וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה נפגש עם נתניהו: "בחר להסית נגדנו ונגד עצם אזרחותו"

21.5.2015 / 20:31

יו"ר הרשימה המשותפת שוחח עם ראש הממשלה בלשכתו בירושלים, על רקע דבריו ביום הבחירות. "לא ייתכן שראש ממשלה מתבטא נגד הצבעה של אזרחים", אמר בסיומה. נתניהו ציין כי צריך לצמצם את הפערים בחברה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(ח"כים מהרשימה המשותפת קטעו את נאום נתניהו בהשבעת הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בלשכתו בירושלים. השניים דנו בקידום החברתי והכלכלי של האזרחים הערבים בישראל, כשנתניהו טען שהושקעו כספים רבים בתחום זה במהלך שנותיו בשלטון, אך ציין כי צריך להמשיך ולצמצם את הפערים בחברה הישראלית. עם זאת, ח"כ עודה אמר כי הייתה זאת פגישה לא קלה על רקע דברי ההסתה של נתניהו נגד ערביי ישראל ביום הבחירות.

"הגעתי לכאן עם אחריות גדולה, כמי שמייצג את המיעוט הגדול במדינה", אמר ח"כ עודה לאחר הפגישה. "מיעוט, שכחלק מטקטיקת בחירות בזויה, ראש הממשלה בחר להסית נגדנו ונגד עצם אזרחותו. דברים ברוח זאת אמרתי גם לראש הממשלה ואני חוזר ואומר שלא יכול להיות שראש ממשלה מתבטא נגד הצבעה של אזרחים".

הוא הוסיף כי "לצערי, עם הממשלה הנוכחית, נראה שכל ניסיון לדון בסיום הכיבוש ובחתירה לשלום צודק נראית יותר כאתנחתא קומית, כפי שהיה במליאת הכנסת בעת השבעת הממשלה, ולא כדיאלוג שיכול להניב פירות אמתיים", אמר ח"כ עודה. "אך מתוקף תפקידי חשתי חובה לחזור ולומר לראש הממשלה שהעם הפלסטיני זכאי לחירות ולמקום תחת השמש, ויחד עם זאת, ששלום צודק הוא אינטרס של כלל האזרחים בישראל, ערבים ויהודים כאחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פגישה לא קלה". עודה ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "זאת הייתה פגישת עבודה. בתקופה שבה הציבור הערבי במדינה נמצא במצוקה קשה וגוברת, כאשר הנושא הבוער ביותר הוא מצוקת הדיור הבלתי-ניתנת יותר להכלה, והאיום בהריסת עשרות אלפי בית אב והשלכת עשרות אלפי אזרחים במדינה לחיים ברחוב ללא קורת גג. הדוגמה הקשה והחריפה ביותר, מהתקופה האחרונה, היא רצון המדינה להחריב את היישוב אום אל-חיראן על מנת לבנות במקומו ישוב יהודי".

הוא הציג לראש הממשלה תכנית מפורטת לרפורמת תכנון מקיפה בישובים הערבים. "יחד עם דרישה ברורה לעצור לאלתר את כל הריסות הבתים, ולפתוח בהידברות מול האזרחים במטרה למצוא פתרונות אמתיים וחוקיים למצוקת הדיור ולהכרה בכפרים הלא מוכרים". השניים דנו גם בצורך במציאת תעסוקה איכותית ומתאימה לצעירים ולצעירות הערבים. "הקושי שלהם להשתלב בשוק העבודה פוגע בסופו של דבר בכלל האזרחים במדינה וביכולת הצמיחה של הכלכלה בישראל. דנו גם בצורך להקצאה שוויונית של תקציבים במשרדי הממשלה, בתקצוב הולם של הרשויות המקומיות הערביות ובהנגשת ההשכלה והחינוך לחברה הערבית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully