וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תזהו את המתאבד הבא בעקבות שיימינג בפייסבוק - ותצילו אותו

דב גיל-הר

27.5.2015 / 16:38

בשבוע האחרון התאבדו מנהל לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בתל אביב ואישה בת 28. בריאיון לאולפן וואלה!NEWS מסבירה הפסיכולוגית הראשית של משרד הבריאות איך אפשר אולי למנוע מקרים דומים בעתיד

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

"אל תישארו אדישים, נסו להגיע לכותב הפוסט שמרמז על התאבדות", כך אומרת לאולפן וואלה!NEWS ימימה גולדברג, הפסיכולוגית הראשית של משרד הבריאות, אחרי שבוע שבו היו שני מקרים של פרסום מכתב התאבדות ברשתות החברתיות. שלשום הייתה זו צעירה בת 28 שכתבה מכתב פרידה מיקיריה והתאבדה, ובסוף השבוע התאבד מנהל לשכת רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים בתל אביב, אריאל רוניס, ככל הנראה בעקבות שיימניג (ביזוי בפומבי) בפייסבוק. גם הוא כתב את מכתב ההתאבדות שלו ברשת החברתית.

גולדברג סיפרה כי קיימת תופעה של הדבקה במקרה של התאבדויות ולכן חשוב להיות ערים לסכנת התהודה שבפרסום מקרי התאבדות. לדבריה, יש סימנים לאובדנות, והודעה שמרמזת על על כך היא סימן מובהק לרצינות, מצוקה וכוונה אמיתית.

לקריאה נוספת:
שלט מתריס בהלוויית רוניס: "במשטרת ההגירה מתנהגים באכזריות"
"אדם לא מחליט להתאבד בגלל גורם אחד, זה מורכב מזה"
כך תתמודדו בבית המשפט עם ה"שיימניג"

פרסמה פוסט פרידה בפייסבוק והתאבדה  מאי 2015. פייסבוק, צילום מסך
פרסמה פוסט פרידה בפייסבוק והתאבדה מאי 2015/צילום מסך, פייסבוק

לדבריה, יש לנסות להגיע פיזית לכותב המכתב, לפנות אליו ולהזעיק עזרה באמצעות פניה לעמותות שמתמחות בכך, דוגמת עמותת סהר (סיוע והקשבה ברשת), ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) או פנייה ליחידת המשא ומתן של המשטרה. עוד הוסיפה כי אמנם ברשתות החברתיות יש קהל גדולה שקורא את מכתבי השיימיניג, אולם אותו קהל גדול קורא את מכתבי ההתאבדות ויכול למנוע זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

אנחנו בוואלה!NEWS מציעים לרשותכם את לחיץ האנטי שיימינג: בכל מקרה בו אתם חשים שאתם או מישהו מקרוביכם נמצא תחת מתקפת שיימינג ברשת, אתם מוזמנים ללחוץ, למלא את הפרטים, ואנחנו נחזור אליכם. תנו לנו לעזור לכם להוציא את האמת לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully