וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד בדרך למשרד המשפטים: "ננהל נגדה קרב מר וקשה"

דב גיל-הר

6.5.2015 / 14:03

ח"כ יחימוביץ' התראיינה לאולפן וואלה! NEWS ותקפה את המינוי המסתמן בהסכם בין הבית היהודי לליכוד. ח"כ שלח: "בקואליציה יש אג'נדה לערער את האיזון בין המערכת הפוליטית לזו השיפוטית - וזה מסוכן לדמוקרטיה בישראל". צפו בריאיון מהאולפן

צילום: שי מכלוף,עריכה: ניר חן

במערכת הפוליטית הגיבו היום (רביעי) בחריפות למינויה המסתמן של חברת הכנסת איילת שקד לשרת המשפטים. "צפוי קרב מר וקשה על שלמותה וזהותה של מערכת המשפט ואכיפת החוק", תקפה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בהתייחסה לתפקידה העתידי של ח"כ מהבית היהודי.

לדבריה, הסתייגותה נובעת ממניעים מקצועיים בלבד. "אני כמובן לא מטילה בשקד דופי אישי", אמרה, "היא מוכשרת, אבל השקפת עולמה כלפי בית המשפט, הרשות השופטת והרשות המחוקקת הפוכה לשלי". על הממשלה המתגבשת בימים אלו אמרה: "זאת תהיה קואליציה שנשענת על כרעיים של 61 חברים, וזה כר פורה עבור האופוזיציה לעמוד על שלה".

לקריאה נוספת:
ניצחון החרדים: גם אם ייכנס לממשלה, בנט כבר הפסיד
המפתחות נמצאים בידיים של בנט: כל תרחישי הקואליציה
בכיר בליכוד: ליברמן מטיף מוסר? אופורטוניסט שתכנן פוטש נגדנו

ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ איילת שקד. ראובן קסטרו
דרור עינב, עיבוד תמונה
"השקפת עולמה של שקד על מערכת המשפט הפוכה לשלי". שקד ויחימוביץ'/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו דרור עינב

חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) הגיב לנושא באופן דומה. "אני מחבב את שקד ועבדנו רבות ביחד, השאלה אם יהיה מחסום בפני הגורמים הקיצוניים בתחום זה בקואליציה זו – ועושה רושם שלא", אמר. הוא הוסיף כי "יש אג'נדה בקרב מפלגות הקואליציה, ששואפות לערער את האיזון הרצוי בין המערכת הפוליטית לזו השיפוטית. זה מסוכן לקיומה דמוקרטי של מדינת ישראל".

לפי ההסכם המתגבש בין הליכוד לבית היהודי, שעדיין נתון לשינויים, שקד תקבל את תיק המשפטים ואף תעמוד בראש ועדת השרים לענייני חקיקה, אולם ייתכן כי לא תיכלל בקבינט המדיני-ביטחוני. שקד גם לא תהיה ממונה על הוועדה למינוי דיינים, אשר נמצא בסמכות משרד המשפטים, והנושא יעבור לשר מהליכוד בשיתוף פעולה של שקד ושל נציג מש"ס. אם אכן שקד לא תהיה חברה בקבינט, הדבר יצריך את שינוי החוק הקיים, הקובע ששר המשפטים חבר בקבינט מתוקף תפקידו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ח"כ עופר שלח נואם במליאת הכנסת, פברואר 2013. יואב גורפינקל
"סכנה לדמוקרטיה בישראל". ח"כ שלח/יואב גורפינקל

במהלך הלילה נועדו נציג הליכוד, עורך הדין דוד שמרון, עם היועץ הפוליטי של יו"ר הבית היהודי, שלום שלמה. השניים חידשו השיחות לאחר הנתק בין הצדדים, אולם לא סיכמו דבר. זאת, לאחר שאמש הציב נפתלי בנט אולטימטום ולפיו אם חברת סיעתו לא תקבל את משרד המשפטים - הם לא ייכנסו לממשלתו המתגבשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפיד: "מחיר הקואליציה - נורא ואיום"

יו"ר סיעתו של שלח, יאיר לפיד, התייחס הבוקר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS למגעים הקואליציוניים, ודחה את האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה. "תהיה קואליציה כי בנט לא יפיל ממשלת ימין, אבל המחיר שלה הוא נורא ואיום", אמר.

לדברי לפיד, ראש הממשלה נכנע לדרישות מופלגות של יהדות התורה. "זאת קואליציה שעוד לפני שהוקמה פשטה רגל. היה פה מופע סחטנות יוצא דופן. ההסכם הקואליציוני של יש עתיד עם הממשלה הקודמת עלה אפס, כי אני אמרתי שאני לא מוכן לקחת כסף של אזרחי ישראל לצרכים מפלגתיים. זה דבר מושחת. אבל כאן עשו בוננזה: ההסכם של יהדות התורה עלה 4.5 מיליארד שקלים. נתניהו מכר את אזרחי מדינת ישראל כדי להיות ראש ממשלה", האשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully