווה לדרום". לפי ההסכם כמאה עובדים מכל מפעל יפרשו ויקבלו פיצויים מוגדלים

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

אחרי לילה לבן ודיונים שנמשכו גם הבוקר הגיעו הנהלת כיל ונציגי העובדים להסכמות. הערב (חמישי) קיימו הצדדים מסיבת עיתונאים בלשכת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בתל אביב ומודיעים על ההסכם שגובש. "כולנו מאוד עייפים", פתח ואמר ניסנקורן. "אנחנו אחרי כמעט 48 שעות של ניסוח רצוף של ההסכם. היום מבחינתי הדרום מנצח, אנחנו מחזירים 2,000 עובדים לעבודה ואנחנו מחזירים תקווה לדרום. ראינו את מצעד הפוליטיקאים בחודשים האחרונים אבל בסופו של דבר האחריות מונחת על הוועדים, ההסתדרות וההנהלה ואנחנו עשינו את שלנו והבאנו הסכם".

הוא התייחס לתוכן ההסכם, ואמר: "בהסכם יש בשורה קודם כל לעובדים, כולם חוזרים לעבודה. אין אף עובד שמפוטר בשלב זה. העובדים שפורשים לפנסיה מוקדמת פורשים עם פנסיה הגונה מאוד. העובדים שמועמדים לבחינה אם יצאו לקראת סוף השנה או לא, דורשים פיצויים מאוד נדיבים. אני מקווה ומאמין שאנו מבטיחים את יציבות החברה לאורך שנים ולכן הגעתי למסקנה שאנו חייבים לחתום על ההסכמים".

לקריאה נוספת:
מוביל מחאת עובדי כיל רק רוצה שיתנו לו לחזור כבר למפעל
עובדי כיל זועמים: ההנהלה מסכסכת בינינו כדי לפגוע במשא ומתן
מבוקש בכנסת: הרצוג ולפיד בעקבות יו"ר הוועד שפרש מהליכוד

מסע"ת עובדי כיל, תרכובות הברום וההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
מסיבת העיתונאים, הערב/מגד גוזני

לדבריו, "זה לא נגזר משמיים שבדרום יחול רק העוני. ההזנחה המתמשכת של הדרום היא בלתי מתקבלת על הדעת. אני מתכוון להיות הלוחם של הדרום והפריפריה, אסור להמשיך ולהזניח אותם. זה עוול לחברה הישראלית ועוול לתושבים בדרום. אני מתחייב שנמשיך ונלווה את תושבי הדרום וניאבק בשבילם כדי שיהיה יותר שוויון בחברה הישראלית. ההסכם הזה עם כל ההישגים שלו, הוא הסכם מאד קשה כי הוא מגלם בתוכו ויתורים של שני הצדדים".

מנכ"ל כיל, אבנר מימון, הביע שביעות רצון מהחתימה על ההסכם, שאותו כינה "הסכם מאוד חדשני ומשמעותי בחיי העסקים בישראל, ובכיל בפרט". לדבריו, "סבלנו מתקופה קשה של טלטלות חוזרות ונשנות סביב החזרה לעבודה והנה הגענו לרגע שבו אנחנו יכולים לברך על המוגמר. היה קושי שאפיין את ההסכם הזה ונובע, בין היתר, מחמת הקושי האמיתי שנתקלנו בו בחברה כמו כיל שצריכה לעשות מהלך לא סימפטי של התייעלות, אבל בסופו של דבר הצדדים הוכיחו שהם מתכוונים לטובת החברה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

לנקרי: "אחד המאבקים המשמעותיים בחיי"

יו"ר ועד העובדים במפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, אמר: "זה היה אחד מהמאבקים המשמעותיים בחיי ובחיי ההסתדרות. זה לא רק מאבק של כיל, אלא של הנגב ושל מעמד העובד. אני שמח היום שסוף סוף סיימנו תקופה קשה והצלחנו לשמור על מעמד העובד ועל זכויות העובדים".

הוא הביע תקווה שההסכם "ייתן לנו שקט לאורך שנים ויביא את מפעלי כיל לאותם שיאים שידעו בעבר. אני רוצה לשים כאן את כל המשקעים שהיו מאחורינו. גם אם במהלך המאבק הזה היו כל מיני אמוציות ותסכולים, אז אני מתנצל בפני עידן עופר וניר גלעד (הבעלים ויו"ר הדירקטוריון של כיל, י"י), בפני חברי ההנהלה ובראשם אבנר מימון - אנחנו עובדים המון שנים ביחד וגם לאבנר בן סניור שהחברות בינינו התחזקה במאבק הזה
אני בטוח שנמשיך לשתף פעולה יחד כולנו".

בהמשך הדגישו יו"ר ההסתדרות ויושבי ראש ועדי העובדים כי הם מביעים צער על השפה שבה השתמשו חלק מהעובדים כלפי עידן עופר.

ארמונד לנקרי ואבנר בן סניור, מאי 2015. מגד גוזני
אבנר בן סניור/מגד גוזני

יו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור אמר: "יצאנו למאבק כמאבק עקרוני. זה לא היה מאבק על כסף ולא לשיפור תנאים. זה היה מאבק שבחברה מרוויחה לא ישר פוגעים בעובדים. בחברה מרוויחה יש הרבה דברים לעשות לפני פיטורים ולכן ציבור העובדים שלנו נתן לנו את הכוח. הבשורה שלנו היום לציבור העובדים היא שאין פיטורים לעוד שלוש שנים לפחות".

בהמשך רמז בן סניור כי הצדדים פעלו בצורה לא נכונה במשבר. "לא השכלנו בהתחלה להבין שאפשר לפתור את זה בדיבורים אמיתיים ולא שכל אחד יטפס על העץ וידפוק את הראש בקיר", אמר. "בזכות אבי ניסנקורן העניין נפתר בשיחות. מתנצל על שלטים שהנפנו אם מישהו נפגע מהם. יחסי העבודה הידרדרו מאוד בחודשים האלה אבל כולנו מחויבים שביום שנפתח המפעל נחזור להבין שכולנו כיל כי אנחנו אוהבים את החברה. אם השתמע שפגענו בחברה - לא זו הייתה כוונתנו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על ההסכם ואמר: "ממשלת ישראל שמה ליעד להמשיך ולפתח את הנגב, לשמור על שיעורי תעסוקה גבוהים, וליצור מקומות בו עבודה חדשים. עלינו לדאוג שמגמה זאת תימשך בנגב ובכל חלקי הארץ".

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. דוברות ההסתדרות,
הפגנת עובדי כיל במרץ האחרון מול משרד ראש הממשלה/דוברות ההסתדרות

על פי ההסכם שגובש, 19 עובדים מכל מפעל יקבלו "הזדמנות נוספת" עד סוף השנה כדי להשתפר בעבודתם, על מנת למנוע את פיטוריהם. אם ההנהלה לא תהיה מרוצה מתפקודם תהיה לה הזכות לפטר אותם, אולם הוועד יחזיק בזכות וטו לגבי שני עובדים מכל מפעל. כמו כן, אם הפיטורים יצאו לפעול עד סוף השנה, העובדים יזכו לפיצויים מוגדלים.

סעיף נוסף נוגע לכמות העובדים שיאולצו לפרוש. לפי ההסכם, כמאה עובדים מכל מפעל יפרשו בזמן הקרוב ויזכו לפיצויים מוגדלים ולפנסיה. נושא אחר שעמד במחלוקת הוא ניוד העובדים בתוך החברה, כשההנהלה דרשה שהדבר ייעשה ללא התערבות הוועד. הצדדים הגיעו להבנה שלפיה השינויים ייעשו בהסכמה בלבד והדבר יתבצע רק לצורכי התייעלות, כדי למנוע פיטורים נוספים. זאת ועוד, הנהלת כיל הבטיחה בהסכם כי לא תבצע תכנית התייעלות נוספת בשלוש השנים הקרובות.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

מסע"ת כיל תרכובות הברום וההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
חותמים על ההסכם, הערב/מגד גוזני
מסע"ת כיל תרכובות הברום וההסתדרות, מאי 2015. מגד גוזני
מסע"ת כיל תרכובות הברום וההסתדרות, מאי 2015/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully