וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל פרידמן: "איילת שקד מתאימה לתפקיד, זה מינוי טוב"

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מגן שר המשפטים לשעבר, שהוביל בזמנו מהלך להגבלת הסמכויות של בית המשפט העליון, על המינוי הצפוי של שקד לשרת המשפטים ומבהיר: "העמדות שלה הן שקולות". צפו

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

המערכת הפוליטית רוגשת לקראת מינויה המסתמן של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) לשרת המשפטים בממשלתו החדשה של בנימין נתניהו. מי שמתייצב לצדה ואף מגבה את ההחלטה הוא שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן. "זה מינוי טוב מאוד. היא אדם מוכשר, עם קול ייחודי והיכולות שלה מאוד מרשימות. היא אדם מתאים לתפקיד הזה", אמר השר לשעבר – שכיהן בין 2007 ו-2009 והוביל מדיניות לצמצום סמכויות בית המשפט העליון.

בראיון לוואלה! NEWS נשאל פרידמן אם הוא רואה בשקד ממשיכת דרכו, נוכח העובדה שהיא תומכת בהגבלת הסמכויות של בתי המשפט אל מול הכנסת בענייני חקיקה. "היא אדם חכם עם ניסיון פרלמנטרי – עניינית, אך גם תקיפה. בתפקידים הקודמים שלה היא התעמקה בבעיות שקשורות למערכת הפוליטית והמשפטית. בעניין העמדות שלה כלפי בית המשפט, אני חושב שהן עמדות שקולות. ראיתי עמדות יותר קיצוניות יותר, ומרחיקות לכת. היו שאמרו שברגע שבית המשפט לקח סמכות לבטל חוקים, אז ראוי להקים בית משפט אחר, בית משפט לחוקה. אז הנה, היא לא הולכת לכיוון הזה".

עוד בנושא
לקראת הסכם: תיק המשפטים לשקד - אך עם סמכויות מקוצצות
שקד בדרך למשרד המשפטים: "ננהל נגדה קרב מר וקשה"
ניצחון החרדים: גם אם ייכנס לממשלה, בנט כבר הפסיד


לדבריו, השרה המיועדת מציעה מספר שינויים ושיפורים "שראוי לשקול אותם ולדון בהם לגופם, ולא לפתוח בהתקפה אישית שאין לה כל יסוד ובסיס". עוד ציין פרידמן כי לטעמו בכישורים שלה ובהשכלתה – אף שאיננה מרקע משפטי, איש אינו יכול לכפור.

ועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
השר לשעבר דניאל פרידמן/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

כשנשאל אם מינויה לשרה משמעו הפסקת היכולת של בית המשפט לפסול חוקים, החוק אותו הוא עצמו ניסה להעביר השיב כי כל מה שמוצע זה למעשה הסדר בעניין. "יש פה השלמה עם הכוח שבית המשפט לקח לעצמו – הגם שיש ספק אם הוא היה מוסמך לקחתו. מדובר על הסדר, שנקרא 'חוק ההתגברות', שלפיו אם בית המשפט יפסול חוק, אז בסופו של דבר המילה האחרונה תהיה של הכנסת".

"סוף-סוף הבסיס לפסילת חוק יהיה איזושהי פרשנות שבית המשפט נתן לחוק של הכנסת. ולכנסת מגיעה המילה האחרונה. זה צריך להיעשות בצורה שקולה. בכל מקרה, אני לא חושב שאם בית המשפט יפסול חוק, הכנסת תקפוץ להגיב על זה", אמר וסייג כי אם תהיה פגיעה קיצונית באינטרס של המדינה, אז הכנסת תראה לנכון להתערב. "על הכוח הזה צריך להכריז בפומבי. שיש לכנסת יכולת וסמכות להתערב בהחלטות מהסוג הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully