וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה טוענת שהפילה מל"ט טורקי: "שוגר למשימת ריגול"

בשבוע שעבר טענה דמשק כי הפילה מטוס ללא טייס של צבא ארה"ב, וכעת טוענת סוריה שהצליחה להפיל מל"ט שנשלח מטורקיה. הבוקר אישרה טורקיה כי תאמן אלפי מורדים סורים בתכנית משותפת עם ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בסרטון: שברי המל"ט האמריקני, שסוריה טוענת שהפילה בשבוע שעבר)

צבא סוריה הפיל מטוס ללא טייס מצפון לעיר חאלב - כך דיווח אתמול (שלישי) העיתון הסורי "אל-ווטן", המזוהה עם משטר אסד. על פי הדיווח, המטוס הופל סמוך לכפר דוויר זייתון. מקור צבאי סוריה אמר לעיתון כי מדובר במל"ט טורקי, ששוגר לסוריה "כדי לרגל אחר כוחות הצבא הסורי". בטורקיה לא הגיבו לדיווח. חיל האוויר הטורקי מפעיל כמה סוגים של מל"טים, בהם "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית.

בשבוע שעבר טענה סוריה כי הפילה מל"ט אמריקני שחדר לשטחה. לדברי הסורים, המל"ט הופל בשמי לטקיה שבצפון-מערב המדינה. בוושינגטון הודו כי איבדו קשר עם כלי הטיס, מדגם "פרדטור", אולם לא פירטו בנוגע לנסיבות התקרית. עם זאת, בימים האחרונים מקורות אמריקנים הודו כי ייתכן שהמטוס הופל מאש נ"מ סורית, והוסיפו כי החקירה בנושא נמשכת.

מורד סורי בחילופי אש עם דאעש בעיר מארע, מצפון לחאלב – 24 במרץ 2015. רויטרס
מורד סורי בחילופי אש עם אנשי דאעש מצפון לחאלב, אתמול/רויטרס

הבוקר אישרו כלי התקשורת בטורקיה כי צבא המדינה יפתח בחודש הבא תכנית לאימון המורדים הסורים, הנאבקים בנשיא בשאר אסד ובארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). לאחרונה גיבשו טורקיה וארה"ב תכנית משותפת לאימון של כ-2,000 מורדים סורים בשטחה של טורקיה. שתי המדינות עדיין מרכיבות את רשימת המורדים שיורשו להשתתף באימונים. בעבר אומנו מורדים סורים בשטח ירדן.

האימונים יתקיימו בבסיס במחוז התאי - מובלעת טורקית בצפון-מערב סוריה, ובבסיס נוסף במחוז אנטוליה. בשלוש השנים הקרובות, שואפות טורקיה וארה"ב לאמן עוד 5,000 מורדים סורים. על פי דיווח בעיתון הטורקי "הורייט", שתי המדינות גם יעבירו ציוד למורדים הללו - ככל הנראה תחמושת קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully