וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בליכוד: ליברמן מטיף מוסר? אופורטוניסט שתכנן פוטש נגדנו

4.5.2015 / 17:10

הגורם תקף את החלטת יו"ר ישראל ביתנו שלא יצטרף לקואליציה: "מתכנן ממשלת שמאל בראשות הרצוג". כמו כן, בליכוד נפתח מחדש הקרב על תיק החוץ, כשארדן, הנגבי, שטייניץ ושלום חושקים במשרד היוקרתי. צפו בדיווח מאולפן וואלה! NEWS

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: קשת סידי

גורם בכיר בליכוד התייחס היום (שני) להודעתו הדרמטית של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהכריז כי לא יצטרף לממשלה. "הוא האחרון שיכול להטיף מוסר על אופורטוניזם", אמר הגורם הבכיר. "מדובר בפוליטיקאי ציני, גדול האופורטוניסטים, שתכנן פוטש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה הקודמת, ושאף להיות מועמד של פשרה לראשות הממשלה אחרי הבחירות".

עוד אמר הגורם הבכיר כי "התוצאות החד-משמעיות של הבחירות, שבהן זכה הליכוד ב-30 מנדטים, גרמו לכך שמזימותיו של ליברמן נכשלו ותוכניותיו נכזבו. על כן הוא מנסה כעת לדרדר את המערכת הפוליטית לממשלת שמאל בראשות בוז'י הרצוג, תוך שהוא פועל בשירות אינטרסים זרים בארץ ובחו"ל, ובניגוד מוחלט להבטחות שנתן לבוחריו לתמוך בהקמת ממשלה לאומית".

עוד בנושא הרכבת ממשלת נתניהו הרביעית
הרצוג תוקף את יחימוביץ': "נותנת תחמושת לנתניהו"
לא משרד החוץ: התפקיד החם החדש במו"מ הקואליציוני

מפוצלת ארדן שטייניץ והנגבי. ראובן קסטרו נועם מושקוביץ דרור עינב, עיבוד תמונה
קרב משולש על משרד החוץ. ארדן, שטייניץ והנגבי/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו נועם מושקוביץ דרור עינב

כמו כן, בעקבות המהלך של ליברמן נפתח מחדש הקרב על משרד החוץ היוקרתי. עוד לפני שהחל המשא ומתן הקואליציוני, הבהיר שר הפנים גלעד ארדן, שסיים במקום הראשון בפריימריז במפלגה, כי הוא מעוניין במשרד אם התיק יישאר בידי המפלגה. כמו כן, גם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט דרש את התיק, אולם הוא צפוי להסתפק בסופו של דבר במשרד החינוך.

השניים טרם התייחסו לכך באופן רשמי, אולם סגן שר החוץ צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ כבר הצהירו כי הם רואים את עצמם מועמדים לתיק. "לאחר שמונה שנות כהונה בממשלה, מרביתן כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, חמש שנים כיושב ראש ועדת החוץ והביטחון, וכשנה בתפקיד סגן שר החוץ, הוא מאמין ביכולתו לשרת בהצלחה במשרה חשובה זו מטעם סיעת הליכוד", נמסר מטעמו של הנגבי. מלשכתו של שטייניץ נמסר: "רואים עצמנו מועמדים לתפקיד". גם סילבן שלום, שמעמדו בכיר יותר מזה של שטייניץ, רואה עצמו כמועמד טבעי למשרד החוץ, שאותו אייש כבר בעבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יו"ר ש"ס אריה דרעי בהתכנסות של המפלגה בארנה בירושלים. אפריל 2015. יעקב כהן,
"לפעמים קואליציה קטנה והומוגנית טובה יותר מרחבה". יו"ר ש"ס דרעי/יעקב כהן

נוסף לכך, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שצפוי לחתום בקרוב על הסכם קואליציוני עם הליכוד, התייחס להתפטרותו של שר החוץ בפתח ישיבת הסיעה בכנסת ואמר: "לפעמים קואליציה קטנה והומוגנית טובה יותר מרחבה". ח"כ דרעי הוסיף כי הוא מעריך שביום רביעי תוקם ממשלה שתכלול 61 חברי כנסת. עם זאת, הוא הבהיר כי "תמיד רצינו ממשלה רחבה" וציין כי הוא "מקווה שייעשו בהמשך מאמצים להרחיב את הממשלה".

יו"ר כולנו משה כחלון עם חברי הסיעה  רועי פולקמן ומירב בן ארי בבית הנשיא, מרץ 2015. טלי מאייר
"ממשלת 61 היא ממשלה לא טובה". משה כחלון/טלי מאייר

שר האוצר המיועד משה כחלון התייחס לפרישתו של ליברמן במליאת הכנסת ולהצהרתו כי לא יישב בממשלה של 61 ח"כים. לצערי התבשרנו שכנראה שנלך לממשלת 61. אני אמרתי בעבר, ואני אומר גם היום, שממשלת 61 היא ממשלה לא טובה, בטח מול המשימות שמחכות לנו. אני, באופן אישי, אחרי שחתמתי על ההסכם, טיפה כבול, אבל אני אשוחח עם ראש הממשלה ואין לי ספק שהוא יפעל להרחבת הממשלה, יקרא לסיעות נוספות או ישכנע את ליברמן לחזור".

בעקבות הכרזתו של ליברמן, קראה יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון לכחלון לעמוד במילתו. "אני קוראת ליו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, לעמוד במילה שלו ולא להצטרף לממשלה צרה של 61 חברי כנסת, ממשלת סחטנות צרה שנשענת על הימין הקיצוני ומי שיכתיב את דרכה יהיו סיעת תקומה של אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'", אמרה גלאון. היא הוסיפה כי "צחוק הגורל הוא שנתניהו וליברמן, שהעלו את אחוז החסימה לצרכי יציבות שלטונית, מוצאים את עצמם עם ממשלת 61 הנשענת על כרעי תרנגולת".

יאיר לפיד, יש עתיד, אפריל 2015. טלי מאייר
בירכו על החלטת ליברמן. יו"ר יש עתיד לפיד בפתח ישיבת הסיעה, היום/טלי מאייר

מפלגת יש עתיד, שישבה בממשלה הקודמת יחד עם ליברמן, בירכה על החלטתו. "אנו מברכים על החלטתו שלא להצטרף לקואליציית מכירת החיסול של נתניהו. ראש הממשלה בחר להקים קואליציה שכל מטרתה היא להחזיר את ישראל אחורה ולבטל את כל התהליכים החשובים שהשגנו בממשלה הקודמת בהם: הקצאת תקציבים גדולים לרווחה, בריאות וחינוך, חוק הגיור, חוק השוויון בנטל, חיוב לימודי הליבה, עידוד יציאה לעבודה, צמצום הממשלה ועוד".

עוד נמסר כי "טוב עשה ליברמן, שבניגוד לראש הממשלה החליט לדבוק באידאולוגיה שלו ולא לשנות אותה בהתאם לאינטרס הפוליטי, האישי, הצר. יש עתיד לא תשתוק מול הניסיונות של נתניהו להחזיר את ישראל אחורה ותילחם בכנסת, בבית המשפט וברחובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully