וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לוואלה! NEWS: "נדהם משתיקת הכבשים במחנה הציוני"

דב גיל-הר

6.5.2015 / 12:40

יו"ר יש עתיד טוען כי נתניהו יצליח להרכיב ממשלה אך המחיר "נורא ואיום". לדבריו, "במחנה הציוני חושבים שיוכלו לעשות פוילישטיק עם החרדים, הם מפקירים גם את הציבור שלהם". צפו בריאיון מאולפן וואלה! NEWS

שי מכלוף עריכה:ניר חן

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס הבוקר (רביעי) למגעים הקואליציוניים ודחה את האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה. "תהיה קואליציה כי בנט לא יפיל ממשלת ימין, אבל המחיר שלה הוא נורא ואיום", אמר שר האוצר לשעבר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדברי לפיד, ראש הממשלה נכנע לדרישות מופלגות של יהדות התורה. "זאת קואליציה שעוד לפני שהוקמה פשטה רגל. היה פה מופע סחטנות יוצא דופן. ההסכם הקואליציוני של יש עתיד עם הממשלה הקודמת עלה אפס, כי אני אמרתי שאני לא מוכן לקחת כסף של אזרחי ישראל לצרכים מפלגתיים. זה דבר מושחת. אבל כאן עשו בוננזה: ההסכם של יהדות התורה עלה 4.5 מיליארד שקלים. נתניהו מכר את אזרחי מדינת ישראל כדי להיות ראש ממשלה", האשים.

לקריאה נוספת:
ניצחון החרדים: גם אם ייכנס לממשלה, בנט כבר הפסיד
המפתחות נמצאים בידיים של בנט: כל תרחישי הקואליציה
בכיר בליכוד: ליברמן מטיף מוסר? אופורטוניסט שתכנן פוטש נגדנו

ח"כ יעקב ליצמן וראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
"יש פה בוננזה מוחלטת". נתניהו וח"כ ליצמן/טלי מאייר

עם זאת, יו"ר יש עתיד טוען כי לא רק הליכוד אשם בכך, אלא גם שותפיו העתידיים, כנראה, לאופוזיציה. "אני מודה שאני כועס ונדהם מהשתיקה של המחנה הציוני", אמר. "הם חושבים שאולי גם הם יוכלו לעשות עם החרדים איזה פוילישטיק (תרגיל), שהם לא אומרים מילה על זה שיש פה הפקרה מוחלטת של כל מה שקשור גם לציבור שלהם וגם לציבור של הליכוד".

לפיד הוסיף ועקץ את חברי הקואליציה שנרקמת בימים אלו. "אתה חושב שמצביע ליכוד בבית שמש רוצה ששר החינוך יהיה בנט וסגנו יהיה מאיר פורוש מיהדות התורה, ויו"ר ועדת החינוך של הכנסת יהיה משולם נהרי מש"ס? כל החינוך במדינת ישראל הופקר בידי מפלגות סקטוריאליות, ששתיים מהם לא ציוניות ולא מאמניות בלימודי ליבה. אתהם מתארים לכם את המשמעות של זה על החינוך הישראלי? יש פה בוננזה מוחלטת, מפלגת העבודה שותקת את שתיקת הכבשים ונתניהו מוכר את מדינה", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

גורמים בליכוד: תיק המשפטים יימסר לשקד

בתוך כך, העריכו היום גורמים בליכוד כי ההסכם עם הבית היהודי ייחתם היום ותיק המשפטים יימסר לחברת הכנסת איילת שקד. זאת, לאחר שאמש הציב נפתלי בנט אולטימטום ולפיו אם חברת סיעתו לא תקבל את התפקיד - הם לא ייכנסו לממשלתו המתגבשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך הלילה נועדו נציג הליכוד, עורך הדין דוד שמרון, עם היועץ הפוליטי של יו"ר הבית היהודי, שלום שלמה. השניים חידשו השיחות לאחר הנתק בין הצדדים, אולם לא סיכמו דבר. הדיונים בין הצדדים ימשכו במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully