וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים עושה שרירים: "צוללת צפון קוריאנית שיגרה בהצלחה טיל"

בצל המתיחות הנמשכת עם השכנה מדרום וההתנגדות הבינלאומית לתכנית הגרעין של פיונגיאנג, סוכנות הידיעות הרשמית הכריזה כי ניסוי שיגור של טיל בליסטי במים עבר בהצלחה. "נשק אסטרטגי ברמה עולמית"

קים ג'ונג און שליט קוריאה הצפונית בסיור עם קצינים – פיונגיאנג, 25 באוקטובר 2014. רויטרס
"נתקוף ונשמיד את הכוחות העוינים שמבקשים לפגוע בריבונותנו". קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית הכריזה היום (שבת) כי הושלם בהצלחה ניסוי שיגור של טיל בליסטי מצוללת – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי ההודעה בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA, המנהיג קים ג'ונג און פיקח על הניסוי באופן אישי, ואמר כי מדובר ב"נשק אסטרטגי ברמה עולמית המסוגל לתקוף ולהשמיד בכל אזור את הכוחות העוינים שמבקשים לפגוע בריבונותנו ובכבודנו".

לא נמסר אישור ממקורות נוספים על קיום הניסוי, אולם אם הדיווח יתברר כנכון מדובר בפריצת דרך משמעותית בתכנית הגרעין הצפון קוריאנית, שפיתוחה ממשיך חרף החלטות האו"ם נגדה. היכולת לשגר טיל בליסטי מצוללת תאפשר למעשה הצבת נשק גרעיני בכל אזור בעולם. צילומי לוויין מהשנה האחרונה חשפו צוללת קוריאנית שכוללת לפחות כן שיגור אחד לטילים בליסטיים.

עוד בוואלה חדשות:
צפו: המטוס הקטן של קים "ימחק את ארה"ב מעל פני האדמה"
דיווח: 15 בכירים בקוריאה הצפונית הוצאו להורג מתחילת השנה
כבש את הפסגה: מנהיג קוריאה הצפונית טיפס על ההר הגבוה במדינה

מפגש הבכירים מקוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית, שנערך בדרום, 4 באוקטובר 2014. רויטרס
שיחות בין נציגי קוריאה הדרומית והצפונית בסוף השנה שעברה/רויטרס

על פי ההודעה הרשמית, הניסוי בוצע בצוללת שירדה לעומק הים, כדי לדמות מצב של לחימה. "לאחר זמן מה, הטיל הבליסטי נסק לשמיים מתוך המים", נמסר. עם זאת, לא נמסרו כל פרטים בנוגע לגודל הטיל או לטווח האש שלו, ולא נמסר פרטים מדויקים על אופן ביצוע הניסוי. ההודעה הגיעה יום לאחר ש"צבא העם" של קוריאה הצפונית איים לירות בכלי שיט של קוריאה הדרומית שלטענת פיונגיאנג חצו את הגבול הימי השנוי במחלוקת בין שתי המדינות בים הצהוב.

עם זאת, גורמי מודיעין ומומחים רבים מטילים ספק ביכולת הטכנולוגית של קוריאה הצפונית שתאפשר יצירת נשק גרעיני קטן מספיק כך שיתאים לטיל בין-יבשתי שנורה מצוללת. לטענת מכון קוריאה-ארצות הברית שבאוניברסיטת ג'ון הופקינס, פיונגיאנג עוד במרחק "שנים" מהשגת הטכנולוגיה הנחוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully