וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת נציגי כיל והעובדים נמשכת: "מסכימים על רוב הפרטים"

28.5.2015 / 8:24

הנציגים מעלים על הכתב את מתווה ההסכם לפתרון הסכסוך בין הצדדים ולסיום השביתה הנמשכת זה שלושה חודשים. לפי ההסכם, כ-40 עובדים יזכו להזדמנות נוספת לפני פיטורים ועוד כמאה יצאו לפנסיה מוקדמת

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(צפו בהפגנת עובדי כיל בדימונה, לפני כשבועיים)

הפגישה שהחלה הלילה בין נציגי הנהלת כיל והעובדים ממשיכה הבוקר (חמישי) במטרה להעלות על הכתב את מתווה ההסכם לפתרון הסכסוך בין הצדדים ולסיום השביתה הנמשכת זה שלושה חודשים. "אנחנו מקווים שעד הבוקר נחתום על ההסכם", אמר אמש לוואלה!NEWS יו"ר ועד העובדים של מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי. לדברי לנקרי, לצדדים נשאר לסגור רק את הפרטים האחרונים. "יש הסכמה על רוב הפרטים ועכשיו עורכי הדין מנסחים את ההסכם", אמר. "אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, בבוקר תסתיים השביתה".

על פי ההסכם שגובש, 19 עובדים מכל מפעל בשליטת כיל - תרכובות ברום ומפעלי ים המלח - יקבלו "הזדמנות נוספת" עד סוף השנה כדי להשתפר בעבודתם, על מנת למנוע את פיטוריהם. אם ההנהלה לא תהיה מרוצה מתפקודם תהיה לה הזכות לפטר אותם, אולם הוועד יחזיק בזכות וטו לגבי שני עובדים מכל מפעל. כמו כן, אם הפיטורים יצאו לפעול עד סוף השנה, העובדים יזכו לפיצויים מוגדלים.

לקריאה נוספת:
מוביל מחאת עובדי כיל רק רוצה שיתנו לו לחזור כבר למפעל
עובדי כיל זועמים: ההנהלה מסכסכת בינינו כדי לפגוע במשא ומתן
מבוקש בכנסת: הרצוג ולפיד בעקבות יו"ר הוועד שפרש מהליכוד

בית דין לעבודה באר שבע, מאי 2015. שי מכלוף
לא תתבצע תכנית התייעלות נוספת בשלוש השנים הקרובות. מו"מ בין הצדדים, בשבוע שעבר/שי מכלוף

סעיף נוסף נוגע לכמות העובדים שיאולצו לפרוש. לפי ההסכם, כמאה עובדים מכל מפעל יפרשו בזמן הקרוב ויזכו לפיצויים מוגדלים ולפנסיה. נושא אחר שעמד במחלוקת הוא ניוד העובדים בתוך החברה, כשההנהלה דרשה שהדבר ייעשה ללא התערבות הוועד. הצדדים הגיעו להבנה שלפיה השינויים ייעשו בהסכמה בלבד והדבר יתבצע רק לצורכי התייעלות, כדי למנוע פיטורים נוספים. זאת ועוד, הנהלת כיל הבטיחה בהסכם כי לא תבצע תכנית התייעלות נוספת בשלוש השנים הקרובות.

(עדכון ראשון: 00:02)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully