וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיראן צוחקים על המדינה החשוכה שמצנזרת תמונות של שרות

העלמתן בפוטושופ של השרות רגב, גמליאל ושקד בכלי תקשורת חרדיים השבוע זכתה לתהודה גם במדינה שבה מונהג משטר דתי דיקטטורי. "כלי תקשורת יהודיים קיצוניים נמנעים לעתים מפרסום תמונות נשים"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(צילום תמונת הממשלה בבית הנשיא, יום שלישי)

התמונות שבהן טושטשו או הועלמו השרות איילת שקד, מירי רגב וגילה גמליאל מתמונת הממשלה, שפורסמו השבוע בכלי תקשורת החרדיים, היכו גלים לא רק בישראל, אלא גם בשאר העולם. אחד מהם היה "עסר איראן", אתר חדשות איראני, שהעלה ידיעה שגיחכה על הנושא. הדבר מפתיע מעט בהתחשב בעובדה שמדובר במדינה שנשלטת על ידי שלטון איסלאמי דיקטטורי נוקשה במיוחד, המטיל צנזורה חדשות לבקרים על כלי התקשורת.

"מספר כלי תקשורת של קיצונים דתיים בישראל העלימו את השרות בממשלה החדשה בתמונות שפרסמו", דווח באתר, שציין כי חלק מ"כלי התקשורת היהודיים" משתמשים בפוטושופ על מנת להימנע מלהראות את השרות או לטשטש את פניהן.

בדיווח מצוין, בין היתר, כי "השבועון החרדי 'יום ליום', המקורב למפלגה הקיצונית 'ש"ס', מחק את הפנים ואת הגוף של שלוש הנשים בתמונה שפרסם. שרים של ש"ס חברים בממשלה הנוכחית".

עוד בוואלה!NEWS:
אחרי הנתק: נתניהו נפגש עם ארדן והציע לו לשוב לממשלה
"ממשלה צרה גם העבירה את אוסלו": השרים הצטלמו בבית הנשיא
הרצוג תקף את התנהלות נתניהו: "פוגע בתקשורת כמו ארדואן"

צילום מסך של ידיעה באתר חדשות איראני, "עסר איראן", על העלמת הנשים מתמונת הממשלה באתרים חרדיים בישראל. מתוך אתר www.asriran.com, צילום מסך
משמאל: הצילום שממנו הועלמו השרות, מימין: הצילום המקורי/צילום מסך, מתוך אתר www.asriran.com

נוסף על "יום ליום" שאר היומונים המפלגתיים ("יתד נאמן", "המודיע" ו"המבשר"), שנחשבים לשמרניים ביותר, ויתרו על התמונה שבה נראות השרות. האתר החרדי "בחדרי חרדים" - שמצוין גם הוא בידיעה של "עסר איראן" - בחר שלא להוציא את השרות מהתמונה בעריכה, אולם טשטש את פניהן. האתרים החרדיים "כיכר השבת" ו"חרדים 10", שנחשבים לכלי תקשורת ליברליים יותר, פרסמו את תמונת הממשלה ללא עריכה מחדש, עם השרות בתוכה.

על מנת להסביר את פשר המעשה לקוראיהם, כותבים באתר החדשות האיראני כי "כלי תקשורת יהודים קיצוניים נמנעים לעתים קרובות מפרסום תמונות של נשים". כדוגמה מצוינים שני מקרים מהעת האחרונה: האחד, "העלמתה" של קים קרדשיאן מתמונה שבה היא צולמה עם בן זוגה קניה ווסט וראש עיריית ירושלים ניר ברקת באתר "כיכר השבת", ו"חיתוך" של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתמונת מנהיגי העולם שצעדו בפריז לאחר הפיגוע ב"שרלי הבדו".

"אחד מעבודות הפוטושופ הגרועות שראינו"

כאמור, באיראן לא היו היחידים שדיווחו על העלמת השרות. ידיעה שעוסקת בנושא ושפורסמה הערב באתר "האינדפנדנט" הבריטי נושאת את הכותרת "אחד מעבודות הפוטושופ הגרועות שראינו". "עיתונים חרדיים בישראל אוהבים לחתוך נשים בפוטושופ מחוץ לתמונות. אבל התמונה הזו, מהעיתון 'יום ליום', היא מדהימה", נכתב.

"הם הסירו באופן דיגיטלי נשים מהתמונה של ממשלת ישראל החדשה - אבל אם תסתכלו מקרוב תראו שהם שכחו למחוק את הרגליים של גילה גמליאל, השרה לאזרחים ותיקים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם שכחו למחוק את הרגליים של גילה גמליאל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully