וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הפלנו כלי טיס סורי מאויש שחדר למרחב האווירי שלנו

על פי גורמים צבאיים במדינה, מטוס F-16 הפיל "מטוס או מסוק" במחוז האתאי, מובלעת טורקית שבצפון-מערב סוריה. מנגד, הטלוויזיה הסורית מדווח כי הכלי שהופל הוא מל"ט שמופעל מרחוק

מטוס קרב מדגם F-16 של חיל האוויר. GettyImages
מטוס F-16, עמו הפילו הטורקים את כלי הטיס הסורי/GettyImages

צבא טורקיה הפיל כלי טיס סורי, לאחר שזה חדר פעמיים למרחב האווירי של המדינה מכיוון סוריה - כך דיווחה היום (שבת) רשת "סקיי ניוז" בערבית. סוג כלי הטיס שהופל אינו ברור. על גורם צבאי בטורקיה ששוחח עם העיתון "הורייט", כלי הטיס הופל באמצעות מטוס F-16 של חיל האוויר הטורקי במחוז האתאי, מובלעת טורקית בצפון-מערב סוריה.

המטוס המריא מנפת אדנה שבדרום טורקיה כשהוא חמוש בשני טילים. "באזור נערכים כרגע חיפושים אחר כלי הטיס שהתרסק. בקרוב נראה אם מדובר במטוס או במסוק", אמר הגורם. מנגד, הטלוויזיה הסורית הרשמית מכחישה את הדיווחים על הפלת כלי טיס מאויש, ומדווחת שהכלי שהופל הוא מל"ט שמופעל מרחוק.

לפני כחודשיים דיווח העיתון הסורי "אל-ווטן" כי צבא סוריה הפיל מטוס ללא טייס מצפון לעיר חאלב, המזוהה עם משטר אסד. מקור צבאי סורי אמר לעיתון כי מדובר במל"ט טורקי, ששוגר לסוריה "כדי לרגל אחר כוחות הצבא הסורי". בטורקיה לא הגיבו לדיווח.

לא מדובר בפעם הראשונה שכלי טיס סורי מופל על ידי טורקיה. במרץ 2014 הודיע ראש ממשלת טורקיה דאז, רג'פ טייפ ארדואן, כי ארצו הפילה באמצעות F-16 מטוס מיג 23 של חיל האוויר הסורי שחדר למרחב האווירי של המדינה. סוריה אישרה את הדברים והודיעה כי הטייס נטש את המטוס וצנח בשלום.

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה: "הפלנו כלי טיס אמריקני שחדר לשטחנו"
ארדואן: הפלנו מטוס סורי שחדר למרחב האווירי שלנו
סוריה טוענת שהפילה מל"ט טורקי: "שוגר למשימת ריגול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully