וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים בסוריה תחת מתקפה: מי נותר לטפל בפצועים?

12.3.2015 / 2:15

שני דוחות שפורסמו לרגל ארבע שנים לפרוץ מלחמת האזרחים מציגים תמונה עגומה. צבא אסד אחראי לכ-200 תקיפות ישירות של מתקנים רפואיים, ובעיר השנייה בגודלה במדינה יש פחות מ-100 רופאים. "חייבים לעשות יותר עבור העם הסורי"

בית חולים שדה במערה בעיירה א-לטאמנה, צפון סוריה, מרץ 2015. רויטרס
בית חולים שדה שהוקם בעיירה א-לטאמנה, באזור חאלב, אתמול/רויטרס

יותר מ-600 אנשי רפואה נהרגו במהלך ארבע שנותיה של מלחמת האזרחים בסוריה, מרביתם במתקפות מכוונות של כוחות הממשל – כך עולה מדוח של ארגון "רופאים לזכויות אדם" שפורסם אמש (רביעי). הדוח מתעד 223 מתקפות על 183 מתקנים רפואיים ברחבי סוריה, מאז חודש מרץ 2011.

כוחותיו של הנשיא בשאר אסד, על פי הנתונים, אחראים ל-88% מהתקיפות, ול-97% ממקרי ההרג של עובדי רפואה. כמו כן, הדוח מציין 139 מקרי מוות של אנשי רפואה כתוצאה ישירה של עינויים או הוצאה להורג.

עוד בוואלה חדשות:
ניסיון הבריחה הנועז של אסירי דאעש מצפון סוריה
הצבא הסורי תוקף במעוז המורדים האחרון: "הקרב יהיה ארוך"
דאעש יוצא למלחמת הישרדות - ויורה לכל הכיוונים

סיוע רפואי לאזרחים בחזית בכפר רתיאן, סמוך לחאלב, סוריה, פברואר 2015. רויטרס
טיפול בפצועים בכפר רתיאן, סמוך לחזית באזור העיירה חמה/רויטרס

מנהל המחקר מטעם "רופאים לזכויות אדם", ארין גלאגר, ציין כי "כל רופא שנהרג או בית חולים שהושמד מותיר מאות או אפילו אלפי סורים ללא מקום לפנות אליו במטרה לקבל טיפול רפואי". דוח נוסף של ארגון "רופאים ללא גבולות" תומך בנתונים אלה, וקובע כי קיים צורך חמור בסיוע רפואי באזורים רבים בסוריה, כמו גם כי מיליוני סורים נותרו ללא סיוע הומניטרי בסיסי בעקבות הלחימה.

בעיר חאלב, השנייה בסוריה ואחד מהמוקדים שנפגע בצורה הקשה ביותר במהלך מלחמת האזרחים עד כה, נותרו פחות מ-100 רופאים פעילים בעיר. לפני פרוץ מלחמת האזרחים, היו בעיר כ-2,500 רופאים. בנוסף לאלה שנהרגו, מרביתם נמלטו מהעיר, גורשו ממנה או נחטפו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בית חולים שדה במערה בעיירה א-לטאמנה, צפון סוריה, מרץ 2015. רויטרס
רופאים רבים נמלטו מחאלב, גורשו ממנה או נחטפו. בית חולים שדה מחוץ לחאלב, אתמול/רויטרס

"רופאים ללא גבולות" נאלץ בתחילת השנה שעברה לצמצם את פעילותו במדינה, בעקבות הידרדרות נוספת בלחימה, ולאחר חטיפתם של חמישה אנשי הארגון על ידי לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "לא רק שהתקרית החמורה הזו הביאה לסגירת המתקנים הרפואיים באזורים שבשליטת דאעש, היא גם גרמה לכך שהצוות הרפואי הבינלאומי של 'רופאים ללא גבולות' לא היה יכול להישאר עוד בסוריה", אמרה נשיאת הארגון, ג'ואן ליו.

"לא היינו יכולים להבטיח כי הצוותים שלנו לא ייפגעו", הוסיפה ליו, וקראה לפעולה הומניטרית בינלאומית בקנה מידה נרחב במדינה. לדבריה, "אנחנו יכולים וחייבים לעשות יותר עבור העם הסורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully