וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הממשלה? כבישי הדמים בדרום ממשיכים לגבות קורבנות

21.5.2015 / 18:45

שלושת האנשים שנהרגו בתאונת הדרכים הבוקר הצטרפו לעשרות שקיפחו את חייהם בכבישים 31 ו-40 בשנים האחרונות - על אף הדרישה העקבית להתערבות מצד משרד התחבורה. מלשכת כץ נמסר: "הנושא בבדיקה"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

שלושת הגברים שנהרגו הבוקר (חמישי) בכביש 40, סמוך לצומת להבים שבדרום, התווספו לרשימת הקורבנות הארוכה של כבישי הדמים באזור. על פי נתונים של עמותת אור ירוק, משנת 2003 ועד היום נהרגו שישה בני אדם, 31 נפצעו קשה ו-259 באורח קל בכביש זה. בכביש 40 הסמוך אף הוא ללהבים, מצומת היישוב ועד גורל, נהרגו 24 בני אדם, 38 נפצעו קשה ועוד 159 באורח קל באותה התקופה.

ואולם למרות העובדה שמדובר בכבישי דמים ומחאתם של תושבי הסביבה, המצב לא השתנה. ראש מועצת להבים, אלי לוי, דורש כבר כמה שנים להקים מחלף במקום על מנת לפתור את הבעיה, אך דבר לא נעשה. "עשינו הפגנות רבות בצומת והתרענו על המסוכנות – יש עשרות משאיות בצומת, אין זווית ראייה לנהגים, לפעמים אנחנו נתקעים שעה רק כדי לחצות את הצומת, אנשים חוצים פס לבן כדי להגיע לנתיב השמאלי שפונה לבאר שבע", אומר עוזרו של לוי, עובדיה צבי.

"האיש שהתריע במשך שנים נמצא בבית חולים בגלל תאונת דרכים. דבר לא נעשה"

ביום ראשון האחרון חזר לוי מהפגנה נגד סילבן שלום, במחאה על התנהלותו כשר לפיתוח הנגב והגליל, ונפצע בדרך חזרה לביתו שבלהבים דווקא באזור שעליו התריע במשך שנים ארוכות. הוא שבר את שתי רגליו ונזקק לניתוחים והשתלת פלטינות ברגליו, ועתה הוא מטופל בבית החולים. "אנחנו פונים כבר שנים שיסדרו את הכבישים הסמוכים ללהבים ואת הצומת המסוכן שבו יש עשרות תאונות מדי שנה, ולצערנו האיש שהתריע כל כך הרבה נמצא עכשיו בבית חולים עקב תאונה בצומת. לוי פנה במשך שנים ועשרות פעמים למשרד התחבורה, אך דבר לא נעשה בנידון", הוסיף צבי.

לקריאה נוספת:
שמונה הרוגות ועשרות פצועים בתאונת אוטובוס בנגב
8 נהרגו בתאונה: "האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"
"זלזול בחיי אדם": ההרוגות מהתאונת המתפללות הובאו למנוחות

תאונת דרכים בין אוטובוס לרכב פרטי, סמוך לצומת להבים, מאי 2015. שי מכלוף
"עלייה של 35% במספר ההרוגים מתחילת השנה". כלי הרכב שנפגע בכביש 40, הבוקר/שי מכלוף

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, הדגיש את הנתונים הקשים. "לא יעלה על הדעת שמתחילת השנה יש עלייה של כ-35% במספר ההרוגים, והמשרד לבטיחות הדרכים שותק", אמר. מתחילת שנת 2014 נהרגו בכביש 31 תשעה בני אדם ב-11 תאונות דרכים, 20 נפצעו באורח בינוני-קשה ועוד כ-23 קל.

משרד התחבורה: "הנושא בבדיקה"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "נושא מחלף להבים נמצא בימים אלה בבדיקה, במסגרת תכנית החומש של חברת נתיבי ישראל. השר כץ החליט על המשך סלילת כביש 6 דרומה מלהבים עד צומת שוקת, כולל מחלף ליד להבים ובהמשך משוקת עד צומת הנגב. כמו כן, בקרוב צפוי להיחנך כביש שוקת-ערד. הארכת כביש 6 דרומה תפחית באופן דרמטי את עומסי התנועה בצומת להבים.

"באשר לכביש 31, הרי שרק היום נפתח קטע נוסף בכביש 31 המשודרג מערד ועד נבטים. הקטע החדש משלים פתיחה מלאה לתנועה של כביש 31 המשודרג והבטוח לתנועה, ממולדה ועד העיר ערד. עד כה שודרגו כ-25 קילומטרים מכביש 31. במסגרת הפרויקט, הוקמו לאורך הכביש החדש כניסות בטיחותיות ליישובים באמצעות גשרים, מחלפונים ומעברים תת-קרקעיים. במקביל, נסגרו באמצעות מעקות בטיחות מעברים, שדרכם התפרצו בעבר לכביש כלי רכב ובעלי חיים וגרמו לתאונות קשות.

"משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל פרסמו לאחרונה את המכרז האחרון לשדרוג כביש 31, בקטע שבין שוקת למולדה. עם בחירת הקבלן וסיום העבודות בקטע זה, תושלם המשימה הלאומית בנגב להרחבת כביש 31 משוקת לערד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully