וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד מתאר העיתון החשוב בעולם את שרת המשפטים המיועדת שקד?

לרגל כניסתה למשרד היוקרתי, הקדיש ה"ניו יורק טיימס" כתבת פרופיל לח"כית והציג אותה כאישה קרת רוח: "מכנים אותה 'רובוט', ובעלה קורא לה 'המחשב'". לדבריה, "ההתייחסות למראה החיצוני נובעת משוביניזם", והיא נדהמה מעוצמת השנאה של "השמאל הקיצוני"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קודם כל אני רוצה להיכנס למשרד, אחר כך אפרט את תכניותי". שקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבעתה של הממשלה ה-34 וסבב המינויים לתפקידי השרים גררו לא מעט ביקורת, אולם מעל כולם בלטה איילת שקד, שמינויה לתפקיד שרת המשפטים תפס את מירב תשומת הלב התקשורתית. לשם כך הקדיש ה"ניו יורק טיימס", שנחשב לאחד העיתונים החשובים בעולם, כתבה על חברת הכנסת מהבית היהודי.

"חבריה הטובים מכנים אותה 'רובוט', ובעלה קורא לה 'המחשב', בשל גישתה המתודית", נכתב בריאיון הראשון עמה מאז ההודעה על מינויה. "הם אומרים שאני מאוד מחושבת ולא רגישה במיוחד. שאנשים ממוצעים מוטרדים מהרבה דברים שאני לא רואה או מרגישה בהם. אם הרגשות נכנסים לעבודה, זה מפריע. לפעמים מתמקדים במה שפחות חשוב ולא בדבר העיקרי", העידה על עצמה. לדברי שקד, לשעבר מהנדסת מחשבים, הדבר החשוב ביותר הוא "חיזוק הזהות היהודית" של ישראל, על מנת להשיג "מדינה דמוקרטית, יהודית, וחזקה".

במונחים פוליטיים, נכתב, יעדיה מיתרגמים לסיפוח שטחי הגדה המערבית וגירוש מבקשי המקלט האפריקנים. המשמעות היא הגבלת כוחו של בית המשפט העליון, הגדלת כוחם של פוליטיקאים בכל הקשור למינוי שופטים ואיסור מימון זר על עמותות, כמו גם "חוק הלאום", שרבים רואים בו כחוק הפוגע במיעוט הערבי בישראל. כשנשאלה על האג'נדה שתקדם כשרת המשפטים, שקד סירבה לפרט. "קודם אני רוצה להיכנס למשרד, ורק אחר כך לדבר על התכניות שלי", השיבה.

חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
"הציבור רואה בה רדיקלית יותר ממה שהיא". שקד ובנט/נועם מושקוביץ
"אני לא מסכים עם מה שהיא אומרת, אבל היא עושה עבודה טובה"

בניגוד לפוליטיקאים רודפי כותרות, שקד מתוארת כפוליטיקאית ממוקדת ופעלתנית. היא עונה במשפטים קצרים ומעידה על עצמה כמי שלמדה מראש הממשלה בנימין נתניהו איך "לגשר" בין המטרות של המראיינים לנקודות שהיא רוצה לדבר עליהן. כאישה חילונית שזכתה במקום הראשון בפריימריז במפלגה דתית, שקד בנתה יחסים פרגמטיים בין המגזרים השונים. היא לומדת במהירות, על אף שמבקריה טוענים כי יש לה גישה פשטנית לבעיות מורכבות.

"למרות שאני לא מסכים עם רוב מה שהיא חושבת ומה שהיא אומרת, היא עושה את עבודתה היטב", מצוטט מגיש הטלוויזיה עודד בן עמי. "יש לה משנה סדורה – יש סדר ברור בדברים שהיא מדברת עליהם".

נפתלי בנט צוטט בריאיון מרעיף שבחים על חברתו למפלגה. "היא טובה מאוד בהתמודדות עם נושאים רגישים שבהם היא נמצאת במרכז, בין צדדים מנוגדים, והיא מצליחה לפרק את הנושא באופן אנליטי", אמר. "הציבור רואה אותה כרדיקלית הרבה יותר ממי שהיא באמת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"נדהמתי מעוצמת השנאה של השמאל הקיצוני"

במהלך הריאיון ביקשה שקד להתייחס לאזרחים הערבים-ישראלים. "הם צריכים להשתלב ולהיות חלק מהחברה הישראלית", השיבה שרת המשפטים המיועדת והכחישה כי יש אפליה נגדם. היא הוסיפה כי צריך להוסיף יותר מקומות עבורם בשירות לאומי, על מנת שיוכלו לתרום במקום שירות צבאי.

לגבי ההתייחסות למראה החיצוני שלה, כפי שעשה השר לשעבר יוסף פריצקי, שאמר כי "בפעם הראשונה בישראל יכולה שרת משפטים לככב בלוח שנה של מוסכים", משיבה שקד כי מדובר ב"קצת שוביניזם, קצת סקסיזם", אם כי הדבר "לא משנה בסופו של דבר". לדבריה, ההלם הכי גדול בחייה הציבוריים היה "עוצמת השנאה", שמגיעה בעיקר מ"השמאל הקיצוני".

(עדכון ראשון: 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully