וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה מסר עדות במח"ש לפני כשנה

20.5.2015 / 1:41

ניצב מני יצחקי העיד בשנת 2014 בנוגע לקשריו עם אחיו של שר האוצר קובי כחלון. על פי החקירה, יצחקי היה מעורב בפרשת השוחד שהוצעה לכחלון על ידי הקבלן יאיר ביטון. יצחקי הכחיש הכול

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: קשת סידי

ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), ניצב מני יצחקי, מסר עדות בשנת 2014 במח"ש במסגרת פרשת עו"ד רונאל פישר בנוגע לקשריו עם קובי כחלון, אחיו של שר האוצר משה כחלון, המעורב בעקיפין בפרשה. באותה תקופה התנהלה חקירה סמויה ביחידת להב 433 נגד כחלון, בעת ששימש כיו"ר מטה הבחירות של אחיו וכסגן ראש עיריית ירושלים. כחלון נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים בתפקידו כיו"ר ועדת התכנון בעירייה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד קצין המשטרה לשעבר ערן מלכה, עו"ד פישר ואחרים, הקבלן הירושלמי המוכר יאיר ביטון, בעל השליטה בחברת "ב. יאיר", הציע לכחלון לשלם שוחד עבור סגירת התיק. כחלון סיפר את הדברים בחקירתו אולם הקצין שחקר אותו, מלכה, לא עשה דבר בנידון. בנוסף לכך, העלה מלכה טענות נגד יצחקי בעניינים של טוהר מידות אך בדיקת מח"ש סגרה את התלונה. עם זאת, מהחקירה כן עולה מעורבות של יצחקי בנושא ועמה השאלה - מדוע לא דיווח על אותו שוחד אלא שמר את המידע לעצמו?.

עוד בנושא:
אחיו של משה כחלון חשוד במרמה ובהפרת אמונים
פרשת פישר: רות דוד חשודה גם במתן שוחד לאיש ציבור
"המדינה רוצחת אותי": אישום ב-12 פרשות נגד עו"ד פישר

ראיון עם מני יצחקי בפאנל - ועידת המשפט. בן קלמר
ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי/בן קלמר

יצחקי אמר בעדותו שהוא לא זוכר דבר כזה, ובכלל – בקושי מכיר את כחלון שדווקא הגדיר אותו "ידיד קרוב". הנה תמלול חקירתו של ניצב יצחקי במשטרה כפי שהגיע לידי וואלה!NEWS:

החוקרת: "אנחנו פונים אליך בעניין קובי כחלון. תאר פנייה שנעשתה אליך בעניינו"

ניצב יצחקי: "לא זכורה לי פניה בעניין קובי כחלון – מתי זה היה?"

חוקרת: "מחומר החקירה עולה כי נעשתה פנייה אליך בעניינו של קובי כחלון".

ניצב יצחקי: "היה תיק בעניין קובי כחלון ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, משהו לגבי דירה בעין כרם".

חוקרת: "לפי חומר החקירה, נעשתה אליך פנייה באמצעות קובי כחלון או ניר ברקת לגבי אותו תיק שנוהל נגד קובי ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית".

ניצב יצחקי: "ניר ברקת פונה אלי בהרבה עניינים. לא זכורה לי הפנייה הספציפית הזו".

חוקרת: "על פי חומר החקירה עולה כי נתבקשת לייעץ בעניין זה ואתה נתת ייעוץ. הייתה לקובי פנייה לבקשת שוחד ואתה ייעצת לו להציף זאת בחקירה".

ניצב יצחקי: "אני את המקרה הזה לא זוכר, אך בהחלט היו לי שיחות עבודה כממלא מקום מפקד מחוז ירושלים עם ראש העיר ברקת. זה בהחלט הסגנון שלי להגיד שישתפו איתי פעולה ויציפו, אך לא זכור לי האירוע הספציפי הזה".

חוקרת: "כמה קורה שפונים אליך בעניין ההצעה לבקש שוחד?".

ניצב יצחקי: "לא קורה הרבה, אבל אני לא מתעסק בדברים האלה. אני לא זוכר משהו בוטה כמו שביקשו ממני שוחד. אולי אמרו שנעשתה פנייה כזו או אחרת. ניר הוא אדם ישר, את כחלון אני לא מכיר".

חוקרת: "אגב, הוא מגדיר אותך כידיד שקרוב אליו".

ניצב יצחקי: "יש בינינו היכרות בענייני עבודה ואני מעריך את עבודתו בעיריית ירושלים. אני לא מכיר את משפחתו ולא יודע איפה הוא גר".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully