וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "חייבים לתמוך בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים"

בדברים שנשא בוועידת הפורום הכלכלי העולמי בירדן, טען הנשיא לשעבר כי הממשלה החדשה מחויבת לפתרון שתי המדינות והבהיר: "מוקדם מדי לשפוט אותה". אבו מאזן: "ההצטרפות לאמנות בינלאומיות לא מכוונת נגד אף אחד"

צילום: רועי קסטרו, דוברות הנשיא לשעבר שמעון פרס; עריכה: טל רזניק

"על כולנו לתמוך בחידוש המשא ומתן למען השלום" – כך אמר היום (שישי) הנשיא לשעבר שמעון פרס במסיבת עיתונאים שכינס בשולי ועידת הפורום הכלכלי העולמי בירדן, שהתכנס לדון במזרח התיכון ובצפון אפריקה. לדבריו של פרס, "הממשלה החדשה רק התחילה, צריך לשים לב למעשיה ומוקדם מדי לשפוט".

הנשיא לשעבר טען כי הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו קיבלה על עצמה את עקרון שתי המדינות, והבהיר כי היא "תחפש תשובות למצב הקיים". פרס הוסיף: "אני מבוגר מדי מכדי להאמין שאם יש חילוקי דעות – אין מה לעשות, ואני צעיר מספיק כדי להאמין שניתן לפתור אותם". לטענתו, "למרות חילוקי הדעות עם הפלסטינים ועם העולם הערבי, יש התקדמות רבה".

עוד בוואלה חדשות:
אובמה: "דברי נתניהו נגד הערבים ישפיעו על מדיניות ארה"ב"
עודה נפגש עם נתניהו: "בחר להסית נגדנו ונגד עצם אזרחותו"
האפיפיור: "אבו מאזן - מלאך של שלום שמנצח את הרוח הרעה"

פרס: "פתרון שתי המדינות אפשרי ודחוף".
פרס, היום בירדן

"מנגד, על כולנו לפעול למיגור הטרור", הוסיף פרס. "הטרור שפך דם כה רב והביא לאובדן חיים של חפים מפשע ולמיליוני פליטים. על כולנו להתאחד נגד האלימות. המזרח התיכון עובר זמן מורכב, אך לא הכל אבוד. עלינו לנצל את ההזדמנויות החדשות שצצו". כמו כן, הנשיא לשעבר קרא לשיתוף פעולה אזורי.

את הוועידה אירח מלך ירדן עבדאללה השני, שלווה ביורש העצר הנסיך חוסיין. בין הנוכחים, היו מנהיגי האזור ובראשם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שנשא נאום מוקדם יותר היום. אתמול נפגשו עבדאללה וסיסי לפני פתיחת הוועידה ודנו במאבק בטרור ובתהליך השלום הישראלי-פלסטיני. השניים הדגישו את הצורך "לחדש את מאמצי המשא ומתן לקראת שלום בין הפלסטינים לישראלים על בסיס פתרון שתי המדינות". כמו כן, הם התייחסו לצורך למצוא "פתרונות מדיניים" לסכסוכים בסוריה, עיראק, תימן ולוב.

מלך ירדן עבדאללה השני ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בוועידת הפורום הכלכלי העולמי, ירדן, מאי 2015. רויטרס
עבדאללה וסיסי, אתמול/רויטרס

בנאומו התייחס אבו מאזן למאמציה של הרשות הפלסטינית בזירה הבינלאומית. "אנחנו מתקדמים בבניית מוסדות המדינה תוך שמירה על שלטון החוק, על זכויות אדם ועל זכויות נשים, ובמסגרת של פלורליזם פוליטי, דמוקרטיה, שקיפות ואחריות", אמר. "העובדה שהמדינה הפלסטינית הצטרפה לכמה אמנות בינלאומיות אינה מכוונת נגד אף אחד, אלא מהווה ביטוי של המאמץ שלנו לגשר בין החקיקה הלאומית לסטנדרטים הבינלאומיים".

"היחסים בין ירדן ופלסטין מהווים בסיס חזק לשיתוף פעולה אזורי", הוסיף אבו מאזן, וקרא לקול תשואות: "אנחנו בטוחים שהיחסים בין שתי המדינות ייהנו משגשוג נוסף עם סיום הכיבוש ועם עצמאותה של פלסטין". יו"ר הרשות קרא לקהילה הבינלאומית לקחת אחריות ולהגביר תמיכתה לירדן, שקיבלה כ-1.5 מיליון פליטים בשנים האחרונות, בעיקר מסוריה.

אבו מאזן חזר על קריאתו לפתרון צודק לסכסוך על בסיס העיקרון של שתי מדינות ועל בסיס יוזמת השלום הסעודית, שיביא להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה. אבו מאזן הדגיש כי הפלסטינים רוצים שלום צודק, אך לדבריו ישראל מונעת זאת כאשר היא ממשיכה לבנות בהתנחלויות. הוא הכריז כי הפלסטינים לא יקבלו פתרון שיתבסס על גבולות זמניים. "לאחר 67 שנים של סבל ועקירה, ו-48 שנים של כיבוש הגדה ורצועת עזה, הגיע העת להגדיר לוח זמנים לסיום הכיבוש", קרא.

צפו בדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן:

"אנחנו רוצים להתגבר על המכשולים שמונעים מהבחירות הפלסטיניות להתקיים, וממשיכים במשימת איחוד המדינה והארץ", הוסיף. "הממשלה הפלסטינית ממשיכה לפעול למען השגת המימון הדרוש מהתורמים לשיקום עזה, למרות כל המכשולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully