וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך עשרה ימים: קצין ושני סוהרים בשב"ס התאבדו

27.5.2015 / 17:27

אנשי הסגל שירתו בשלוש יחידות שונות, ולא נמצא קשר בין ההתאבדויות - אולם במשרד לביטחון הפנים אמרו כי "טרגדיה כזו דורשת בדיקה מעמיקה". שב"ס: "שלושה מקרים מצערים, אך אין ביניהם כל קשר"

רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014. יותם רונן
רכב של שירות בתי הסוהר בו מועבר יצחק אברג'יל שנחת בנתב"ג, ינואר 2014/יותם רונן

זעזוע בשירות בתי הסוהר: לוואלה!NEWS נודע כי שלושה אנשי סגל בשב"ס התאבדו בפרק זמן של עשרה ימים, כשהמקרה האחרון אירע בסוף השבוע. שלושת הסוהרים שירתו בשלוש יחידות שונות בארגון – האחד קצין ביחידת "נחשון", השני סוהר בכלא איילון והשלישי סוהר בכלא חרמון שבצפון הארץ. בשב"ס מינו ועדה שתבדוק כל מקרה לגופו, וזו תנסה להבין מה גרם להם לשים קץ לחייהם.

לפי הידוע, הסוהר מכלא חרמון היה תחת חקירה בימים האחרונים ולפיכך לא מן הנמנע שזה הרקע למעשה. באשר לשני המקרים האחרים, אמר גורם בשב"ס, כי הבדיקה הראשונית העלתה שהם נקלעו למצוקה אישית שאינה קשורה לתפקידם.

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
שריפה גדולה בשומרון: "הילדים לא יכולים לחזור הביתה"
הניה: "מיליון ישראלים נכנסו להלם מטיל אקראי"
החברים של כחלון: אילו מוקשים נוספים אורבים לשר?

תא כלא. ShutterStock
"לובשי המדים הפכו להיות שקופים"/ShutterStock

קצין בכיר בשב"ס מסר כי בשל רצף המקרים הוחלט שגורמי בריאות הנפש יקיימו שיחות עם כלל אנשי הסגל בארגון. ביחידות שבהן שירתו הסוהרים יינתן דגש לפעילות אנשי הרווחה ואנשי בריאות הנפש עם כלל הסוהרים. "ממה שאנחנו מבינים, המקרים לא קשורים בהכרח לפעילותם (של המתאבדים, א"א) כסוהרים", אמר הקצין והוסיף כי עם זאת אי אפשר לנתק את הדברים לחלוטין. "זה מקצוע קשה, תובעני ומורכב, והסוהרים נמצאים במתח עבודה בלתי-שגרתי, מה שעשוי לתרום במקום מסוים להחרפת המצוקה אצל כל אחד מהמקרים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"אם הם היו אסירים כל המדינה הייתה מזדעקת"

גורם במשרד לביטחון הפנים אמר שסמיכות האירועים מצריכה בירור בשב"ס. "העבודה שבתוך עשרה ימים מתרחשת טרגדיה כזו, ששלושה אנשי סגל ובהם קצין מוערך ביחידת נחשון שמים קץ לחייהם, דורשת בדיקה מעמיקה", אמר.

קצין בכיר ששירת עד לאחרונה בשב"ס אמר לוואלה!NEWS: "אם היו מתאבדים בתוך שבוע או עשרה ימים שלושה אסירים - כל המדינה הייתה מזדעקת. פה, משום שמדובר בלובשי מדים, הם הפכו להיות שקופים. אף אחד לא מדבר עליהם. בשנתיים האחרונות פיקוד שב"ס לא מוכן לקחת סיכונים והתוצאה היא הפעלת לחץ בלתי-סביר על סגל בתי הסוהר והיחידות". עוד אמר: "בכל מקום שצריכים שלושה אנשים לביצוע משימה, שמים שבעה סוהרים. התוצאה -שחיקה רבה יותר של האנשים, והגברת הלחץ הנפשי עליהם".

משב"ס נמסר בתגובה: "שירות בתי הסוהר משתתף בצער המשפחות ומלווה אותן באבלן. אמנם מדובר בשלושה מקרים מצערים שאירעו בסמיכות, אך אין ביניהם כל קשר ושניים מהם אירעו על רקע אישי. ביחידות האם של הסוהרים נערכו שיחות תמיכה על ידי בעלי מקצוע, אך בשב"ס דוחים כל טענה שהאירועים נעשו על רקע הקושי ותנאי העבודה. מקצוע הסוהרות הוא אכן מקצוע מורכב ואינטנסיבי ולפיכך ננקטים בארגון האמצעים הנדרשים כדי להתמודד עם השלכותיו".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully