וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בכיל: הצדדים קיבלו הארכה של שבוע למשא ומתן

20.5.2015 / 22:31

נשיאת בית הדין לענייני עבודה בבאר שבע קבעה כי ועד העובדים והנהלת החברה ישובו מחר לשולחן הדיונים עם ההבנות שהגיעו אליהן עד כה. תאריך היעד למשא ומתן נקבע ליום חמישי בשבוע הבא

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

ועד עובדי כיל והנהלת החברה קיבלו הארכה של שבוע לסיום המשא ומתן בין הצדדים, עד ליום חמישי הבא – כך קבע הערב (רביעי) בית הדין לענייני עבודה בבאר שבע. עוד נקבע כי מחר יחזרו הצדדים למשא ומתן יחד עם ההבנות שהוגשו עד כה. ההחלטה התקבלה בדיון שנערך בלשכתה של נשיאת בית הדין, בהשתתפותו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

הנהלת כיל פנתה אתמול לבית הדין והטילה את האחריות לפיצוץ המשא ומתן על העובדים השובתים. ההנהלה החרימה אתמול את הפגישה עם ועד העובדים וההסתדרות והודיעה על כך שעות בודדות לפני הדיון.

לקריאה נוספת:
עובדי כיל זועמים: ההנהלה מסכסכת בינינו כדי לפגוע במשא ומתן
מבוקש בכנסת: הרצוג ולפיד בעקבות יו"ר הוועד שפרש מהליכוד
המו"מ פוצץ: הנהלת כיל ביטלה פגישה עם העובדים ברגע האחרון

בית דין לעבודה באר שבע, מאי 2015. שי מכלוף
הישיבה בבית הדין לענייני עבודה, היום/שי מכלוף

לאחר שיו"ר ועד עובדי תרכובות ברום, אבנר בן סניור, קרא אתמול את הצהרת ההנהלה לבית הדין, הוא העביר מכתב לעובדיו ובו הביע את תדהמתו מהתנהלותה. "גם בהודעת כיל לבית המשפט הם ממשיכים בסילוף, בהמצאת טענות ובהמשך הכפשת הוועדים", כתב. "הם מגדילים לעשות ומאשימים את ההסתדרות בכך שהיא סיכמה איתם משהו, ועכשיו חוזרת בה, ומפנים לעברה אצבע מאשימה. תמימות שכזו מזמן לא ראינו".

לדבריו, "מעניין שביום שני, בשעה 10:00, נפרדנו אחרי שיחת סיכום והחלטנו להמשיך, והיום (שלישי, י"י) הפכנו בשיחות לבריונים, לשקרנים ולכאלו שדואגים רק לעצמנו. עד איזה שפל מדרגה מוכנה ההנהלה לרדת בכדי לפגוע בעובדים, להלחיץ אלפי משפחות ולהשיג בכוח ובברוטליות סעיפים שיביאו לחורבן העבודה המאורגנת?", תהה. הוא העביר מסר תקיף להנהלה: "אנחנו לא נפחד, אנחנו לא נוותר על זכויותינו ולא נחזור כעבדים ומושפלים לעבודה סדירה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully