וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב משנה כיוון: נהיה חייבים לפתוח במשא ומתן עם אסד

על רקע כניסת מלחמת האזרחים בסוריה לשנתה החמישית, הבהיר קרי כי "יש צורך להפעיל עליו לחצים במגוון דרכים". עד כה התעקשה וושינגטון שעליו להסתלק כדי להביא לסיום המשבר, שגבה את חייהם של יותר מ-215 אלף איש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, ניב פוקס

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, אמר היום (ראשון) כי וושינגטון תיאלץ בסופו של דבר לדון עם הנשיא הסורי, בשאר אסד, על מנת להגיע לפתרון המשבר במדינה. את הדברים אמר קרי בראיון לרשת CBS האמריקנית והוסיף וכי ארצות הברית מנסה למצוא דרכים כדי ללחוץ על אסד להגיע לשולחן המשא ומתן. דבריו של קרי מגיעים על רקע ציון יום השנה לתחילת מלחמת האזרחים בסוריה, שנכנסת לשנתה החמישית.

מדובר בתפנית במדיניות של וושינגטון, שהתעקשה במשך שנים כי אסד יהיה חייב לעזוב את תפקידו כדי להביא לסיום האלימות. עם זאת, עליית ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והחשש שהוא ישתלט על המדינה אם המשטר יקרוס, הביאו לריכוך בעמדת המערב כלפיו.

בשאר אסד וג'ון קרי בדמשק. רויטרס
חוזר להיות לגיטימי. נשיא סוריה אסד עם קרי, 2010/רויטרס

"נהיה חייבים לנהל שיחות בסוף", הבהיר קרי. "תמיד היינו מוכנים לשאת ולתת במסגרת הבנות 'ז'נבה 1'", הוסיף קרי בהתייחסותו לוועידה שנערכה ב-2012 בעיר השוויצרית וקראה ולסיום המשבר באמצעים פוליטיים. הוא הבהיר כי ארצות הברית ומדינות נוספות, שאת שמן הוא לא ציין, מנסות להביא לחידוש המשא ומתן. "מה שאנחנו מנסים לעשות זה לגרום לו (לאסד) לבוא ולעשות זאת, ולכן יש צורך להפעיל עליו לחצים במגוון דרכים", הדגיש שר החוץ האמריקני. "כדי להביא את משטר אסד לשולחן המשא ומתן, עלינו להבהיר לו כי כל הצדדים נחושים לחפש פתרון פוליטי ולשנות את הדעות שלו לגבי משא ומתן".

ארצות הברית לקחה חלק בכינוס ועידת שלום בחסות האו"ם בז'נבה בשנה שעברה, שבה התכנסו גורמים מהאופוזיציה הסורית המתונה ונציגים מדמשק. השיחות קרסו אחרי שני סבבים ולא חודשו מאז. גם רוסיה, אחת מבעלות בריתו העיקריות של אסד, ניסתה לתווך במשבר בחודש ינואר האחרון. היא כינסה כמה גורמי אופוזיציה ואנשי משטר, אולם השיחות ביניהם לא הניבו תוצאות של ממש והאופוזיציה המרכזית החרימה אותן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בית חולים שדה בדמשק לאחר  תקיפה אווירית שבוצעה על ידי כוחותיו של הנשיא אסד, ינואר 2015. רויטרס
יותר מ-10,000 ילדים נהרגו במלחמה. ילד שנפגע בהפצצות צבא אסד באזור דמשק/רויטרס

במקביל, פרסם היום ארגון זכויות האדם הסורי דוח מיוחד על מלחמת האזרחים שהחלה ב-15 במרץ 2011. הארגון, שמקום מושבו בלונדון, תיעד את מותם של 215,518 בני אדם, בהם יותר מ-66 אלף אזרחים. כמו כן, 10,808 מקרב האזרחים ההרוגים הם ילדים ו-7,000 נשים. חרף מספר האזרחים הגבוה שנהרגו במלחמה, מרבית הקורבנות היו לוחמים.

על פי הארגון, 46,138 חיילים מצבא סוריה, 30,662 לוחמי מיליציות הנאמנות למשטר ו-3,401 לוחמים שיעים מרחבי המזרח התיכון – בהם 674 לוחמי חיזבאללה – נהרגו ב-48 חודשי הלחימה. בקרב שורות המורדים, ארגון זכויות האדם הפריד בין מספר ההרוגים בארגוני הג'יהאד השונים לבין ארגוני המורדים המתונים - כ-27 אלף לוחמים מ"מהמדינה האיסלאמית" (דאעש) ומג'בהת א-נוסרה ו-39 אלף מורדים אחרים נהרגו במרוצת השנים, בהם גם לוחמים כורדים. כמו כן, יותר מ-3,000 הרוגים נוספים לא זוהו.

לדברי ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, הנתונים גבוהים הרבה יותר. "מספר ההרוגים בוודאות גבוה מ-215 אלף האנשים שתיעדנו, משום שגורלם של הנעדרים הרבים לא ידוע". לדבריו, "הקהילה הבינלאומית נותרה דוממה חרף מספר ההרוגים ואף לא אדם אחד נענש בבית הדין הבינלאומי. החסינות רק מעודדת את הרוצחים להמשיך בפשעיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully