וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי כיל זועמים: ההנהלה מסכסכת בינינו כדי לפגוע במשא ומתן

אחרי שהשיחות בין הצדדים התפוצצו, האשימה ההנהלה את העובדים באחריות לכך ועוררה את זעמם. "לא נוותר על זכויותינו ולא נחזור כעבדים לעבודה סדירה". ההנהלה: "הם רוצים לשמור על מקום העבודה של מקורביהם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

שעות לאחר שהחליטה לפוצץ את המשא ומתן ולא להגיע לפגישה שנקבעה היום (שלישי) בצהריים, פנתה הנהלת כיל אל בית הדין לעבודה בבאר שבע והטילה את האחריות על העובדים השובתים בשל הכונוה לפטר רבים מהם.

לאחר שיו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור, קרא את הצהרת ההנהלה, הוא נדהם מהתנהלותה ושלח מכתב לעובדיו שבו כתב: "גם בהודעת כיל לבית המשפט הם ממשיכים בסילוף, בהמצאת טענות ובהמשך הכפשת הוועדים". עוד כתב כי "הם מגדילים לעשות ומאשימים את ההסתדרות בכך שהיא סיכמה איתם משהו, ועכשיו חוזרת בה, ומפנים לעברה אצבע מאשימה. תמימות שכזו מזמן לא ראינו".

לדבריו, "מעניין שאתמול, בשעה 10:00, נפרדנו אחרי שיחת סיכום והחלטנו להמשיך, והיום הפכנו בשיחות לבריונים, לשקרנים ולכאלו שדואגים רק לעצמנו. עד איזה שפל מדרגה מוכנה ההנהלה לרדת בכדי לפגוע בעובדים, להלחיץ אלפי משפחות ולהשיג בכוח ובברוטאליות סעיפים שיביאו לחורבן העבודה המאורגנת?". הוא העביר מסר תקיף להנהלה: "אנחנו לא נפחד, אנחנו לא נוותר על זכויותינו ולא נחזור כעבדים ומושפלים לעבודה סדירה".

הפגנה בדימונה, מאי 2015. שי מכלוף
הפגנה בדימונה נגד הפיטורים במפעלי כיל, ראשון/שי מכלוף

במכתב ששלחה הנהלת כיל נטען כי "שורש הקושי הוא בחוסר מסוגלותם של חברי ועד העובדים להסכים ולקיים את ההתחייבות שניתנו במסגרת המשא מתן המקדים בין ההסתדרות לבין ההנהלה. עיקר תשומת ליבם של הוועדים נתונה לשמירה על מקום עבודתם של מקורביהם ובני משפחתם. במקביל, התברר להנהלה כי כל ההתחייבות המוקדמות של ההסתדרות, כאילו שתינתן להנהלה גמישות ניהולית בכמה פרמטרים, כמו ניידות, נאמרו בעלמה, וועדי העובדים אינם מוכנים כלל לדון כלל בגמישות ניהולית".

ההנהלה תקפה בחריפות גם את ההסתדרות. "לשפל חסר תקדים הגיעו הדברים כאשר ההנהלה פנתה וביקשה מההסתדרות להעביר הערות לטיוטת נייר עקרונות, אשר הועברה אליה לפני כמה ימים, ובתגובה מיהרה ההסתדרות להודיע בכלי התקשורת, למרבה התדהמה, כי ההנהלה 'פוצצה' את המשא ומתן", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב התגובה של ההסתדרות לבית הדין לעבודה נכתב: "הודעת הדיווח מהווה המשך ישיר להתנהלות הכוחנית, החד-צדדית והמכפישה מצד כיל. במסגרת המשא ומתן האינטנסיבי שחל בין הצדדים הייתה זאת ההסתדרות שהסכימה לוויתורים שאפשרו להגעה להבנות. אלא שההנהלה כורכת עכשיו את הליך הפרישה הנוכחי, שלגביו הגיעו הצדדים להסכמו בהתחייבות לשינוי סדרי העבודה בכיל".

עוד נכתב כי "באשר ל'שפל חסר התקדים' שאליו מתייחסת הנהלת כיל צריך לציין כי אתמול בשעות הלילה סיכמו הצדדים להמשיך את המשא ומתן היום בשעה 14:00. ואולם, הנהלת כיל החליטה שלא להגיע תוך שהיא חוזרת בה מההסכמות שהושגו, הקצינה עמדות וכרכה את הליך הפרישה לשינוי מפליג בסדרי העבודה.

בהמשך נטען כי "בזמן שהוועדים עושים דרכם להסתדרות, שלח אבנר מימון, מנכ"ל חברת 'כיל ישראל', מכתב המפנה לטיוטה חד-צדדית של ההנהלה, שאינה תואמת את ההסכמות ומודיע כי הוא מבקש תגובה שלאחריה תתואם ישיבת עבודה. נציגי כיל לא הגיעו לישיבת המשא ומתן שתואמה, ולמעשה בחרו לעזוב את שולחן המשא ומתן. צוותי ההסתדרות המתינו לצוותי ההנהלה בשעה 14:00 כפי שסוכם. מדובר בהתנהגות בוטה ומזלזלת שמקומה לא ביחסי עבודה ושמבטאת באופן מזוקק את יחסה של כיל לעובדים ולנציגותם. מטרת ההנהלה מלכתחילה הייתה פגיעה בעובדים ובנציגותם, ואולם כריכת ההבנות הנוכחיות בקשר להליך הפרישה, עם שינוי כל סדרי העבודה, מוכיח את הדבר שוב ומוכיח שוב את כוחנותה והתנהלותה חסרת תום הלב של ההנהלה".

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully