וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הפלנו כלי טיס אמריקני שחדר לשטחנו"

18.3.2015 / 19:07

דמשק טוענת כי הפילה מל"ט בצפון-מערב המדינה. ארה"ב אישרה כי איבדה קשר עם כלי הטיס, אך לא פירטה. זאת הפעם הראשונה שבה סוריה מצהירה כי ירתה לעבר כלי טיס אמריקני, מאז החלו כוחות הקואליציה לתקוף יעדים של דאעש במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סוריה טענה אתמול (שלישי) כי כוחות ההגנה האווירית שלה הפילו מל"ט אמריקני שטס בשמי מחוז לטקיה, שבצפון-מערב המדינה. בוושינגטון הודו כי איבדו קשר עם כלי הטיס מדגם פרדטור, אולם לא פירטו את נסיבות התקרית. בדמשק מאפשרים לכוחות הקואליציה להפציץ אזורים במדינה שנמצאים בשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אולם נראה שמשטר אסד החליט להציב "קו אדום" בכל הנוגע לשטחים שבהם אחיזתו מבוססת. זאת ככל הנראה הפעם הראשונה שבה תוקפת סוריה כלי טיס אמריקני, מאז החלו ההפצצות נגד דאעש בספטמבר אשתקד.

"מערכת ההגנה האווירית שלנו הפילה את הכלי באמצעות טיל", מסר מקור בצבא סוריה. "כלי הטיס היה מתוצרת אמריקנית. הוא הופל לאחר שהגיע מכיוון הים וכוחות ההגנה האווירית של סוריה הם שהפילו אותו". לדברי המקור, "כל האזור נמצא תחת שליטת המדינה". לדברי גורם בצבא ובארגון הסורי לזכויות אדם, המל"ט הופל עשרה קילומטרים מצפון לעיר החוף לטקיה, בירת המחוז.

עוד בנושא
חובשים בסוריה טוענים: 6 בני אדם נהרגו במתקפת נשק כימי
בוושינגטון מתנערים מדברי קרי: "לעולם לא נדבר עם אסד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המל"ט שהוצג בטלוויזיה המקומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט לתקיפות היומיות נגד "המדינה האיסלאמית", מפעם לפעם תוקפים כוחות הקואליציה גם לוחמים מארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, ופועל בצפון-מערב סוריה. לדברי רמי עבד א-רחמן, שעומד בראש הארגון הסורי לזכויות אדם, מסר כי ייתכן שהמל"ט עקב אחרי לוחמים המזוהים עם אל-קאעדה. "לאחרונה גברו הקרבות באזור לטקיה", מסר.

ההצהרה של דמשק מגיעה על רקע הסערה שפרצה בעקבות דבריו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שרמז כי יהיה צורך לפתוח בשיחות עם נשיא סוריה על מנת להביא לסיום את מלחמת האזרחים במדינה. לאחר הריאיון שהעניק לרשת CBS, התנערו בוושינגטון מהאמירה של קרי וטענו כי לאסד לא יהיה חלק בעתיד סוריה. אסד, מצדו, אמר כי הוא "לא מתרגש מהצהרות שמגיעות מחוץ למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully