וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוושינגטון מתנערים מדברי קרי: "לעולם לא נדבר עם אסד"

רויטרס

16.3.2015 / 14:40

אמש אמר שר החוץ האמריקני כי "בסופו של דבר, נצטרך לשאת ולתת עם הנשיא הסורי". במחלקת המדינה מבהירים: הכוונה לנציגים מטעמו, אסד עצמו לעולם לא יהיה חלק מהמו"מ. אסד: "הצהרות מבחוץ לא מדאיגות אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, ניב פוקס

מחלקת המדינה בוושינגטון מתנערת מדבריו של שר החוץ, ג'ון קרי, ולפיהם ארצות הברית "תיאלץ לשאת ולתת עם נשיא סוריה, בשאר אסד". גם אסד עצמו התייחס היום (שני) לדבריו של קרי וטען כי "הצהרות מבחוץ לא מדאיגות אותנו".

אמש אמר קרי בראיון טלוויזיוני כי ארה"ב תצטרך, בשלב מסוים, לדבר עם אסד, כדי לגבש פיתרון פוליטי למלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, וושינגטון בודקת דרכים שונות, עם בנות בריתה, כדי ללחוץ על אסד להגיע לשולחן המו"מ.

דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אמרה מאוחר יותר כי דבריו של קרי, בראיון לרשת סי-בי-אס, "אינם מתייחסים לאסד" באופן ישיר, ולדבריה, וושינגטון "לעולם לא תנהל משא ומתן" עם המנהיג הסורי. הארף אמרה כי וושינגטון תמיד שאפה שנציגים מטעם המשטר הסורי ישתתפו בשיחות השלום, אך שאין הכוונה שאסד עצמו ישתתף בהן. "שר החוץ לא אמר זאת", הבהירה הארף, הנלווית לקרי בדרכו לשיחות הגרעין בשווייץ.

גם בבריטניה הדגישו אמש כי "לאסד אין תפקיד בעתידה של סוריה". משרד החוץ בלונדון מסר כי "נמשיך להפעיל עיצומים על המשטר הסורי עד שיעריך מחדש את עמדתו, יחדל ממעשי האלימות ויפנה למשא ומתן משמעותי עם האופוזיציה המתונה".

לקריאה נוספת
קרי, אמש בראיון בקהיר: "בסופו של דבר נצטרך לדבר עם אסד"
המאבק בדאעש: כך ארה"ב מסייעת לאסד לשרוד בשלטון
הרופאים בסוריה תחת מתקפה: מי נותר לטפל בפצועים?

צעיר שקרוביו נהרגו בהפצצת חיל האוויר הסורי בדומא, פרבר צפון מזרחי של דמשק. סוריה, 15 במרץ 2015. רויטרס
תושב דומא, פרבר צפון-מזרחי של דמשק, מתאבל על מות קרובי בהפצצת חיל האוויר הסורי, אתמול/רויטרס

אסד, כאמור, התייחס לדבריו של קרי בריאיון ששודר בטלוויזיה הסורית. "אנחנו עדיין שומעים את ההצהרות ואנחנו צריכים להמתין למעשים ורק אז לפעול". אסד הבהיר כי כל שינוי בקהילה הבינלאומית ביחס למשבר בסוריה יהיה דבר חיובי. עם זאת, הוא הוסיף כי מדינות זרות צריכות להפסיק ולתמוך ב"ארגוני הטרור" בסוריה, מונח שבו משתמשת דמשק כדי לתאר את כל קבוצות המורדים הלוחמות במשטר במהלך ארבע השנים האחרונות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק ינואר 2015. רויטרס
"אנחנו צריכים להמתין למעשים ורק אז לפעול". אסד/רויטרס

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה לפני ארבע שנים בדיוק, התעקשו בוושינגטון שאסד צריך לפנות את כסאו. עם זאת, העלייה בכוחם של ארגוני הטרור בסוריה, ובכוחו של דאעש בפרט, גרמו לארה"ב לסגת מהקו הנוקשה שהציגה כלפי אסד.

ואכן, בדבריו אמש, שר החוץ קרי לא חזר על העמדה האמריקנית הקבועה ולפיה "אסד איבד את הלגיטימציה וחייב לעזוב". לדבריו, "בסופו של דבר, ניאלץ לדבר. תמיד היינו מוכנים לשאת ולתת", בהתייחסו לשיחות ז'נבה - ועידת השלום מ-2012, שקראה לסיום פוליטי למלחמה העקובה מדם.

בריאיון שהעניק בחודש שעבר לרשת בי-בי-סי, טען נשיא סוריה בשאר אסד כי ארה"ב משתפת אותו בפרטי המערכה האווירית נגד דאעש. המידע, לדברי אסד, אינו עובר לממשלת סוריה ישירות, אלא דרך צד שלישי - ממשלת עיראק. "הם לא מדברים עמנו, ואנחנו לא מדברים עמם", הסביר אסד. "לפעמים הם (הצד השלישי) מעבירים הודעה כללית, אבל זה לא משהו טקטי".

(עדכון ראשון: 9:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully