וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים של כחלון: אילו מוקשים נוספים אורבים לשר?

27.5.2015 / 14:00

קרבתו של שר האוצר החדש לטייקון הגז קובי מימון הביאה אותו להימנע מעיסוק בנושא פירוק המונופול, חרף הבטחותיו לפני הבחירות. עם זאת, מימון אינו איש העסקים היחיד המקושר לכחלון

צילום: יותם רונן, טל אנגלנדר; עריכה: ליאור קירשנר

(כחלון בריאיון בינואר: "אעסוק במונופול הגז, צריך לפרק אותו")

שר האוצר משה כחלון עורר סערה כשהודיע אתמול (רביעי) כי אינו מתכוון לעסוק בסוגיית מונופול הגז הישראלי בשל חברותו עם איש העסקים קובי מימון, מבעלי מאגר הגז "תמר". לאורך כל תקופת הבחירות ניסה כחלון להרחיק את עצמו מקשריו עם מימון ולמנוע ביקורת ציבורית כשהבטיח שיילחם במונופולים, ובפרט במונופול הגז. בריאיון לוואלה!NEWS טרם הבחירות תקף כחלון את ההתעסקות בקשריו עם בעלי אחזקות במשק הגז, כמו מימון ויצחק תשובה מבעלי נובל אנרג'י, ואמר כי מדובר ב"רשעות לשמה".

מימון אינו איש העסקים הבכיר היחיד שעמו יש לכחלון יחסים, ושעמו הוא עשוי לבוא במגע כשר אוצר. איש הקמעונאות רמי לוי, בעלי רשת שיווק השקמה ורשת הסלולר רמי לוי תקשורת, הוא חבר טוב של כחלון. במהלך תקופת הבחירות תועדו השניים בוואלה!NEWS כשהם אוכלים יחד ארוחה במסעדה בחיפה. אז עלה שמו של לוי כמי שהוצע לו המקום השלישי במפלגה, אך לוי דחה את הטענה שהשניים דנו בהצטרפותו למפלגה ואמר כי מדובר היה במפגש "בין חברים". עם זאת, השניים נמנעו מלהתחייב כי לא ישתפו פעולה.

עוד בוואלה!NEWS:
השרב שמביא עמו חום שלא ידענו כמותו 45 שנה
מעל גיל 18? תשלם לבד על מכשיר השמיעה
אמנסטי: חמאס ביצע פשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פגישה בין חברים". רמי לוי וכחלון במסעדה בחיפה, דצמבר 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדם נוסף המוכר כחברו של כחלון הוא הקבלן הירושלמי הרצל לוי, האחראי על שורת פרויקטים יוקרתיים בתחום הנדל"ן בירושלים. כמו כן, כחלון הוא שותף של עו"ד ראובן אבן צור מחיפה בפרויקט נדל"ן שיזם יחד עם הקבלנים האחים מטר. כחלון אף מתגורר בימים אלו בשכירות באחת הדירות בבניין שהוא כולו בבעלות משפחת אבן צור, מהתורמים לקמפיין הבחירות שלו בפריימריז בליכוד.

בניין בקבוצת רכישה בה משה כחלון שותף, רח' הירקון 45 חיפה, פברואר 2015. ערן גילווארג
הפרויקט שלו שותף כחלון ברחוב הירקון בחיפה/ערן גילווארג

כחלון עמד בראש המרכז לרפורמות ומנהיגות במכללה האקדמית נתניה במשך כשנה וחצי בטרם שובו לפוליטיקה. בראש המרכז עומד יו"ר הדירקטוריון של קבוצת גאון אחזקות, הראל בית-און, שגם נמנה על תורמיו, בנוסף לאבי לאומי, הנשיא והמנכ"ל של חברת "אירונאוטיקס", העוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות מודיעין באמצעות מל"טים. לאומי מקורב לפוליטיקאים נוספים, ובהם גם הנשיא לשעבר שמעון פרס.

האדם המקורב ביותר לכחלון הוא אחיו, קובי כחלון, סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיר. קובי עזב את תפקידו בעירייה כדי להתגייס לקמפיין של אחיו וניסה לגייס למענו את אשת העסקים אלונה ברקת, גיסתו של ראש העיר, להיות חלק מרשימת כולנו. במהלך תקופת הבחירות נחקר כחלון האח בחשד למרמה והפרת אמונים במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת התכנון בעירייה. במהלך החקירה, הציע לו הקבלן יאיר ביטון שישלם בעבור סגירת התיק, בזמן שנחקר על ידי רפ"ק ערן מלכה. כחלון זומן לתת עדות במח"ש והפך להיות אחד מחושפי פרשת רונאל פישר.

קובי מימון, מקורב למשה כחלון, אפריל 2015. ניב אהרונסון
בגללו יימנע כחלון מעיסוק בגז. קובי מימון/ניב אהרונסון

מסביבת כחלון נמסר בתגובה: "אין ולא היה קשר בין כחלון לתשובה. תשובה תורם מלגות למכללת נתניה, והוא מעולם לא תרם לכחלון מאומה. בעת דיוני ועדת ששינסקי נבצר מכחלון להתעסק בנושא, דווקא בגלל חשש לניגוד עניינים בשל חברותו עם מימון. רשימת התורמים של כחלון שקופה, ולא תשובה ולא מימון מופיעים בה. כחלון הוא מכר של מימון ולכן לא התעסק בתחום. עמדתו של כחלון נשארה זהה והוא בעד פירוק מונופולים".

לפניות לכתב: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully