וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדברת לעניין": טבילת האש המוצלחת של השרה שקד

19.5.2015 / 0:11

בשונה ממחיאות הכפיים הרפות עם כניסתה לתפקיד, בכינוס עורכי הדין באילת זכתה שרת המשפטים הטרייה לתשואות. "נראה מה היא תעשה לבית המשפט העליון. מחזיקים לה אצבעות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליאור קירשנר

אחרי ימים שבהם הייתה במוקד סערה פוליטית וציבורית, נראה ששרת המשפטים החדשה, איילת שקד, צלחה - למרות הכול - את טבילת האש הראשונה בתפקיד, לפחות מצדה האחר של מערכת המשפט.

"נדמה שקבלת ההחלטות, המשילות, אינה מסורה עוד בידי העם", אמרה השרה מהבית היהודי בכינוס לשכת עורכי הדין באילת, כשהיא ממשיכה את הקו שאותו היא מובילה עוד מימיה כחברת קואליציה - הפרדת הרשויות והגבלת כוחו של בית המשפט העליון, דבר שנראה לרבים כחילול הקודש, לא פחות. "המתנגדים למגמה זו של טשטוש הסמכויות, ואני כמובן ביניהם, מוגדרים כ'בני חושך', ואילו המצדדים בשלילת זכות ההכרעה מידי הציבור באמצעות נציגיו בכנסת והעברתה לידי בית המשפט, מכונים 'בני אור'. אני כופרת בחלוקה הזו".

עוד בנושא
כיצד מתאר העיתון החשוב בעולם את שרת המשפטים המיועדת שקד?
דניאל פרידמן: "איילת שקד מתאימה לתפקיד, זה מינוי טוב"
אבטחה הוצמדה לאיילת שקד בעקבות איומים על חייה

הקהל שבחן בעניין את השרה ואת דבריה לא נשאר אדיש, והגיב בתשואות. זאת – בניגוד למחיאות הכפיים הרפות שלהן זכתה אתמול בטקס הכניסה לתפקיד בבניין משרד המשפטים שבמזרח ירושלים, על אף הנאום המרוכך יחסית. אתמול, השרה החדשה לא חששה לדבר מפורשות. "היא בסדר, מדברת לעניין", אמר עו"ד מוכר לחברו במהלך הנאום. "נראה מה היא תצליח לעשות לבית המשפט העליון. אני מחזיק לה אצבעות".

בסך הכול, אין מה להתפלא. הקהל שהגיע היום לשמוע את שקד הורכב ברובו מעורכי דין פרטיים. השופטים, מתנגדיה הגדולים של שקד, לא הגיעו לכנס בשל החרם שהטילו על הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין אחרי שזה שב לבצע את משוב השופטים. הקהל שאליו דיברה שקד לא תמיד זוכה לחסדי מערכת בתי המשפט, ולכן אולי רואה בחיוב את יוזמותיה.

שקד: "המשילות עברה מהעם לשופטים". שי מכלוף
שקד בכינוס, אתמול/שי מכלוף

"לשרה יש מגמות מאוד ברורות והן לצמצם את שלטון המשפטנים", אמר עו"ד אלי זהר, יו"ר משרד גולדפרב-זליגמן, "זו מגמה ברוכה לדעתי, בתנאי שעושים אותה בצעדים לא גסים. אם היא תצליח? אין לי מושג. השר לשעבר דניאל פרידמן לא הצליח. אם היא תביא ריסון למערכת, תהיה לה קדנציה טובה. היא הגיעה עם הרבה רצון טוב ומרץ נעורים. אני חושב שעם זה ועם שכל ישר שכנראה יש לה, אפשר להגיע רחוק. ממליץ לה לקחת כמה ימי חסד, לא צריך מאה, כדי להכיר את המטריה אליה היא נכנסה".

בשיחות המסדרון נשמעו קולות אופטימיים גם כן. "היא באמת בשורה ללשכה, כי הלשכה עברה טלטלה רצינית. היו המון חקיקות אנטי-עורכי דין, למשל בפגיעה בשכר טרחה. בסוף, את עורכי הדין מעניינת הפרנסה. רוב עורכי הדין מאמינים בהפרדת רשויות, ורואים את השופטים עם כל הבעיות שלהם", אמר מנכ"ל הלשכה, עו"ד גיל סלומון. עו"ד נוסף הבהיר כי השרה יכולה לזכות בנקודות נוספות, אם תחליט לטפל בעומס על השופטים. "זו תהיה הערת שוליים בהיסטוריה".

(עדכון ראשון: 22:11)

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully