וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר קרא: "אם לא נפציץ בסוריה בימים הקרובים נקבל קטיושות"

16.5.2015 / 13:54

קרא, סגן שר במשרד לשיתוף פעולה ופיתוח אזורי, אמר את הדברים באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהתייחסו לנוכחות לוחמי דאעש באזור קוניטרה. לדבריו, "ישראל לא יכולה לקבל שדאעש מאיים על גבולה הצפוני"

צילום: "שבתרבות" באר שבע, עריכה: מתן חדד

"אם לא תהיה פעולה צבאית בסוריה בימים או בשבועות הקרובים נמצא את עצמנו תחת מטח של קטיושות" – כך אמר היום (שבת) סגן השר לשיתוף פעולה ופיתוח אזורי, איוב קרא, במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע. קרא אמר את הדברים על רקע הנוכחות של לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור קוניטרה שברמת הגולן הסורית, בסמוך לגבול עם ישראל.

לדבריו של קרא, שמונה השבוע לתפקידו, "ישראל הרשמית והלא-הרשמית לא יכולה לקבל שדאעש מאיים על הגבול הצפוני". לכן, ציין כי "לא יהיה מנוס מלהתערב מסביב לאזור".

עוד בוואלה!NEWS:
צפו: כך נראה הקרב בהרי הקלמון ממזל"ט של חיזבאללה
אחרי מתקפה משולבת: דאעש עומד לכבוש עיר מרכזית בעיראק
סוריה: דאעש בדרכו להחריב עיר עתיקה בת אלפי שנים

חבר הכנסת איוב קרא באירוע "שבת תרבות" בבאר שבע, 15 במאי 2015. דוברות עיריית באר שבע,
"לא יהיה מנוס מלהתערב". קרא באירוע בבאר שבע, היום/דוברות עיריית באר שבע

הלוחמים האיסלאמיסטים, שחברו לאחרונה לארגון "ג'בהת א-נוסרה" בסוריה, פועלים בכמה חזיתות ברחבי המדינה. הלחימה העזה והאינטנסיבית ביותר מתרחשת בשבועות האחרונים באזור רכס הרי קלמון, במערב סוריה סמוך לגבול הלבנוני. לתוצאותיהם של מאבקי השליטה על האזור עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת על פעילות חיזבאללה באזור ועל התקדמות ארגוני המורדים.

כמו כן, הלחימה באזורים במרכז המדינה ובדרומה נמשכת, אולם לא דווח על כיבושים משמעותיים מעבר לאזור קלמון. כוחות של צבא אסד נערכים להגן על העיר העתיקה תדמור מפני לוחמי דאעש, ובמקביל ארגוני המורדים ממשיכים להיאבק על השליטה באזורי הדרום.

בסוף השנה שעברה ועד לתחילת 2015, הלחימה באזור קוניטרה הייתה במלוא עוצמתה, אולם כעת, כאמור, נראה שהצדדים מרכזים את פעילותם באזור קלמון. עם זאת, דיווחים שונים מצביעים על נוכחות של אנשי הארגונים האיסלאמיסטיים, כמו גם חיזבאללה וארגונים נוספים, בגזרה הקרובה לגבול הישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
צבא סוריה תוקף מורדים בעיר העתיקה של קוניטרה. 29 באוגוסט 2014. AP
מתקפת מורדים בעיר קוניטרה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully