וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני: קוריאה הצפונית ביטלה במפתיע את הגעת מזכ"ל האו"ם

20.5.2015 / 12:59

באן קי מון היה אמור לבקר באזור תעשייתי משותף עם קוריאה הדרומית, אך פיונגיאנג ביטלה את בואו ללא סיבה. במקביל, המדינה הקומוניסטית הזהירה את ארה"ב שלא לערער על זכותה להגביר את יכולתה הצבאית

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
מזכ"ל האו"ם באן קי מון בסיאול, היום/רויטרס

קוריאה הצפונית ביטלה היום (רביעי) במפתיע את ביקורו המתוכנן של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שהיה אמור להגיע מחר למדינה. באן היה אמור לקר במתחם התעשייתי באזור הכלכלי קיסונג שאותו מנהלות שתי הקוריאות. באן, שנמצא בוועידה בסיאול, אמר בתגובה כי ההחלטה של פיונגיאנג היא "מצערת מאוד" וכי לא ניתנה סיבה לכך.

באן היה אמור להיות מזכ"ל האו"ם הראשון שמגיע לביקור במדינה הקומוניסטית המבודדת אחרי יותר מ-20 שנה. באן, שנולד בקוריאה הדרומית, הבהיר כי הוא מעוניין לקדם פיוס בין שני חלקי חצי האי. לאחר שהכריז אתמול על הביקור, הוא הדגיש כי הוא יפציר בקוריאה הצפונית לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית למען חצי האי, השלום והיציבות".

לקריאה נוספת על קוריאה הצפונית
דיווח: שר ההגנה של קוריאה הצפונית הוצא להורג כי "נרדם בטקס"
צפו: המטוס הקטן של קים "ימחק את ארה"ב מעל פני האדמה"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פסגת הר פאקטו, אפריל 2015. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

במקביל, הזהירה היום קוריאה הצפונית את ארצות הברית שלא תערער על זכותה להגביר את הרתעתה הצבאית והתגאתה בכך שפיתחה יכולת למזער ראשי קרב גרעיניים שאותם תוכל לשגר מצוללות. בשבוע שעבר שחררה המדינה תמונות שבהן נראים לכאורה שיגורים של טילים מצוללות. עם זאת, מומחים אמריקניים מטילים ספק בטענה זו וסבורים כי התמונות "שופצו" בידי הצלמים הרשמיים של קוריאה הצפונית. לדברי סגן רמטכ"ל צבא ארצות הברית, אדמירל האמריקני ג'יימס ווינפלד, קוריאה הצפונית נמצאת בפיגור של שנים מפיתוח טילים כאלו. "הם לא הגיעו כה רחוק כפי שעורכי הווידאו הפיקחים שלהם מנסים לגרום לנו להאמין", אמר בכנס שנערך בוושינגטון אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully