וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הציעה לסעודיה מערכת "כיפת ברזל"

במהלך פגישות בירדן שהתקיימו בימים האחרונים בחסות ארצות הברית, הציעה ירושלים לערב הסעודית שימוש במערכת "כיפת ברזל" כדי להגן על הגבול עם תימן. על פי דיפלומטים מערבים, ההצעה לא התקבלה

"כיפת ברזל" הוכיחה את יעילותה - אך נחלה כישלון מסחרי בעולם. טל אנגלנדר
הצעת ישראל לא התקבלה. סוללת "כיפת ברזל"/טל אנגלנדר

ישראל הציעה לערב הסעודית מערכת "כיפת ברזל" כדי להגן על אזור הגבול עם תימן, שהותקף לאחרונה ברקטות שנורו על ידי המורדים החות'ים - כך מדווח היום (שבת) העיתון "א-ראי אל-יום". על פי דיפלומטים מערבים, המערכת הוצעה לסעודים במהלך במפגשים שהתקיימו לאחרונה בעמאן בירת ירדן, בחסות שגרירות ארצות הברית, אולם היא לא התקבלה.

בתוך כך, 21 מתפללים נהרגו ויותר מ-50 נפצעו בפיגוע התאבדות אתמול במסגד שיעי במזרח ערב הסעודית. זו ההתקפה הראשונה על אדמת המדינה שדאעש לוקח עליה אחריות, ואחת הקטלניות ביותר במדינת המפרץ הפרסי זה כמה שנים. אחד מ-150 הנוכחים במקום סיפר כי "היינו באמצע התפילה כששמענו את הפיצוץ".

שלשום עגנה ספינת סיוע איראנית ועליה משלוח הומניטרי לתימן בנמל ג'יבוטי שבאפריקה. טהראן אישרה לצוות בינלאומי לבדוק את המטען טרם כניסתו לתימן. יום קודם לכן נמנעה כניסתה של הספינה לנמל חודיידה שבתימן, לאחר שהתימנים סרבו לבקשה לבדיקת תכולת ספינת הסיוע.

לקריאה נוספת:
ישראל מחתה - וארה"ב דחתה מסמך הנוגע לפירוז מנשק גרעיני
הסוס הטרויאני של דאעש בעיראק
באיראן צוחקים על המדינה החשוכה שמצנזרת תמונות של שרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully