וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט מתריס בהלוויית רוניס: "במשטרת ההגירה מתנהגים באכזריות"

מאות האנשים שהגיעו ללוות למנוחות את מנהל לשכת רשות האוכלוסין וההגירה, שהתאבד בסוף השבוע האחרון לאחר שהואשם באפליה, נתקלו בשלט. השר שלום ביקר בלשכה אותה ניהל רוניס: "אדם אהוב"

צילום: שלומי גבאי; עריכה: קשת סידי, מתן חדד

מאות בני אדם ליוו היום (שני) למנוחות את אריאל רוניס, מנהל לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בתל אביב, שהתאבד בסוף השבוע והובא בשעות האחרונות לקבורה בבית העלמין "מנוחה נכונה" בכפר סבא. בין המשתתפים בדרכו האחרונה היו בני משפחתו, חבריו לעבודה במשרד הפנים - לרבות שר הפנים סילבן שלום ומנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אמנון בן עמי - ועמיתיו מעבודתו הקודמת בשירות הביטחון הכללי (שב"כ). את באי ההלוויה קידם שלט שהוצב בכניסה לבית העלמין ועליו נכתב: "במשטרה הגירה מתנהגים באכזריות".

בשעות הצהריים ביקר השר שלום בלשכת הרשות בתל אביב, שבראשה עמד רוניס. שלום שמע מהעובדים על עבודתו של רוניס במקום, ובהם על השינויים שערך בזמן קצר שבו כיהן. "ראשית, אני מבקש להביע תנחומיי למשפחת רוניס. הגעתי היום לעמוד לצד העובדים, לאחר האירוע הקשה שפקד את הרשות בכלל ואת הלשכה בפרט. פגשתי עובדים מסורים, מקצועיים, העושים עבודתם נאמנה, גם בימים קשים. שמעתי אינספור שבחים על אדם שמעבר להיותו מנהל, היה בראש ובראשונה אנושי והעובדים התייחסו אליו כאח ובן משפחה", אמר השר.

לקריאה נוספת:
"מלים יכולות להרוג": מה באמת הוביל את רוניס להתאבד?
בכירה בסניף של רוניס: "קראו לי נאצית. ההשפלות הן יומיומיות"
החברים בשב"כ על הרכז לשעבר שהתאבד: "איש קשוח עם לב רגיש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט בכניסה להלוויה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר יוסי לוי בלז, פסיכולוג קליני מהמרכז האקדמי רופין ועמותת "בשביל החיים", מסתייג מהאפשרות כי התאבדותו של רוניס נובעת ממקרה בודד. "אף פעם לא מדובר בסיבה אחת ויחידה. זה תמיד צירוף של נסיבות, מאפייני אישיות והיסטוריה ולכך מצטרף טריגר", הוא אומר. "הבריונות ברשת היא אירוע משברי שיכול להיות מאוד קשה, אבל הוא אף פעם לא בא לבד. הרבה פעמים אנחנו רואים שהאירוע פוגע בדימוי העצמי ומביא להערכה עצמית נמוכה, שיחד יכולים להוביל למקרה אובדני. כשיש כלי נשק בבית, כמו במקרה הזה, זה רק מגביר את הסיכון".

לדבריו, התאבדות על רקע זה יכולה להתרחש בקרב אנשים הרגישים לדברי הסובבים אותם. "זה יכול לקרות אצל מישהו שההערכה והתפיסה של הזולת אותו חשובים לו מאוד. הרבה מאוד פעמים האירוע הזה חובר למצב מתמשך של דיכאון, של טראומה מהעבר, והאירוע הקשה שהוא חווה מדליקה את הפגיעות הראשונית ויוצרת מצב משברי", הוא מספר.

רוניס שם קץ לחייו בסוף השבוע לאחר שאישה שהגיעה לקבל שירות בסניף אותו ניהל טענה כי הופלתה בשל צבע עורה. אותה אישה פרסמה פוסט בפייסבוק שבו טענה כי רוניס ופקידת הלשכה הם גזעניים - פוסט ששותף על ידי כ-6,000 משתמשים וזכה לתהודה גדולה.

עשו לכם שיימינג? תנו לנו לעזור לכם להוציא את האמת לאור

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully