וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת פתע בנמלי חיפה ואשדוד; "הממשלה פוגעת בעתידנו"

27.5.2015 / 19:24

עובדי הנמלים טוענים כי השביתה נובעת מפגיעה מתמשכת של שר התחבורה והממשלה בזכויותיהם. הנהלת נמל אשדוד כינתה את המהלך "שביתה פראית" והודיעה כי פנתה לבית הדין האזורי. השר כץ: "שביתות ואיומים לא ירתיעו אותי"

נמל אשדוד, 2008. AP
העובדים פתחו בשביתה. נמל אשדוד/AP

עובדי נמל אשדוד וחיפה פתחו היום (רביעי) בשביתה בשל פגיעה מתמשכת, לטענתם, של שר התחבורה, ישראל כץ, והממשלה בזכויות עובדי הנמלים. "העובדים רואים למול עיניהם כיצד ממשלת ישראל פוגעת בפרנסתם, בזכויותיהם ובעתידם שלהם ושל בני משפחותיהם", נמסר מארגוני העובדים.

מוקדם יותר הודיע יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, אבינעם בן שושן, על התפטרותו מוועד העובדים. עם זאת, נמסר כי ההתפטרות נבעה בשל סיבות אישיות ואינה קשורה לשביתה.

שר התחבורה כץ קרא לעובדים להפסיק באופן מיידי את "השביתה הפראית והפגיעה בציבור". "הרפורמה תימשך ותביא לתחרות ולהוזלת יוקר המחייה. מחר ייחתמו ההסכמים עם חברות בינלאומיות מסין ומהולנד שיפעילו את הנמלים החדשים ויהפכו את ישראל למרכז בינלאומי של תובלה ימית. הנמלים החדשים יתחרו בנמלים הקיימים ויביאו לתוספת של אלפי מקומות עבודה. שביתות ואיומים לא הרתיעו אותי עד היום וגם לא ירתיעו. הם רק ממחישים מדוע צריך לבטל בדחיפות את המונופול הקיים וכך נעשה"

עוד בוואלה חדשות:
בתוך עשרה ימים: קצין ושני סוהרים בשב"ס התאבדו
הניה: "מיליון ישראלים נכנסו להלם מטיל אקראי"
המלכה אליזבת: משאל עם על החברות באיחוד - עד סוף 2017

אבינעם בן שושן ומאיר תורג'מן מועד עובדי הנמלים בישיבת ועד. יולי 2013. אדריאן הרבשטיין
אבינועם בן שושן/אדריאן הרבשטיין

הנהלת נמל אשדוד הודיעה כי היא רואה את השביתה "בחומרה רבה" וטענה כי מדובר "בשביתה פראית". "ההנהלה מתכוונת לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להשיב את העבודה לסדרה בהקדם האפשרי. ההנהלה כבר פנתה באופן דחוף לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה להורות לעובדים לשוב לעבודה". לפי ההודעה, "הנהלת הנמל מודיעה כי תעשה הכל כדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד ולשמור על מהלך עבודה תקין".

הנהלת נמל חיפה מסרה בתגובה כי "פרצה שביתה פראית ללא שנציגי הוועד או ההסתדרות נתנו לכך כל התראה או סיבה. הנהלת נמל חיפה פונה מיידית לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בדרישה להחזיר את העובדים מיידית לעבודה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully